derailleur maakt veel geluid na vervangen ketting

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
TimoDM
Mountainbiker

derailleur maakt veel geluid na vervangen ketting

Post by TimoDM »

Hi All,

Ik heb onlangs mijn ketting vervangen omdat ik kettingbreuk gehad heb (en ik had nog een nieuwe KMC X9-SL liggen. Ik heb deze gemonteerd, maar sindsdien maakt mijn derailleur aanzienlijk meer geluid. Ik weet dat ketting en casette samen vervangen moeten worden (wat ik nu ook zal doen), maar kan het zijn dat er iets met men derrie ook nog gebeuren moet?

Tnx
T
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

meest voorkomende fout bij het vervangen van de ketting is dat je ze verkeerd door de derrailleurwieltjes gaat geleiden. tussen de wieltjes zie je een plaatje. Je ketting zit hier waarschijnlijk aan de verkeerde kant !!
TimoDM
Mountainbiker

Post by TimoDM »

geitenboer wrote:meest voorkomende fout bij het vervangen van de ketting is dat je ze verkeerd door de derrailleurwieltjes gaat geleiden. tussen de wieltjes zie je een plaatje. Je ketting zit hier waarschijnlijk aan de verkeerde kant !!
auw pijnlijk :oops: kheb hem zitten... Daar sleept ie inderdaad, morgen even veranderen.

HEEEEEEEEEEEEL hard bedankt =D>
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

graag gedaan.
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Post by zwolle »

TimoDM wrote:
geitenboer wrote:meest voorkomende fout bij het vervangen van de ketting is dat je ze verkeerd door de derrailleurwieltjes gaat geleiden. tussen de wieltjes zie je een plaatje. Je ketting zit hier waarschijnlijk aan de verkeerde kant !!
auw pijnlijk :oops: kheb hem zitten... Daar sleept ie inderdaad, morgen even veranderen.

niet erg er zijn er vele die dit al eens hebben voorgehad

zelfs ikke :wink: :wink:
TimoDM
Mountainbiker

Post by TimoDM »

zwolle wrote:
TimoDM wrote:

Ben al blij dat ik het niet alleen ben :p
TomFeyaerts
Mountainbiker

Post by TomFeyaerts »

TimoDM wrote:
zwolle wrote:
TimoDM wrote: auw pijnlijk :oops: kheb hem zitten... Daar sleept ie inderdaad, morgen even veranderen.

Ben al blij dat ik het niet alleen ben :p
ha zalig :-D volgens mij heeft iedereen die voor de 1ste keer een ketting vervangt dit voor. :-D
molmol
Mountainbiker

Post by molmol »

Vorige maand voor het eerst een ketting vervangen.
Had net hetzelfde voor. :oops:

:-D
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Niet aantrekken jongens, de 1ste keer dat ik mijn ketting heb vervangen heb ik heel men derailleur omzeep geholpen (lees volledig uit elkaar)... #-o
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

bij mij wast nog beschamender :oops: ..ik werd erop gewezen door een vrouwelijke mtb'ster toen ik langs een parkoer stond te vloeken van..alleee deju wa is da nu #-o ...en die me er al lachend op wees dat ik mijn ketting er verkeerd had opgelegd...bummer :roll:..maar ey :bounce: het is nadien ni meer voorgevallen.. :-D :-D
Post Reply