Ervaring met VRV-bikes

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

bikeraf wrote:ik ben raphael van VRV Bike

Ik wil nu reageren in verband met de problemen met deze bikestand !!! en ik zal het proberen in het nederlands, dus er zal zeker fouten zijn, maar ik hoop dat jullie kunnen toch begrijpen

We verkopen Boss bikestand vanaf ongeveer 2 jaren, minimaal 1 per dag, en het is nu meer dan 1000 verkocht voor s3000 model. 99.99 % van de klanten zijn heel tevereden van deze, en ik denk dat voor deze prijs de kwaliteid is wel daar. We hebben tot nu toe 2 gevallen van garantie gehad, en elke keer de probleem opgeslost.

Wat betreft probleem van de bikestand van zagato is helemaal niet een garantie geval !

De bikestand was open niet met de poten "op de goed kant", maar een op elke kant, en daarna veel op deze geduwd, om eerste een plastiek stuk die al stopper zorg broken, en nadat de aluminium stuk !!! als hij had een beetje gekijken en niet zo forceren (omdat een alumnium stuk niet alleen broke) zou dit nooit gebroken gehad

Nadat neemt hij contact met ons voor garantie. wanneer ik zie dat het was door het klant gebroken wegens slecht gebruik, en niet door een probleem van de bikestand zelf, zeg ik aan de klant dat het geen garantie geval was MAAR dat we kunnen toch kijken om de gebroken stuk leveren (zal niet veel koste, en met deze zal de bikestand zeker opnieuw gebruikbaar zijn). We kunnen ook aan deze klant een korting geven op de volgende bestelling

Onze oplossing was niet goed, en de klant vraag ons om 30 € (bikestand kost 60!!!) anders zal hij onze slecht reklame doen op 5 forums. (ik ken deze, de 4 andere niet, als iemand, heeft de andere link wil ik deze graag hebben)

Deze "chantage" was absoluut niet eerlijk en zeker voor ons te veel, we doen altij onze beste om de klanten helpen, zo veel voor de garantie geval dat de andere, en dus we stoppen spreken met deze niet eerlijk klant (omdat wanneer je plaats zo een verhaal moet u all informatie geven !!!). Als u lees deze artikel over VRV Bike is het toch duidelijk te zien dat 99% van de klanten zeer te vreden zijn, en niet alleen vand e prijs, maar ook van de service, van de help/adwijsen naar de klant ...

Ik zal op deze "subject" niet meer reageren, ik ben niet hier om dat te doen, maar mensen die willen meer informaties kunnen altijd contact met mij nemen.

Raphael
Je hebt nog een nederlands mtb forum.

en je hebt ook nog dirty pages
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Wij horen doorgaans maar 1 kant van het verhaal. Zonder te beweren dat een van beide juist is. Maar nu hebben we wel 2 kanten gehoord. Pas op, we hebben nog geen feiten gezien, voor zover die kunnen getoond worden!

En los daarvan, zonder het over deze internet-shop te hebben, want ik heb er geen ervaringen mee: als de prijs van een product heel laag is, dan is daar altijd een reden voor. Want voor onze schoon ogen zal de aanbieder het niet doen. Dat moet ook niet, want het is zijn broodwinning.

De reden voor de lage prijs kan verschillen: de aanbieder kan bvb. geen winkel hebben die geld kost; hij kan veel volume draaien op dat product; hij kan weinig personeel hebben; hij kan gewoon compromissen sluiten mbt de tijd die hij in de bestelling inclusief nazorg wil steken... of een combinatie daarvan. Soms impliceert het een ook het ander: veel volume in het algemeen en weinig personeel = compromissen qua service.

Dus als wij opteren voor de laagste prijs, dan moeten we dat ook maar in rekening nemen dat de service minder KAN zijn, of een compromis sluiten: iets meer betalen in de hoop (!) op deftige service of het product niet kopen. Je kan doorgaans nooit alles hebben. Maar soms schijnen mensen - zonder zagato te viseren, want ik ken hem amper (*) - dat niet meer te (willen) beseffen...

