Za 09/04/2011 Templeuve (Fr) :: Kasseien Vreten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

BUSDUVEL wrote:Hallo
Heb een vraag voor deelname aan eventuele volgende editie’ s.
Is de start en de aankomst op dezelfde plaats? Had reclame van deze rit gehoord op een VTT rond Brugge, waar men vertelde dat de aankomst plaats op de piste in Roubaix lag. Deze is in verband met het vervoer.
Veel succes
Bij deze tocht is de vertrek -en aankomstplaats dezelfde (Templeuve)
Eerst heb je een aanloop van een goeie 35 km waar al eens een kasseistrookje genomen wordt en daarna ga je op het officiële parcours dat passeert in Templeuve.
Wie de grootste afstand doet rijdt dan weer verder weg en na het "carrefour de l'arbre" staat het weer uitgepijld.
We gaan dus niet tot in Roubaix.
trekske8500
Mountainbiker

parcours PR2011

Post by trekske8500 »

Vorig jaar gefietst naar Templeuve (40km), om aldaar de grote afstand te volbrengen. Na de inschrijvingstafel te hebben gepasseerd, vertrokken, pijlen van de organisatie tot aan bos van Arenberg (vlakbij Valenciennes). Vandaar bijna volledig de pijlen van PR-profs gevolgd tot in Templeuve, en deze verder gevolgd tot in Roubaix op de piste. Je kunt dus na de derde bevoorrading gewoon de pijlen van PR-profs verder volgen tot op de piste. Van de piste, nog een 20km en je bent in Kortrijk.

Trouwens op de piste, de Raketmannen van Wervik gezien voor een groepsfoto.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

sliekske wrote:@ Dejani: Kan er gestrat worden voor 8u30, tis ondertussen al zomeruur zulle.
En??
GECKO
Mountainbiker

Post by GECKO »

Vandaag deze tocht gereden in schitterend lenteweer. Leuk om de dag voor de koers eens het parcours af te rijden en de sfeer op te snuiven.

De organisatie van deze tocht kan wel beter. De bepijling was soms moeilijk zichtbaar. Wit pijltje op witgrijze palen werken niet. Ik heb dit jaar de kleine afstand gereden. De ravito op zich was niet slecht, maar de tweede bevoorrading was véél te laat. Op 3 km van het einde nog een ravito is zinloos. Tegen dan was ik trouwens al uitgehongerd en uitgedroogd. Die tweede moest zeker voor de strook van Mons en Pévèle komen, een goeie 10 km eerder.

Kritiek spuien is idd gemakkelijk, maar na al die jaren organiseren is er spijtig genoeg nog niet veel veranderd. Ik kom zeker nog eens terug. Hopelijk worden de minpunten in de toekomst wat weggewerkt.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

sliekske wrote:
sliekske wrote:@ Dejani: Kan er gestrat worden voor 8u30, tis ondertussen al zomeruur zulle.
En??
Neen dus :-)
B U C K Y
Mountainbiker

Post by B U C K Y »

ik vond het vre goed alleen de inschrijving kan een beetje vlugger :wink: de bevoorading was goed sportdrank, rijsttaart, banaan, energiekoek,en dat voor 7.5 euro en ja de 2de bv was laat maar dan moet je maar iets meehebben voor te drinken onder weg :wink: op het laatste een klopke gekregen maar dat mag wel op zo een parcour :drunk: en als laatste waarom doen al die pippo 's mee aan die wedstrijd het verschil is niets bij deze tocht behalve de km .

ZEKER TOT VOLGEND JAAR =D>
Chirurg
Mountainbiker

Post by Chirurg »

Lang geleden dat ik nog iets meedeelde op het forum, maar ik vond dit echt een super tochtje.
Minpunten:
- trage inschrijving
- eerste ravito was nog niet aanwezig, mss te vroeg gestart
- geen pijltjes na 'carrefour de l'arbre' zoals gezegd
Maar:
- met dit weer super leuk stof eten
- zwaar parcours, zeker indien je wat gas gaf op de kasseien
- MEGA gevoel zo een dag voor de koers, tussen nadarhekkens, mobilhomes,...
- 29er is super op dit parcours

Ik kom met mooi weer zeker terug. Met regen, mmmm, lijkt me veel te gevaarlijk (mss ben ik een mietje?!)
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Vandaag hier terug gestart voor de 100 km .

Jammer genoeg ook de eerste bevoorrading gemist (of stond ze er nog niet?)
Dit probleem is al enkele keren voorgekomen dus misschien volgend jaar wat extra aandacht aan besteden. :roll:

Verder ons weer reuze geamuseerd .

Tot volgend jaar. :bounce: :drunk:
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Leuke tocht, tweede jaar op rij dat ik hem doe en normaal ga ik volgend jaar wel terug van de partij zijn. De dag voor de profs gaan rijden is super, en het parcours is eens iets totaal anders dan wat ik gewend ben :)

Een paar puntjes waar toch wat aan gewerkt kan worden:
- Inschrijving: op de website wordt vermeldt dat je voor de sportieve tocht op voorhand MOET inschrijven, maar in praktijk is dit niet het geval blijkbaar. Diegenen die vooraf inschrijven staan dus te wachten achter een kaartje, wat mij op geen enkele bevoorrading is gevraagd, feitelijk was het dus nutteloos dat ik daar gewacht heb :)
- Bevoorradingen op zich waren ok, maar ze kwamen op wat ongelukkige momenten: de eerste te vroeg, tussen de 2de en 3de zaten redelijk wat (zware) km's
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

Deze vandaag ook gereden.
Mijn twee opmerkingen zijn die die al te lezen staan.

Systeem om aan te melden kon beter, zeker voor diegenen die al ingeschreven & betaald hadden.
Plaatsen van de bevoorradingen op de grote toer was een beetje ongelijk verdeeld (25km, 55km & 94km).

Verder zien ze mij hier nog wel terug, het is een klassieker aan het worden voor mij.
Zeker als je weet datk deze nog gereden heb toen hij in groep werd vereden met +-40man...
Post Reply