BIKESPORT ASSE

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Fred Kroket
Mountainbiker

Post by Fred Kroket »

:-D Deze voormiddag telefoontje naar BikeSport om te weten of mijn wielset nu al aangekomen was. Als bij wonder werd de telefoon opgenomen, en ... mijn wielset was net 10 min geleden geleverd (wat een toeval :wink: ) Heb direct verlof genomen, den auto in én mijn wielen gaan afhalen, exact 2 maand en 1 week na bestelling en betaling. Kreeg daar nen uitleg over problemen met de distributeur en nog wat ander gezwets... Het feit dat ik mijn wielen nu heb, is omdat ik niet alleen BikeSport het leven zuur gemaakt heb, maar ook van die distributeur. De ene gaf de schuld aan de andere!
Ik heb mijn lesje geleerd! BikeSport zal aan mij geen eurocent meer verdienen!

for the record: mijn wielsetje: de Amclassic 26" MTB DISC tubeless zwart
Lieze
Mountainbiker

Post by Lieze »

http://www.all4bikes.nl

max 2 dagen en 1 uur na bestelling dat ik mijn wielset had... :-D
Pie Mel
Mountainbiker

Post by Pie Mel »

Vreemd dat niemand zich nog niet de bedenking heeft gemaakt dat die winkel misschien betalingsproblemen zou kunnen hebben en veel leveranciers gewoonweg weigeren te leveren (info op te vragen via de Kruispuntbank : Public Search).

Dan is er nog het debacle omtrent Pro Bike in Tervuren : winkel van de hand moeten doen, uitgedraaid op een financiële kater : 'nieuwe' eigenaar met het personeel en inboedel gaan lopen en Baik opgestart in Nossegem. Rechtszaak in volle gang. Ondertussen is het personeelsbestand in Asse ook al maar teruggeschroefd. Er moet geen plaatje bij gemaakt worden zeker?
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Pie Mel wrote:Vreemd dat niemand zich nog niet de bedenking heeft gemaakt dat die winkel misschien betalingsproblemen zou kunnen hebben en veel leveranciers gewoonweg weigeren te leveren (info op te vragen via de Kruispuntbank : Public Search).

Dan is er nog het debacle omtrent Pro Bike in Tervuren : winkel van de hand moeten doen, uitgedraaid op een financiële kater : 'nieuwe' eigenaar met het personeel en inboedel gaan lopen en Baik opgestart in Nossegem. Rechtszaak in volle gang. Ondertussen is het personeelsbestand in Asse ook al maar teruggeschroefd. Er moet geen plaatje bij gemaakt worden zeker?
Da noemen ze publiek geheim :wink:
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Een tijd geleden er spaken gaan kopen in hun toen splinternieuwe winkel in Asse op de Edingsesteenweg, omdat ik er snel nodig had en ik hier lovende commentaren had gelezen. Ik vind echter 5 euro voor een zakje van 18 zilveren messing sapim nippels schandalig duur. Ook hun prijzen per spaak zijn bijna het dubbel van de courante prijs op internet, verzendingskosten inbegrepen. Als je er dan 40 bestelt, voel je je wel int zak gezet.

Op zich is het uiteraard wel mijn eigen fout, ik had aan de kassa het product maar moeten weigeren, maar ik had ze snel nodig dus ja. Misschien dat iemand wat kan verduidelijken? Ik denk niet dat ik er nog snel weerkom, zelfs niet als ik iets snel nodig heb.
Last edited by Fry on Fri 06 May 2011 20:38, edited 5 times in total.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Winkel = bediening = winkelruimte = extra betalen

Als je iets niet wil hebben aan de prijs dat ze vragen, dan koop je het toch niet?

Rare jongens, die Belgen.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Jack77 wrote:Winkel = bediening = winkelruimte = extra betalen

Als je iets niet wil hebben aan de prijs dat ze vragen, dan koop je het toch niet?

