Zo 10/04/2011 Haacht :: 13de MTB HA8 VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Bosklapper wrote:Een minpunt, waarom werd de vergunning van Wielerbond Vlaanderen (WBV) niet aangenomen als vergunninghouders, 1ste maal dat ik dit tegenkom

Ja, dit snap ik ook niet.
Zowel Wielerbondvlaanderen als de Vlaamse Wielrijdersbond zijn erkend door Bloso. De verzekering voldoet aan dezelfde voorwaarden opgelegd door Bloso.
In onderling overleg tussen beide federaties is er zelfs afgesproken dat de leden van beide federaties kunnen genieten van de korting.
Zeker in Vlaams Brabant met het convenant.

Zelf voor de 1ste maal terug de MTB buiten gehaald na het operatief ingrijpen van een dubbele liesbreuk. Goed geamuseerd en enkel op de hobbelige stukken de liezen wat gevoeld. Rustig verder opbouwen aan de conditie en tot de volgende.

Groetjes en tot de volgende.

Joeke
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ZoeNK nam deel en twas goe !

1800 WHOEOHOEOEO ! Zou de sluikreclame in de filmpjes er voor iets tussenzitten :-) :-) :-)

En die Tongerlo was weer eens lekkel ;-) maar wat een "zeikers" allemaal wel niet uitfretten om toch maar hunne drank te hebben, alsof het hun dagelijkse hit was :-( Ik heb alles op film zal er wel iets van monteren ...
Overpeltse Biker
Mountainbiker

Post by Overpeltse Biker »

Amai, ik moest nogal ver parkeren :)
Ik zag overal - op elk vrij stukje - auto's staan met fietsen, de opkomst was inderdaad massaal.
Ondanks dat vond ik de organisatie toch dik inorde. Wel grappig dat we via de keuken moesten passeren :)
Over de tocht zelf - ik vond de tocht zelf niet de moeite waard. Weinig single tracks naar mijn mening - veel asfalt / dijk / etc - te weinig technische stukken - wel goed bepijld - goede bevoorrading
De tocht was niks voor mij. De paar technische stukken die erbij zaten waren zeer leuk, maar te weinig.
Op het einde vond ik het echt zonde dat je enkel en alleen Tongerlo kon drinken.. Een serieuze inspanning leveren, en dan enkel bier...
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Het is steeds lovenswaardig dat organisatoren proberen om het beste uit eigen streek te halen.
Met die verwachting zijn wij vanochtend in Haacht vertrokken. De bewering van hierboven moeten we ook dit jaar niet bijstellen.
Toegegeven, het parcours was nu niet bepaald het parcours van onze dromen, maar dat verwachtten we ook niet van Haacht en omstreken.
Enkele het holderdebolder wegje langs het anti tank kanaal stoorde me mateloos. Maar 1000m minder aantrekkelijk op een totaal van 54000 valt best wel mee.

In Putte vertrokken met de fiets gaf ons een totaal van 85km.
Voor de videofans onder ons: op onze website is enig beeldmateriaal in de vorm van een film te vinden: mtb team margi Putte
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Dubwrecker wrote:ik ben alvast geen fan van deze tocht. Nog minder van de mannen van wolfsdonk en rillaar. Deze konden het ook weer niet laten van een flyer te deponeren onder de ruitenwissers. de zoveelste... en van die dikker dan dik en waterbestendige toestanden kan toch ook ni goed zijn voor het milieu :-?
#-o en FY
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Mijn complimenten aan de organisatie. Als oud-Haachtenaar heb ik paadjes bereden waarvan ik het bestaan niet eens kende. Leuk om je eigen gemeente zo beter te leren kennen.
Plat zoals verwacht, maar ik heb me geen seconde verveeld. Natuurlijk zat dat mooie weer er ook voor iets tussen.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

aan alle kust mtbclubs eat this : 92km en 65hms :-)
beginner1978
Mountainbiker

Post by beginner1978 »

Het gedeelte langs de anti-tankgracht was er echt teveel aan! Kan dit gedeelte eruit gehaald worden volgend jaar?
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

het was weer een mooi tochtje met mooi weer

wegens tijdgebrek de korte afstand gereden en de tongerloo ook achterwege gelaten (drink ook ni graag alcohol in de ochted/voormiddag)

ze hebben weer prachtig werk verricht met het inrichten van het parcour
=D>
en ondank de redelijke rij toch nog een vlote bediening aan de bevoorrading

wel enkele minpuntjes, maar daar kan de organisatie ni aandoen
zoals:

bullebakken die denken da ze een wedstrijd aan het rijden zijn: ik weet dat ik niet snel ben en mijn conditie ook ni veel voorstelt, maar daarom heb ik mij steeds uiterst rechts gehouden waar mogelijk zodat ze mij me gemak langs links konden passeren, proberen ze toch ma me 2 terglijke tijd langs beide kanten te passeren, of proberen ze u gewoon van het pad te rijden wara geens plaats was voor te passeren, met elk moelijk scheldwoord dat je maar kan bedenke

ook vaak da ze voorsteken en dan volop in de remmen gaan, en als je dan een beke in de buurt me u voorwiel van hun fiets komt pas dan maar op dan worden ze agressief :(

ik ben een bravo jongen, maar als ze me er een keer zo onderuitrijden doordat ze zulke beestigheden uithalen en dan nog eens agressief reageren, dan hou ik mi ni meer in en zullen ze wel verschieten :evil:

een ongelukje kan eens gebeuren, maar dan help je diegene en vraag je even of het gaat en helpt hem/haar recht, maar als het is van opzij, of ik rij u eraf, ... ](*,)

verder heb ik ook eens goed moeten lachen :lol:

een groepje bikers waren tegen elkaar bezig over dat ze de cape epic en crocodile trohpy gingen rijden volgend jaar toen ze mij voorbij staken,
door een opstropping in het beging van de hooiberg heb ik mij terug achteraan die groep kunnen aansluiten, maar bij ieder putteke, boomstronkje bleve die steke, moesten ze afstappen of vlogen ze overkop, ook namen ze ieder kort bochtje zo traag da ze bekan stil stonden
hier heb ik deze groep 1 voor 1 voorbijgestoken en toen ik al 10min aan de bevoorrading stond kwamen ze daar pas aan
en ik rij vrij traag (lees rustig op eigen tempo/opt gemak)

ik moet er wel bij zeggen dat ze me wel terug voorbijgestoken hadden ergens halverwege op de dijk en daarna heb ik ze niet meer gezien,
dus conditie hadden ze wel

maar als ik hun op kan passere in de hooiberg, zonder echt alles te geven wa er in mij zit (nu ni da da veel is :oops: ) en da ze een techniek hadden dat slechter was dan mijn conditie (en die is laag #-o )
pas op, op gebied van techniek kan ik zeer zeker ook nog veeeel bijleren, maar ik kon overal toch vlot door zonder te moeten afremmen of voetje aan de grond te zetten

maar met deze vooruitzichten wil ik zeker volgend jaar naar de uitzendingen kijken van deze 2 marathons, want de bloopers beloven plezant te worden =P~

volgend jaar ben ik er wel weer, hopelijk met wat meer tijd en waarschijnlijk iets later dan dit jaar, dan zal het wel iets rustiger zijn op het parcour

en proficiat met de 1800 8)
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Het gedeelte langs de anti-tankgracht was er echt teveel aan! Kan dit gedeelte eruit gehaald worden volgend jaar?
Waarom, er zijn ook mensen die daar geen probleem mee hebben.
Post Reply