Veel beginnende bikers zijn idd dankbaar als je hen niet opjaagt en nog een tip meegeeft.urbambo wrote: Ben je een rappe biker, laat dan tijdig weten dat je er aan komt en maak ook duidelijk langs welke kant je gaat voorbij rijden.
Als je voor een moeilijke situatie gehinderd wordt door een onervaren biker die aan het sukkelen is, ga dan niet foeteren of roepen dat hij (of zij) uit de weg moet gaan.
Probeer in de plaats daarvan misschien eens een paar tips te geven (op een rustige manier) zodat het hem of haar de volgende keer wel lukt om een moeilijke situatie heelhuids door te komen, en dus niet meer in uw weg te liggen.
Wie weet is hij (of zij) je wel dankbaar.
Dikwijls hang ik achter zoiemand, die zichtbaar stress krijgt als ik erachter plak (met een ratelend vrijwiel
Het is enkel wat een probleem omdat een beginner meer plek nodigheeft, en ik langs een relatief klein gaatje ervoorbij kan, dan moet ik ze soms erop attent maken. Nooit een probleem. Wij alletwee content.
Evengoed ga ik opzij als er een snellere achterhangt, bij de meeste kan er een bedankje af als je opzijgaat.
Evengoed vraag ik soms als er één achterhangt of ie doorwil. HEEL dikwijls puffen ze even uit in mijn wiel en wachten ze op wat ruimte.
Nu is het wel zo dat ik op singletracks goed doorgeef en op de stukken waar je power nodig hebt het wat laat afweten.