is dat het stuk waar je van de kasseien komt (aan de bocht van de carpool parking) en dan links mee draait en een tractor baantje in moet?ad24 wrote:deze zondag bij tekort aan tijd de groen lus gevolgd ipv zoals gepland de blauwe. Ik was aangenaam verrast dat er meerdere keuzes waren dan vroeger (jaren geleden paar keer gereden).
Vertrokken vanaf Bellekouter
4 keer moeten terugrijden naar laatste referentiepunt![]()
Om een idee te geven;
Je komt van de kasseibaan richting oprit E40, hier staan geen pijlen, automatisch dien je naar links te rijden want fietsers mogen niet over de op/afrit van snelweg. Waar kan je je volgende pijl vinden; op een wegebord dat niets met MTB te maken heeft en hiervoor dien je volledig naast/achter je te kijken. Logische is dat wanneer er geen borden staan je steeds rechtdoor blijft rijden, niet?
Vond het al raar dat ik niet direkt terug links diende te rijden, opnieuw het veld in... tzijn details maarja...
Affligem - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- swiff
- Mountainbiker
yep kasseien af en direkt terug linksswiff wrote:is dat het stuk waar je van de kasseien komt (aan de bocht van de carpool parking) en dan links mee draait en een tractor baantje in moet?ad24 wrote:deze zondag bij tekort aan tijd de groen lus gevolgd ipv zoals gepland de blauwe. Ik was aangenaam verrast dat er meerdere keuzes waren dan vroeger (jaren geleden paar keer gereden).
Vertrokken vanaf Bellekouter
4 keer moeten terugrijden naar laatste referentiepunt![]()
Om een idee te geven;
Je komt van de kasseibaan richting oprit E40, hier staan geen pijlen, automatisch dien je naar links te rijden want fietsers mogen niet over de op/afrit van snelweg. Waar kan je je volgende pijl vinden; op een wegebord dat niets met MTB te maken heeft en hiervoor dien je volledig naast/achter je te kijken. Logische is dat wanneer er geen borden staan je steeds rechtdoor blijft rijden, niet?
Vond het al raar dat ik niet direkt terug links diende te rijden, opnieuw het veld in... tzijn details maarja...
vandaag de blauwe lus gereden van Bloso.
Over de ganse lijn op 1 uitzondering na is alles goed aangegeven
Uiteraard waar ze aan het werken zijn dien jeje plan te trekken, mss een tip voor de gemeente dat ze ook daar een tijdelijk bordje hangen.
MAAR de uitzondering, ergens rond de 16 a 17km kom je door een knap stukje veldbaan gereden tegen een beek, zéér leuke veldweg. Deze komt uit tegen een woning waarvan de eigenaar besloten heeft van de doorgang op max -30cm te brengen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft een stuk van een honderen daar geplaatst waardoor je dit niet meer met de fiets kan gebruiken.... Mag dit zomaar???? Ik veronderstel dat dit een bepaalde breedte moet hebben of beter had, kan deze bewoner dit zomaar doen?? Alsook zijn er in de regio van die woning 0,0 bordjes nog te bespeuren!!!!
Wij hebben dan maar de hekkes van de weide daarnaast opengedaan en die die weg verder gereden. Uiteraard alles netjes terug dichtgedaan, eigenaars woning stonden te kijken alsof we kweenie-wat aan het doen waren... ah kwou vandaag niet in discussie gaan maar die eigenaars zouden wel eens terug gefloten moeten worden.
Men zou er niet moeten aan twijfelen dat dergelijke daar ook spijkers smijten!
Kan daar nota van genomen worden of waar /wie /hoe kan dit aangegeven worden?
Ben verdorie foto vergeten te nemen... maar kan dit wel doen.
Hoe kom je er; Opslagplaats Morliplast, een stukje daarvoor moet je aan de andere kant rechts afslaan (komende van achterkant abdij), deze weldweg volgen en je rijd vast, dient via de weide te gaan of dat ganse stuk retour te rijden om dat niet te weten waar het vervolg zit...
