Solo's Ride website

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Beste,

Dat bewuste stuk is inderdaad een "natuurlijk overstromingsgebied" van de Amblève.

We hebben hiervoor 2 alternatieven, maar dat betekent dat je ofwel aan de overzijde een trappenpad moet nemen (GR 571 + een stuk over de grote baan), ofwel vanuit Nonceveux een klim extra hebt voor ongeveer dezelfde afstand te overbruggen (en je verliest hierdoor de mooie "unieke" singletrail die bij ons weten in geen enkele andere tocht zit).
We zijn van mening dat al de tochten op onze site een hoog "avontuurgehalte" mogen hebben, afstappen voor een omgevallen boom hoort daarbij. Ik ben echter de laatste weken niet meer ter plaatse geweest, dus ik kan momenteel niet oordelen over de ernst; als ik dat hier zo lees is er blijkbaar zeer ernstige hinder.

Indien deze hinder van ernstige aard is, en in de toekomst niet kan worden verholpen, schakelen we uiteraard over op de alternatieven die we al achter de hand hebben.
Alvast bedankt voor de meldingen !

P.S.: opmerkingen mogen ook steeds gemaild worden naar solosride@gmail.com, dat wordt dagelijks gecheckt.
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Samen met Magura probeer ik de toestand op te volgen en zoals hij al schreef zijn er alternatieven mogelijk . Indien blijkt dat er geen beterschap komt wordt er alvast een alternatief uitgewerkt dat dan aan de track van de 55km wordt toegevoegd. Indien mogelijk ga ikzelf dit weekend of begin volgende week de toestand inschatten.

Solo
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

NENRJ wrote:Ik heb gisteren een stukje van Solo's ride 55 km gedaan als test voor de nieuwe fiets en de conditie. En hoewel het voor mij de eerste keer was dat ik een GPS gebruikte, heb ik geen problemen ervaren om de track te volgen. Heel mooie route maar op het deel langs de Amblève (ten Westen linkerkant dus) zijn er heel wat omgevallen bomen die de doorgang versperren en die veel gesleur met de fiets vergen zelfs in die mate dat dat voor mij toch wat het fietsplezier bederft en ik geneigd ben een alternatief te zoeken voor dat deel.

We hebben een alternatieve track online geplaatst die bovenstaande versperring omzeilt , meer info op www.solosride.be
Het droge weer zorgt momenteel voor ideale omstandigheden dus waag uw kans :wink:
tom_
Mountainbiker

gps files

Post by tom_ »

...
Last edited by tom_ on Fri 15 Apr 2011 22:37, edited 1 time in total.
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

supper dees topic dit heeft me over de schreef geholpen om tog een gps aan te schaffen.
Maar ik ga eerst zorgen da ik eindelijk men fiets met alle onderdelen te pakken heb.
dan traine in wat makelijker gebieden.
daarna gaan we ons eens wagen aan de 55 km om te beginne.

:-) :-) :-)
keetoo
Mountainbiker

Post by keetoo »

morgen gaan we de 55 rijden met 6 mensen, bedankt voor het melden de obstakels en het geven van een alternatief. ik heb deze meteen op mijn gps gezet, relaas van de rit volgt hier nog later :-D
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

keetoo wrote:morgen gaan we de 55 rijden met 6 mensen, bedankt voor het melden de obstakels en het geven van een alternatief. ik heb deze meteen op mijn gps gezet, relaas van de rit volgt hier nog later :-D

Veel plezier :wink:
keetoo
Mountainbiker

Post by keetoo »

hier dan ons korte verslagje

rit is niet helemaal gelopen zoals gepland, na 3 km in de 1e afdaling is 1 van ons 6-en zwaar gevallen en heeft wederom zijn sleutelbeen gebroken, uiteindelijk zijn we met 5 man verder gegaan (gevallen persoon in de auto wachtend, hij had er niet veel last van...)

onderweg hebben we nog 4 lekke banden gehad, spaakbreuk in iemands achterwiel, iemand zijn GPS verloren in een heftige afdaling, na een kwartier zoeken had ik hem gelukkig gevonden en 2 van de resterende 5 waren de laatste 1.5 uur aardig op. al met al hadden we een netto rijtijd van 4 uur maar de bruto rijtijd telt die was net over de 6 uur....)

volgende keer nog eens proberen een snelle tijd neer te zetten en hopen op iets minder pech.

we hebben direct de omleiding gereden, mooi alternatief stuk met een extra beklimming en afdaling, inderdaad jammer dat het stukje singletrack net na de Ambleve er dan uit is. alles lag er verder snel en droog bij, heel verschil met toen ik hem vorig jaar gereden heb.

blijft een fantastische route :-D
Drinoow
Mountainbiker
Location: Trek Topfuel 9.9 SSL, Madone 6.9SSL, Lynksey pro 29

Post by Drinoow »

Maandag ga ik met mijn bikepartner ook eens de 55 km proberen. Is de alternatieve route nog steeds de beste keuze of kan je de normale geijkte route al terug nemen?

Groet
Sandrijn
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

De alternatieve track is nog steeds de beste optie, zodra alles geruimd is geven we de originele track terug vrij !

Veel plezier

Stef
Post Reply