5 euro voor 18 nippels is zelfs schandalig duur zelfs als je ze bij Harrods in Londen gaat halen. En zoals ik reeds eerder typte, het was mijn eigen fout, ik hoefde die spaken niet aan te kopen, ik kon evengoed weigeren. Ik mag het dan toch nog steeds duur vinden? Die hele heisa van winkelruimte is ook zo een onzin, alsof een gigantische loods huren of kopen zoals chainreactioncycles of roseversand gedaan hebben, gratis is of zo? Bovendien hebben deze 2 winkels die ik als voorbeeld aanhaal eveneens een gewone winkel naast hun internet handel. Nu goed, ik wil hier geen discussie opgraven over internet vs. gewone winkels, die is al gevoerd.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Fry wrote:
Jack77 wrote:Winkel = bediening = winkelruimte = extra betalen

5 euro voor 18 nippels is zelfs schandalig duur zelfs als je ze bij Harrods in Londen gaat halen...
http://www.bike-discount.de/shop/k454/a ... 18-mm.html

25.9 euro voor 100 nippels. Euhm, da's dus 4.66 euro voor 18 nippels aan bulkprijs... bij een heel grote discounter. Nu nog een prijs voor Harrods zoeken...

Al eens gedacht wat er van die 0,27 euro per nippel overschiet als er BTW, facturatiekosten, aankoopkosten en vaste winkelkosten af gaan?

Gewoon, als je iets te duur vindt, nie kopen en nie zagen.

Of doe je dat op restaurant ook: de kaart bekijken, alles duur vinden, toch bestellen en betalen en dan gaan zagen?

Waar steek jij je energie in...
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Jack77 wrote: http://www.bike-discount.de/shop/k454/a ... 18-mm.html

25.9 euro voor 100 nippels. Euhm, da's dus 4.66 euro voor 18 nippels aan bulkprijs... bij een heel grote discounter. Nu nog een prijs voor Harrods zoeken...

Al eens gedacht wat er van die 0,27 euro per nippel overschiet als er BTW, facturatiekosten, aankoopkosten en vaste winkelkosten af gaan?

Gewoon, als je iets te duur vindt, nie kopen en nie zagen.

Of doe je dat op restaurant ook: de kaart bekijken, alles duur vinden, toch bestellen en betalen en dan gaan zagen?

Waar steek jij je energie in...
Vanwaar die vijandige toon als ik zo indiscreet mag zijn? Je kan me ook op vriendelijke wijze terecht wijzen. Ik had reeds mea culpa geslagen in mijn eerste post wat betreft dat toch kopen en klagen achteraf, nogmaals mijn excuses daarvoor. Ok, ik ben zelf niet geheel vriendelijk gebleven in die eerste post, maar dat was niet naar jou toe, maar naar bike sport, tenzij je zelf verbonden bent met bike sport.

Die prijzen die je hier aanhaalt zijn voor zwarte alu nippels, de nippels die ik kocht waren zilveren messing nippels, die vaak toch gunstiger geprijsd zijn.

Ik wil toch nog even zeggen dat ik dat wiel kort erna heb ingespaakt en het super rijdt, wat uiteraard niets ter zake doet met de prijs van de spaken. Bovendien zijn spaken slechts een minieme fractie van het assortiment van bikesport. Mogelijk kan je er voor andere artikelen wel koopjes doen. Mijn excuses als ik een onterechte opmerking heb gemaakt of iemand heb beledigd of benadeeld, dat was in geen geval mijn bedoeling.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

http://www.bike-discount.de/shop/misear ... ng&x=0&y=0

OK, messing nippels kunnen goedkoper zijn.

Maar waarom ik op je post reageerde: fietswinkels zijn nu eenmaal duurder dan internetshops. En als je de prijs hoort staat het je vrij om van de aankoop af te zien.

Ik kan niet oordelen over iemand anders zijn winkel ervaring. Maar een winkel is meer dan enkel de prijzen. En uiteindelijk gaat het om ocharme 1 euro ofzo. Binnenkort nog niet eens de prijs van een half pintje. Om zoiets dan in een topic uit te smeren? Dan denk ik dat er wel meer fietsenzaken kunnen aangehaald worden. Dus wat is dan de relevantie?

Los van DIT topic vind ik Persoonlijk gewoon dat veel te veel mensen veel te snel en om te weinig klagen. Waarom moet dat? d'Er zijn zoveel mooie en goeie dingen om energie aan te spenderen.

Snif, nu word ik sentimenteel ;)
Last edited by Jack77 on Mon 02 May 2011 21:07, edited 1 time in total.
Post Reply