Uiteraard waar ze aan het werken zijn dien jeje plan te trekken, mss een tip voor de gemeente dat ze ook daar een tijdelijk bordje hangen.
MAAR de uitzondering, ergens rond de 16 a 17km kom je door een knap stukje veldbaan gereden tegen een beek, zéér leuke veldweg. Deze komt uit tegen een woning waarvan de eigenaar besloten heeft van de doorgang op max -30cm te brengen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft een stuk van een honderen daar geplaatst waardoor je dit niet meer met de fiets kan gebruiken.... Mag dit zomaar???? Ik veronderstel dat dit een bepaalde breedte moet hebben of beter had, kan deze bewoner dit zomaar doen?? Alsook zijn er in de regio van die woning 0,0 bordjes nog te bespeuren!!!!
Wij hebben dan maar de hekkes van de weide daarnaast opengedaan en die die weg verder gereden. Uiteraard alles netjes terug dichtgedaan, eigenaars woning stonden te kijken alsof we kweenie-wat aan het doen waren... ah kwou vandaag niet in discussie gaan maar die eigenaars zouden wel eens terug gefloten moeten worden.
Hoe kom je er; Opslagplaats Morliplast, een stukje daarvoor moet je aan de andere kant rechts afslaan (komende van achterkant abdij), deze weldweg volgen en je rijd vast, dient via de weide te gaan of dat ganse stuk retour te rijden om dat niet te weten waar het vervolg zit...
- swiff
- Mountainbiker
ik zou eens naar de gemeente van Affligem gaan daarvoor. Of bij de burgemeesterad24 wrote:vandaag de blauwe lus gereden van Bloso.
Over de ganse lijn op 1 uitzondering na is alles goed aangegeven![]()
MAAR de uitzondering, ergens rond de 16 a 17km kom je door een knap stukje veldbaan gereden tegen een beek, zéér leuke veldweg. Deze komt uit tegen een woning waarvan de eigenaar besloten heeft van de doorgang op max -30cm
[quote="ad24"]vandaag de blauwe lus gereden van Bloso.
MAAR de uitzondering, ergens rond de 16 a 17km kom je door een knap stukje veldbaan gereden tegen een beek, zéér leuke veldweg. [b]Deze komt uit tegen een woning waarvan de eigenaar besloten heeft van de doorgang op max -30cm te brengen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft een stuk van een honderen daar geplaatst waardoor je dit niet meer met de fiets kan gebruiken.... Mag dit zomaar???? [/b]Ik veronderstel dat dit een bepaalde breedte moet hebben of beter had, kan deze bewoner dit zomaar doen?? Alsook zijn er in de regio van die woning 0,0 bordjes nog te bespeuren!!!!
[/quote]
Beste, Je bent TE VER gereden(ongeveer 150 Meter terug MOEST JE rechts af ----richting veldekenslos----dit is door een veld)
MAAR de uitzondering, ergens rond de 16 a 17km kom je door een knap stukje veldbaan gereden tegen een beek, zéér leuke veldweg. [b]Deze komt uit tegen een woning waarvan de eigenaar besloten heeft van de doorgang op max -30cm te brengen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft een stuk van een honderen daar geplaatst waardoor je dit niet meer met de fiets kan gebruiken.... Mag dit zomaar???? [/b]Ik veronderstel dat dit een bepaalde breedte moet hebben of beter had, kan deze bewoner dit zomaar doen?? Alsook zijn er in de regio van die woning 0,0 bordjes nog te bespeuren!!!!
Beste, Je bent TE VER gereden(ongeveer 150 Meter terug MOEST JE rechts af ----richting veldekenslos----dit is door een veld)
Nochthans staan daar de pijlen, blauwe van Bloso + PSV pijlen...egied wrote:
Mss nog even verduidelijken;
Wij kwamen van het café / eethuis op de hoek (dacht kozakkenhof), vervolgens rij je richting waar de hondendressuur is (hiervoor draai je rechts af op de kruising) maar de pijlen staan allen richting links (morliplas richting), op deze straat ergens rond de 200m dien je naar rechts af te slaan (staat vol pijlen in die richting).