(*) Voor de volledigheid wil ik er wel bij zeggen dat ik ooit contact gehad heb met Zagato, naar aanleiding van de verkoop van een voorvork. Daarbij was er een misverstand tussen ons over de prijs en de verkoop is niet door gegaan. Wat mij betreft is die historie verleden tijd, maar ik zou het betreuren als dit nu plots tegen mijn post gebruikt wordt. En nogmaals, ik spreek in het algemeen, niet over deze specifieke zaak.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Gisteren een bestelling gedaan, kcnc parts en een sid.
Normaal ik bike components mijn vaste huisleverancier, maar de prijzen van vrv zijn alvast top.
Skepperken
Mountainbiker

Post by Skepperken »

Vrijdagavond, na 20u een bestelling geplaatst (bikestand, zonnebril en een pompke) en gisteren zat er al een briefje van de facteur in de bus dat er een pakje op lag te wachten.
Vandaag opgehaald en alles was weeral dik in orde.

=D> Zo'n service krijg je zelfs zelden bij gewone winkels!
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Dikke prima van VRV bike, uiteraard wou ik weer het onmogelijke voor een lage prijs. En bij hun is/was dit mogelijk :lol:

VRV thx voor de Yokes om te wisselen :bounce:
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Pakketje ontvangen, zeer tevreden van vrv.

Dat kan niet gezegd worden vd bpost, pakje stak half id brievenbus, iedereen die passeerde kon het eruitpakken. Postbode deed nieteens de moeite om aantebellen, ik was trouwens thuis. #-o
Lieze
Mountainbiker

Post by Lieze »

BramDR wrote:Pakketje ontvangen, zeer tevreden van vrv.

Dat kan niet gezegd worden vd bpost, pakje stak half id brievenbus, iedereen die passeerde kon het eruitpakken. Postbode deed nieteens de moeite om aantebellen, ik was trouwens thuis. #-o
De postbode zal ook maar alleen aanbellen als je een handtekening moet zetten....
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

Lieze wrote:
BramDR wrote:Pakketje ontvangen, zeer tevreden van vrv.

De postbode zal ook maar alleen aanbellen als je een handtekening moet zetten....
Of als het pakje te groot is voor de brievenbus, en dat was hierzo.
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Toch even reageen op de mail van VRV metname Raffael. Zoals hij weet heb ik het verleden al meerder bestellingen gedaan bij hem en steeds zonder problemen.

Het probleem met deze bikestand waar hij zelf heeft gemail dat er quasi geen winstmarge is hierop hij mij geen garantie kan geven en dit vind ik niet ernstig ofwel verkoop je kwalteit met garantie conform de site van VRV bike ofwel geen je geen garantie hetgeen zelfs wettelijk niet mag.

Nu voel ik me uit princiepe bedorgen gezien ik 6O eur kwijt ben en hieraan niets gehad heb ( niet éénmaal kunnen gebruiken ) zelfs een kleine compensatie van Raffale kon niet en hij beschouwt dit als chantage ik noem dit correctheid naar clienteel toe.

Ik wil jullie bij deze waarschuwen dat het materiaal made in Italie echt te wensen overlaat metname de zamac soort metaal onderaan de stand is zo poreus dat het bij een minimale onderbreking doorbreekt ( fotos zijn altijd beschikbaar ) Mochten er toch leden zijn die tevreden zijn zoveel te beter voor mij maar ik moet toch echt mijn mening kwijt en zou niet graag hebben dat andere leden zoals ik zich bedrogen voelen met deze flut bikestand. Ik zal het wel verder doen met mijn oude Tacx.
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

Ik heb een zeer correcte afhandeling van fout van mijn kant gehad bij VRV.
Snel, volledig correct verholpen en dito gecommuniceerd van Raphael.
Post Reply