Wij hebben er de TAC mee gereden, niets plat, t'lijken me goede banden - slijtage valt bijvoorbeeld nog mee. Het lijkt me eerder pech of je gewicht in combinatie met bandendruk.Optimo wrote:Mij lijkt het te komen door de samenstelling van de band.
Banden: Schwalbe
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Optimo GmC
- Mountainbiker
Post by Optimo GmC »
Gewicht: nog geen 65Epic wrote:Wij hebben er de TAC mee gereden, niets plat, t'lijken me goede banden - slijtage valt bijvoorbeeld nog mee. Het lijkt me eerder pech of je gewicht in combinatie met bandendruk.Optimo wrote:Mij lijkt het te komen door de samenstelling van de band.
Bandendruk: 2,5
-
Optimo GmC
- Mountainbiker
Post by Optimo GmC »
Dat heb ik ook al gedaan, maar dan geraak je niet vooruit. Minimum druk is trouwens ook 2,5
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Ik rijd het liefst met 2 bar vooraan, en van achter met 2.3 bar, en ik weeg net geen 80kg
en nog nooit plat gereden(mtb)
meer druk zetten heeft voor, en nadelen je bent niet altijd sneller met meer druk, en je hebt minder comfort ,het hangt af van de band waar je mee rijd 
-
Optimo GmC
- Mountainbiker
Post by Optimo GmC »
Ja, ik had eerst Scorpion en daar reed ik ook met 2 bar, maar die RR's die bolden niet goed als ik met 2 reed, bij 2,5 gaan ze stukken beter. Natuurlijk heb je zo minder comfort, maar de rolweerstand is wel stukken beter. Gisteren mijn RR geplakt. Als je die band aanvoelt (binnen- en buitenkant) dan is die toch wel zacht hoor. Dat kan aan mij liggen, maar toch. Misschien moet ik het nog maar eens proberen op 2 bar, misschien rijd ik dan niet lek.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Zo een RR is toch minstens 26.2.10 van maat, dan zou die met 2 bar toch goed bollen, beter dan een 26.19.5,denk ik toch 
- casper
- Mountainbiker
Skinny Jimmy of Jimmy ??
Hallo,
Voorlopig liggen er nu nog Fast Freddy's op m'n bike, maar deze ga ik er vandaag afhalen.
Verleden winter reed ik vooraan met een Panaracer Dart 2.1 en achter een Skinny Jimmy 1.9. Ben daar gans de winter overal goed mee doorgekomen.
Nu blijkt m'n Panaracer versleten. Leg ik nu beter een Skinny Jimmy vooraan ( 1.9 ) en een Jimmy (2.1) achteraan of omgekeerd.
Toch beter een michelin XLS???
groeten,
Casper
Voorlopig liggen er nu nog Fast Freddy's op m'n bike, maar deze ga ik er vandaag afhalen.
Verleden winter reed ik vooraan met een Panaracer Dart 2.1 en achter een Skinny Jimmy 1.9. Ben daar gans de winter overal goed mee doorgekomen.
Nu blijkt m'n Panaracer versleten. Leg ik nu beter een Skinny Jimmy vooraan ( 1.9 ) en een Jimmy (2.1) achteraan of omgekeerd.
Toch beter een michelin XLS???
groeten,
Casper