Is het dan daar ergens (naast die beek) nadat je van de straat reeds af bent dat je nog eens dient rechts te rijden ipv links mee te volgen???
Kan me niet herinneren dat er pijlen in die richting stonden...
Je komt van de abdij af en rijdt richting Kozakkeshof. Aan dat kruispunt moet je naar rechts. Op het einde van die straat kom je aan zo'n klein pleintje en daar blijf je links volgen, dus niet rechts meedraaien.ad24 wrote:Nochthans staan daar de pijlen, blauwe van Bloso + PSV pijlen...egied wrote:
Wij kwamen van het café / eethuis op de hoek (dacht kozakkenhof), vervolgens rij je richting waar de hondendressuur is (hiervoor draai je rechts af op de kruising) maar de pijlen staan allen richting links (morliplas richting), op deze straat ergens rond de 200m dien je naar rechts af te slaan (staat vol pijlen in die richting).
Is het dan daar ergens (naast die beek) nadat je van de straat reeds af bent dat je nog eens dient rechts te rijden ipv links mee te volgen???
In die straat moet je iets verder naar rechts (Koeweidelos). Dit is, dacht ik, zo'n gravelbaantje...
Yep, klopt als een bus, wel het is op het einde(laatste stuk alvorens je opnieuw op straat komt) van dat baantje dat de weg verspert staat...MC Tim wrote:Je komt van de abdij af en rijdt richting Kozakkeshof. Aan dat kruispunt moet je naar rechts. Op het einde van die straat kom je aan zo'n klein pleintje en daar blijf je links volgen, dus niet rechts meedraaien.ad24 wrote:Nochthans staan daar de pijlen, blauwe van Bloso + PSV pijlen...egied wrote:
In die straat moet je iets verder naar rechts (Koeweidelos). Dit is, dacht ik, zo'n gravelbaantje...
Als ik tegen het eind van de week nog wat tijd heb zal ik daar eens een foto van gaan nemen ter verduidelijking.
Of is er iemand die hier op het forum zit die verantwoordelijk/toezichter is voor deze route??
- den Bart
- Mountainbiker
die beschrijving van MC Tim klopt. Ik zal de route binnenkort nog eens rijden en daar extra aandacht besteden aan de pijlen. Als het niet juist is zal ik het doorgeven aan de gemeente.MC Tim wrote:Je komt van de abdij af en rijdt richting Kozakkeshof. Aan dat kruispunt moet je naar rechts. Op het einde van die straat kom je aan zo'n klein pleintje en daar blijf je links volgen, dus niet rechts meedraaien.ad24 wrote:Nochthans staan daar de pijlen, blauwe van Bloso + PSV pijlen...egied wrote:
Hier dus ergens ? http://goo.gl/maps/Vj5Mad24 wrote:Yep, klopt als een bus, wel het is op het einde(laatste stuk alvorens je opnieuw op straat komt) van dat baantje dat de weg verspert staat...MC Tim wrote:Je komt van de abdij af en rijdt richting Kozakkeshof. Aan dat kruispunt moet je naar rechts. Op het einde van die straat kom je aan zo'n klein pleintje en daar blijf je links volgen, dus niet rechts meedraaien.ad24 wrote: Nochthans staan daar de pijlen, blauwe van Bloso + PSV pijlen...
Als ik tegen het eind van de week nog wat tijd heb zal ik daar eens een foto van gaan nemen ter verduidelijking.
Of is er iemand die hier op het forum zit die verantwoordelijk/toezichter is voor deze route??
Als ik in de buurt ben zal ik eens passeren. Ik kan het me niet direct voorstellen waar het kan zijn. Is al een tijdje dat ik daar gepasseerd ben.