Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Iegienie wrote:
CCR wrote:Welke band is het meeste geschikt voor natte(modderige) ondergrond,met weinig
rolweerstand en moet toch ook gd veel grip hebbe op zand

greetz
conti explorer 2.1, eventueel achteraan een escape 2.1...
Iegienie,

diene conti explorer is dus eigenlijk nen hele goeie all-round band, of zien ik da verkeerd?
Wat doet die op natte, stenige ondergrond?
Kmoet namelijk dringend eens uitkijken naar nieuwe banden #-o

Willy
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

wd wrote:
carl hungus wrote:die ritchey z-max beginnen hier stilletjesaan mijn ogen uit te steken. weet er iemand waar je ze kan krijgen in de buurt van antwerpen?
Bij den ABC in Wilrijk zouden ze die moeten hebben, maar kzen nie zeker.
Ook Smout in Boechout heeft een ruime keuze.

Willy
smout is inderdaad altijd goed voorzien van vanalles, maar is ook altijd een pak duurder. maar ze hebben wel steeds veel keuze en een goede vakkennis.

ben ondertussen zelf op zoek gegaan: bij bosch in waarloos (kontich) staan ze bv. 2 euro per stuk goedkoper, maar hebben ze ze net niet binnen. Q.E.D.
A d r i
Mountainbiker

Re: Welke banden?

Post by A d r i »

BING wrote:Toen ik begin dit jaar m'n mountainbike kocht, was deze voorzien van semi - slicks. Ideaal op vlakke en droge ondergrond, maar bij klimwerk en natte (gladde) parcours, ben ik al onderuit gegaan. Welke merk of type banden genieten de voorkeur voor dit soort ondergrond?
:-?
Als het echt modderig is, een Schwalbe Black Shark Mud 1.5, maar eerst wel even leren op rijden, is een beetje tricky op kasseien en zo . Hier zijn nog topics van geweest trouwens.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... dderbanden om te beginnen

Allround banden Jimmy of Big Jim
carl hungus
Mountainbiker

Re: Welke banden?

Post by carl hungus »

A d r i wrote:
BING wrote:Toen ik begin dit jaar m'n mountainbike kocht, was deze voorzien van semi - slicks. Ideaal op vlakke en droge ondergrond, maar bij klimwerk en natte (gladde) parcours, ben ik al onderuit gegaan. Welke merk of type banden genieten de voorkeur voor dit soort ondergrond?
:-?
Als het echt modderig is, een Schwalbe Black Shark Mud 1.5, maar eerst wel even leren op rijden, is een beetje tricky op kasseien en zo . Hier zijn nog topics van geweest trouwens.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... dderbanden om te beginnen
idd, ik heb ze vorig jaar (op uw aanraden) gekocht. super banden!

volgende week ga ik een weekendje biken in d'ardennen en wilde mij daarom een nieuw stel brede banden aanschaffen. m'n keuze viel op de z-max. zou je 2.1 of 1.9 aanraden?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Voor de Ardennen 2.1, ietsje meer comfort toch wel. Wist trouwens niet dat die nog gemaakt werden ! Ook zeer goede allround banden die op hard gravelterrein toch graag wegschuiven in de bochten, enfin, 6 jaar geleden toch.

Ah ja, de WTB Weirwolf 2.1 is ook een superband in de modder (heb ik van Engelse vrienden, die mannen weten ook wat modder is !)
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

A d r i wrote:Voor de Ardennen 2.1, ietsje meer comfort toch wel. Wist trouwens niet dat die nog gemaakt werden !
staan toch in de cataloog, maar of ze ergens te krijgen zijn?? 1.9 ligt blijkbaar iets beter in de markt.
de versie met draad is trouwens ook zeer betaalbaar (ts. 16-18€).
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

Ik zoek nen Hutchinson Scorpion in de buurt van Antwerpen. De meeste handelaars hebben die schijnbaar niet in huis.
Iemand ervaring met deze band?
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

Rasse wrote:Ik zoek nen Hutchinson Scorpion in de buurt van Antwerpen. De meeste handelaars hebben die schijnbaar niet in huis.
als ze het in de smout (boechout) niet hebben, stop dan maar met zoeken.
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

carl hungus wrote:
Rasse wrote:Ik zoek nen Hutchinson Scorpion in de buurt van Antwerpen. De meeste handelaars hebben die schijnbaar niet in huis.
als ze het in de smout (boechout) niet hebben, stop dan maar met zoeken.
Intussen de prut uit mijn ogen gewreven en het is ne Spider , gene Scorpion.
Tha Neighbour
Mountainbiker

Post by Tha Neighbour »

Ik las hier ergens dat Schwalbe Jimmy's te verkrijgen zijn bij Van Eyck voor een kleine 10€/stuk, geldt dat voor de 2,1"? Is het mogelijk om het adres enz van deze winkel even op het forum te plaatsen. Mercie!
Post Reply