Zo 17/04/2011 Snellegem :: Bosrally

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Deefke
Mountainbiker

Post by Deefke »

Vanmorgen nog eens gestart met de mtb na een maandje op dunne bandjes. Vertrokken uit loppem en om 8.20 gestart in een groepje dat goed vooruit ging. Na net geen 2 uur stonden we terug in snellegem. Dan maar het parcours nogmaals gereden tot in loppem. Kwam zo aan een kleine 100 km.
Mooie rit, goede bevoorrading en mooi weer. Wat moet een mens nog meer hebben.
ps: met de pijltjes had ik ook soms last, deze waren soms moeilijk zichtbaar. Allé, voor mij toch.
Naar Snellegem kom ik alvast nog terug, tot later en bedankt.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Eigenlijk kon ik van t'weekend niet biken maar op het laatste moment toch een gaatje in de kalender en dan maar gisterenavond beslist voor een solotoerke in Snellegem terwijl mijn clubmakkers de cassel trophy reden.

Was gekomen voor hem 2 keer te rien maar door omstandigheden is dat bij 1 keer gebleven.

Zopas terug van spoed en na de foto's was de conclusie : vinger gebroken op 3 plaatsen.

Op de 1ste offroad strook blijven haperen met voorwiel aan een afgezaagde boompje. Over stuur gevallen en op mijn vinger terecht gekomen. Stof afgeschud en doorgevlamd.
Hoe verder ik kwam hoe meer pijn ik begon te krijgen. Wijselijk besloten van toch maar 1 toerke te doen en spoed op te zoeken.

Ik vind toch dat organiserende organisaties op zijn minst een deftige EHBO doos mogen hebben want toen ik vroeg achter wat zuurstofwater was er enkel een leeg flesje.
zandduvel
Mountainbiker

Post by zandduvel »

Deze morgen vertrokken uit Blankenberge met een stralend lentezonnetje. Dikke proficiat voor de organisatie, mooi parcours met heel wat stukken die je maar eenmaal per jaar kan aandoen. Enkel de bepeiling vond ik wat minder. Soms werd nogal vroeg aangegeven naar waar het was met het gevolg dat je twee keer voor dezelfde bocht mag remmen. Voldaan terug thuis gekomen met 95.5km op de teller en avg 27. Weet er trouwens iemand of de foto's ergens online zullen worden gezet?
Jere BE
Mountainbiker
Location: Trek Superfly 2013 29er / Stumpjumper Comp 2013 29er

Post by Jere BE »

In de voormiddag gestart, zeer goede organisatie, veel parking... goeie afspuitstand en mooi weer, wat kan je nog meer vragen dan dat...
Veel bos en off-road zeker voor deze streek, enkel de pijltjes zijn wat moeilijk zichtbaar door de gele kleur, en felle zon.
Ze waren wel goed bepijld vond ik, maar als je gewend bent dat ze meestal te laat hangen dan kan ik wel verstaan dat sommige zegn dat ze nu te vroeg hangen (geef mij maar wat vroeger dan,dus dit vond ik goed) dat ligt ook beetje aan je eigen snelheid ook denk ik...

Voor mij een leuke rit en zien me hier zeker terug...
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Tegen 7u30 reeds de baan op te snellegem want de inschrijving was reeds bemand!!! =D> =D> =D> =D>
Genoten van toch wel één van de toppers uit de streek, zelfs in vergelijking met vorig jaar waren er opnieuw nieuwe stukken in het parcours opgenomen en er was al zoveel bos, single trackx en ander mooi's in het parcours opgenomen!!! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Alleen de bepijling viel mij een beetje tegen. Op vele plaatsen niet helemaal duidelijk en ook een bevestiging van het parcours mocht hier en daar ietsje beter want ik heb er toch velen op verschillende plaatsen zien missen. Maar dit is dan ook het enige minpuntje die hier kan en mag vermeld worden. Voor de rest was het supergenieten van de prachtige streek met een lekker zonnetje, meer moeten we niet hebben op een zalige zondagvoormiddag. Heb werkelijk genoten van deze volle 50 km, En volgende week terug een topperweekend met Desselgem op zaterdag, Diksmuide op zondag en Zillebeke op maandag!!!!!!
SUPER :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PS : Snellegem, zeker tot volgend jaar =D> =D> =D> =D>
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

terug een mooie en leuke rit gereden met de grysperre's vandaag
bepijling was super voor ik , want ik had er constant 2 voor me rijden
(met momenten hing ik tussen m'n kader want m'n rit van gisteren zat nog goed in m'n benen ).
volgende rit in Snellegem ben ik zeker terug :wink:
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

follow wrote:terug een mooie en leuke rit gereden met de grysperre's vandaag
bepijling was super voor ik , want ik had er constant 2 voor me rijden
(met momenten hing ik tussen m'n kader want m'n rit van gisteren zat nog goed in m'n benen ).
volgende rit in Snellegem ben ik zeker terug :wink:
oja bij de inschrijving moesten we een lotje nemen ( was dat voor een tombela of was da voor een boterham ?)
slik20
Mountainbiker

Post by slik20 »

SUPER =D> =D> =D>
Cristal biker
Mountainbiker

Post by Cristal biker »

Toevallig iemand een snelheidsmetertje gevonden? Ik denk dat ik het kwijt ben geraakt vlak na de 1ste bevoorraading.
Zoals ieder jaar is Snellegem TOP, heb er enorm van genoten.
Fujibiker
Mountainbiker

Post by Fujibiker »

Vandaag hier ook gestart met Fujilady ('t vrouwke) voor de 50km om 10u, toch was er nog redelijk wa volk onderweg rond da late startuur, was eens leuk rijden in de bossen van Brugge maar het 't tofste vonden wij da stuk van een privé-eigenaar die redelijk vroeg op de TT was, waar het draaien en keren was en éne bultje af en andere op, ja leuk was da en 't vrouwke had geen voetje aan de grond moeten zetten, sterk, op naar de volgende TT
deze twee grysperre's hebben enorm genoten van de tocht en van 't zonneke tot volgend jaar
Post Reply