100 120 of 140 veerweg FS?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Sidious
Mountainbiker

100 120 of 140 veerweg FS?

Post by Sidious »

ik heb op dit moment een specialized stumpjumper fully van 2005 met 100 mm veerweg voor en achter,fox triad pro pedal achteraan en reba rlt (2010) vooraan
ik rij vooral in de regio antwerpen:brasschaat,kapellen,schoten,putte,ossendrecht en af en toe vlaams brabant en ardennen
ik ben wel tevreden van mijn huidige fiets op de vaste trails,maar als het iets technischer wordt bijvoorbeeld vlaams brabant of zelfs de bossen in ossendrecht en berendrecht wou ik dat ik soms over meer comfort/demping beschikte.
Ik heb een zwakke rug,maar fietsen helpt me om in conditie te blijven. nu twijfel ik tussen 120 of 140 mm veerweg.
Ik dacht aan een scott spark of genius of een stumpjumper fully,...of gaat een nieuwe epic meer comfort geven dan mijn fully uit 2005?
iemand advies?
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Ik ben van Kalmthout en kom dus nog al eens in de bossen van Ossendrecht.
Als je in die regio, op de technische stukken (lees : waar er wortels zijn) comfort te kort komt, ga je best vcor een 120 mm fiets of een sportieve 140 mm.

Ik zit in een gelijkaardige positie, slechte rug.
Ik heb een 100 mm marathonfiets met (Turner Flux) en een 140 mm (Intense 5.5). De 140 mm fiets is trager, maar leuker om mee te rijden.

Probeer eens proef te rijden met de fietsen die je opnoemt, allemaal goei marchandise, maar welke het meeste comfort heeft?
Ook een Lapierre Zesty is een optie.
In het Duitse Mountainbike van april staat er een test van 140 mm fully's.
Genius, Merida en in iets mindere mate Lapierre komen er als sportiefste uit. Stumpjumper FSR komt er ook prima uit.

Nu is een Triad demper uit 2005 geen partij voor een meer recente.
Kun je er een andere demper insteken? Eventueel via TFT aankopen als er een aanpassing nodig is, of daar laten tunen.
Sidious
Mountainbiker

Post by Sidious »

ben eigenlijk wel tevreden met het comfort vanachter(van de triad) ,het is meer de vork vanvoor (reba rlt 100) die ik minder vind,had daarvoor een manitou mars super en vond die eigenlijk veel beter werken ondanks dat die maar 80 mm was :P misschien nog eens spelen met de instellingen...

zou wel eens wat fietsen willen testen,cannondale rz 120,cube ams 130,stumpjumper fsr,genius,zesty,...enigste mogelijkheid lijkt me happy bike days van 02 bikers?
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

mijne huidige is 100 achter, 100-140 (talas) vooraan,
de volgende is ZEKER een 140 achter en wss 120-160 vooraan,

de frames/dempers zijn ZO goed tegenwoordig dat ge
echt wel even goed kunt klimmen met een fully als met de meeste HT
Post Reply