Ervaring met cannondale one twenty 1?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
1Sdt Demaeght
Mountainbiker

Ervaring met cannondale one twenty 1?

Post by 1Sdt Demaeght »

Ik heb mijn lodderig oog laten vallen op deze fiets in mat zwarte uitvoering.
Zijn er mensen die hem al daadwerkelijk getest hebben?

Wannes
RigolleM
Mountainbiker

Re: Ervaring met cannondale one twenty 1?

Post by RigolleM »

1Sdt Demaeght wrote: Zijn er mensen die hem al daadwerkelijk getest hebben?
En wat wil je weten?
1Sdt Demaeght
Mountainbiker

Post by 1Sdt Demaeght »

Om te beginnen:

het gewicht, ik vind nergens een officiele opgave hiervoor. Ik zou een maatje medium kopen.

Ten tweede: er zitten standaard elixir 5's gemonteerd, voldoen deze wel?

En verder the regular: plus- en minpunten, aanrader of niet, ...

Het zou vooral om plezierritten gaan, toertochtjes enzo, comfort is dus wel belangrijk, maar er moet toch ook wel wat mee te presteren zijn.

Wannes
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

1Sdt Demaeght wrote:
het gewicht, ik vind nergens een officiele opgave hiervoor. Ik zou een maatje medium kopen.
Geen idee, ergens tss de 11 en 12kg...
1Sdt Demaeght wrote:Ten tweede: er zitten standaard elixir 5's gemonteerd, voldoen deze wel?
Qua rempower en doseerbaarheid wel, maar vragen iets meer onderhoud dan bv. Hope, Shimano,.. Maar hiervan zijn alle bomen over geschreven op dit forum!
1Sdt Demaeght wrote:En verder the regular: plus- en minpunten, aanrader of niet, ...
Degene die ik ken die er één hebben zijn er super tevreden over, zelf rij ik met de unieke RZ One Forty en ik ervaar maar één nadeel en dat zijn de lagers onderaan van de swingarm, die waren tamelijk snel versleten.
1Sdt Demaeght wrote: Het zou vooral om plezierritten gaan, toertochtjes enzo, comfort is dus wel belangrijk, maar er moet toch ook wel wat mee te presteren zijn.
Ik hoor ze niet klagen, en rijden toch een stevig tempo met hun RZ One Twenty.
1Sdt Demaeght
Mountainbiker

Post by 1Sdt Demaeght »

oki, klinkt positief! Bestellen die handel, vanaf dat onze tweede woning verkocht is tenminste [-o<
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Avid heeft de Elixirs aangepast voor 2011: de afstand tussen de blokjes en de schijf is aanzienlijk groter. Dus de gekende centreringsproblemen zouden minder moeten voorkomen.
1Sdt Demaeght
Mountainbiker

Post by 1Sdt Demaeght »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, sinds de verkoop van mn corratec eind 2009, niet meer in het mtb wereldje mee ben... Welke problemen bedoel je juist?
Post Reply