opitterbos trackjes
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Ik ga morgenvroeg nog eens alle paadjes nalopen en proberen die palletdoorsteek op één of andere manier te verankeren. Eventueel leg ik ook daar een laagje zand er over. Als de "natuurbeheerders der jacht" hun handen moeten vuilmaken laten ze het misschien liggen.
Voor de rest valt alles nog goed mee vind ik. Ze zijn wel aan het opgeven lijkt me. Komt in orde hoor! Nu is enkel kwestie van te rijden hé. Het is ook maar een kleien moeite om eens af te stappen en een tak te verwijderen. Soms zijn het ook spelende kinderen die ze achteloos laten liggen. Het avontuur van op je weg eens iets onverwachts te vinden hoort er een beetje bij.
tot rijds
Voor de rest valt alles nog goed mee vind ik. Ze zijn wel aan het opgeven lijkt me. Komt in orde hoor! Nu is enkel kwestie van te rijden hé. Het is ook maar een kleien moeite om eens af te stappen en een tak te verwijderen. Soms zijn het ook spelende kinderen die ze achteloos laten liggen. Het avontuur van op je weg eens iets onverwachts te vinden hoort er een beetje bij.
tot rijds
Vanmorgen nog eens gaan rijden in Opitter. Allemaal goed gemaakt, maar ik zie door de paden het bos niet meer. 't Zijn er wat veel en als je ze nog niet kent, ga je er moeilijk je weg vinden. Ben nog iemand tegen gekomen die een route wil aanleggen, maar de jager werkt wat tegen hoor ik. Misschien subtiele tekens aanbrengen op de bomen?
- Bruce Wayne
- Mountainbiker
Post by Bruce Wayne »
vanmorgen ook geweest met mr. c. in het begin susxt ea nog tegengekomen. Het is een schitterend parcours geworden. we wilden eigenlijk nog doorrijden naar bergerven maar dat is er niet meer van gekomen. niet veel km's gemaakt maar wel pittig gereden. mede omdat het me niet goed ging. ene Jan was zelfs nog uitleg aan het geven over het parcours. Later kwamen we nog een andere local tegen en die wist het ons helemaal goed rond te lijden. knap werk geleverd
-
Kenzonator
- Mountainbiker
Post by Kenzonator »
hey glimburger ik heb de pallet al 3 keer terug moeten leggen nadat onze jager ze had weg gegooid.
misschien dat we daar toch iets aan moeten doen zoals zand over gooien of zoiets want dit is geen doen.
groetjes kenzo
misschien dat we daar toch iets aan moeten doen zoals zand over gooien of zoiets want dit is geen doen.
groetjes kenzo
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
je kan daar natuurlijk ook gewoon door het laagste gedeelte van die sloot rijden bij droger weer. Eventueel kijk ik ook eens naar een alternatieve doorsteek en ondertussen zoek ik een manier om hem goed te verankeren zodat het hem energie kost. Zal er straks eens passeren en de boel bekijken.Kenzonator wrote:hey glimburger ik heb de pallet al 3 keer terug moeten leggen nadat onze jager ze had weg gegooid.
groetjes kenzo
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Ik ben meteen na mijn werk gepasseerd met staaldraad, verankeringsijzers en hamer maar onze pallet is niet meer. Ik stel voor dat we een minuut stilte inlassen... Ze is verdwenen en een zoekactie leverde niks op.
Dus nu maar terug de boel in handen nemen en voor een duurzame oplossing gaan zoeken in die passage. Zonet ook nog even alles gaan fietsen en toen ben ik kenzonator nog tegengekomen. Hij gaat ook al een paar aanpassingen doen waardoor het euvel mogelijk al tegen het komende weekeinde opgelost is. Voor de rest lag alles er nog prima bij en heb ik zelf aan de lijve kunnen ondervinden hoe je met 13 km op de teller ook leeg kan geraken door de meest eisende stukken van de opitterbostracks aan elkaar te rijgen.
Dus nu maar terug de boel in handen nemen en voor een duurzame oplossing gaan zoeken in die passage. Zonet ook nog even alles gaan fietsen en toen ben ik kenzonator nog tegengekomen. Hij gaat ook al een paar aanpassingen doen waardoor het euvel mogelijk al tegen het komende weekeinde opgelost is. Voor de rest lag alles er nog prima bij en heb ik zelf aan de lijve kunnen ondervinden hoe je met 13 km op de teller ook leeg kan geraken door de meest eisende stukken van de opitterbostracks aan elkaar te rijgen.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
's zondags is moeilijk voor mij. Dan heb ik helaas andere hobbies ( motorrijden) die momenteel dan de voortouw nemen. Ik werk momenteel wel aan het idee om toch iets te doen om de meest ideale route vast te leggen. Momenteel hangen er blauwe lintjes ana de bomen. Als je die volgt dan kom je al 60% van de tracks tegen. Ik denk dat het nét de charme van dit bosje is dat je er onbeperkt lusjes kan draaien en het je zo zwaar kan maken als je wil.
Er zijn er hier wel van 't dorp die elke zondag om 9 gaan rijden. Misschien daar eens meer aanpakken?
Er zijn er hier wel van 't dorp die elke zondag om 9 gaan rijden. Misschien daar eens meer aanpakken?