derailleur maakt veel geluid na vervangen ketting
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
derailleur maakt veel geluid na vervangen ketting
Hi All,
Ik heb onlangs mijn ketting vervangen omdat ik kettingbreuk gehad heb (en ik had nog een nieuwe KMC X9-SL liggen. Ik heb deze gemonteerd, maar sindsdien maakt mijn derailleur aanzienlijk meer geluid. Ik weet dat ketting en casette samen vervangen moeten worden (wat ik nu ook zal doen), maar kan het zijn dat er iets met men derrie ook nog gebeuren moet?
Tnx
T
Ik heb onlangs mijn ketting vervangen omdat ik kettingbreuk gehad heb (en ik had nog een nieuwe KMC X9-SL liggen. Ik heb deze gemonteerd, maar sindsdien maakt mijn derailleur aanzienlijk meer geluid. Ik weet dat ketting en casette samen vervangen moeten worden (wat ik nu ook zal doen), maar kan het zijn dat er iets met men derrie ook nog gebeuren moet?
Tnx
T
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
meest voorkomende fout bij het vervangen van de ketting is dat je ze verkeerd door de derrailleurwieltjes gaat geleiden. tussen de wieltjes zie je een plaatje. Je ketting zit hier waarschijnlijk aan de verkeerde kant !!
auw pijnlijkgeitenboer wrote:meest voorkomende fout bij het vervangen van de ketting is dat je ze verkeerd door de derrailleurwieltjes gaat geleiden. tussen de wieltjes zie je een plaatje. Je ketting zit hier waarschijnlijk aan de verkeerde kant !!
HEEEEEEEEEEEEL hard bedankt
- geitenboer
- Mountainbiker
- zwolle
- Mountainbiker
- Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88
niet erg er zijn er vele die dit al eens hebben voorgehadTimoDM wrote:auw pijnlijkgeitenboer wrote:meest voorkomende fout bij het vervangen van de ketting is dat je ze verkeerd door de derrailleurwieltjes gaat geleiden. tussen de wieltjes zie je een plaatje. Je ketting zit hier waarschijnlijk aan de verkeerde kant !!kheb hem zitten... Daar sleept ie inderdaad, morgen even veranderen.
zelfs ikke
Ben al blij dat ik het niet alleen ben :pzwolle wrote:niet erg er zijn er vele die dit al eens hebben voorgehadTimoDM wrote:auw pijnlijkgeitenboer wrote:meest voorkomende fout bij het vervangen van de ketting is dat je ze verkeerd door de derrailleurwieltjes gaat geleiden. tussen de wieltjes zie je een plaatje. Je ketting zit hier waarschijnlijk aan de verkeerde kant !!kheb hem zitten... Daar sleept ie inderdaad, morgen even veranderen.
zelfs ikke![]()
- TomFeyaerts
- Mountainbiker
Post by TomFeyaerts »
ha zaligTimoDM wrote:Ben al blij dat ik het niet alleen ben :pzwolle wrote:niet erg er zijn er vele die dit al eens hebben voorgehadTimoDM wrote: auw pijnlijkkheb hem zitten... Daar sleept ie inderdaad, morgen even veranderen.
zelfs ikke![]()
- de vallende mountainbiker
- Mountainbiker
Post by de vallende mountainbiker »
bij mij wast nog beschamender
..ik werd erop gewezen door een vrouwelijke mtb'ster toen ik langs een parkoer stond te vloeken van..alleee deju wa is da nu
...en die me er al lachend op wees dat ik mijn ketting er verkeerd had opgelegd...bummer
..maar ey
het is nadien ni meer voorgevallen..