zakkende zadelpen in supergladde framebuis
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- rubber-12
- Mountainbiker
zakkende zadelpen in supergladde framebuis
Voor jullie hier beginnen over 'zoeken' :
Ik heb weer iets speciaals aan de hand, ik wil mijn Rock Shox reverb 30,9 mm gebruiken in een 31,6 mm framebuis (andere fiets).
Nu bestaan daar geen shims voor, dus op het werk gepasseert bij de mannen van de machines, en die konden me aan inox plaat in de juiste dikte helpen.
Ttz, twee verschillende platen één 0,2 mm en één 0,15 mm.
Met wat gevloek en geduld krijg ik die alletwee mooi in de framebuis, maar nu zakt de zadelpen weg.
Droog gemonteerd.
Aangetrokken op 6 Nm, volgens de voorschriften van de zadelpen.
Wat nu :
1. Ik dacht in eerste instantie aan carbon montagepasta
2. Met een fijn schuurpapier over de inox gaan. Wat nu niet zo simpel meer is omdat die al mooi opgerold staat.
3. Haarlak (tip hanske636)
4. Andere tips?
Ik heb weer iets speciaals aan de hand, ik wil mijn Rock Shox reverb 30,9 mm gebruiken in een 31,6 mm framebuis (andere fiets).
Nu bestaan daar geen shims voor, dus op het werk gepasseert bij de mannen van de machines, en die konden me aan inox plaat in de juiste dikte helpen.
Ttz, twee verschillende platen één 0,2 mm en één 0,15 mm.
Met wat gevloek en geduld krijg ik die alletwee mooi in de framebuis, maar nu zakt de zadelpen weg.
Droog gemonteerd.
Aangetrokken op 6 Nm, volgens de voorschriften van de zadelpen.
Wat nu :
1. Ik dacht in eerste instantie aan carbon montagepasta
2. Met een fijn schuurpapier over de inox gaan. Wat nu niet zo simpel meer is omdat die al mooi opgerold staat.
3. Haarlak (tip hanske636)
4. Andere tips?
Last edited by rubber-12 on Wed 13 Apr 2011 21:36, edited 1 time in total.
- rubber-12
- Mountainbiker
Vaste bout, voor een snelspanner heb ik geen momentsleuteljupke wrote:Snelspanner of vast boutje?
En ik wil de zadelpen in twee fietsen kunnen gebruiken, de ene met 30,9 de ander met 31,6 mm.
Haarlak valt idd nog te proberen, is dat terug los te krijgen? Ik ga waarschijnlijk af en toe wisselen van pen. De verstelbare voor de zotte toeren en een (lichte) vaste voor de TT's hier als het vooruit moet gaan, en ik de WW'r uithang.
- 1Sdt Demaeght
- Mountainbiker