Gaerne is dat niet voor uitzonderlijk smalle voetjes?? Als ge die schoenen beziet.mieke wrote:Ik heb een paar Gaerne Polar MTB schoenen (voor in de winter). Altijd warm en absoluut waterdicht. Het zijn eigenlijk 2 schoenen, dus een schoen in een schoen (vandaar waterdicht) en binnen afgewerkt met merinowol (dus warm). Gezien het ook hoge schoenen zijn (uit 1 stuk tot boven de enkel) loopt er ook niet vlug langs boven water in. Ze zijn ook niet zwaar. Het ziet er zo'n beetje uit als een schaatslaars (kleur glanzend zwart). En 100 ? vind ik nu ook niet te duur voor wat eigenlijk dubbele laarzen zijn.viper wrote:Wat je niet kopen zijn de North Waves. Na 1 maand zijn de mijne reeds naar de kl..., rits opengekwakt terwijl ik aan het rijden was. Ik had het moeten weten, zo'n standaard plastieken ritske op uwen winterschoen en hiermee door de mud. Van Eyck kent het probleem en heeft ze teruggestuurd naar de invoerder.
Het schijnt dat Gaerne (duur) er goede heeft.
Winter MTB schoenen
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Tommie
- Mountainbiker
- Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva
- KONA-boy
- Mountainbiker
- Location: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro
@ DDM : zaterdag ga ik wat op de weg trainen, en zodag weet ik het eigenlijk nog niet, ga eens mijn licht opsteken welke TT's er zijn, en bij mijn college's bikers uit duisburg-tervuren. We zien wel !!
p.s. de schoenen zitten perfect ! heb net even rondgeneusd op internet, en bij bike-discount.de kan je nog enkele kleinere maten aan 39,90 € kopen van ditzelfde model !
p.s. de schoenen zitten perfect ! heb net even rondgeneusd op internet, en bij bike-discount.de kan je nog enkele kleinere maten aan 39,90 € kopen van ditzelfde model !
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Omdat het terug bijna winter is, ga ik deze topic nieuw leven inblazen : Gaerne Polar MTB is als beste schoen uit de test gekomen bij het Duitse MountainBIKE. Officiële prijs rond de 250Eurokes. Bij Vaneyck heb ik ze onlangs gevonden voor 130Euro maar jammer genoeg niet in mijn maat. Niet getreurd : ze komen terug binnen.
- Brainjumper
- Mountainbiker
Post by Brainjumper »
Mijn eerste winterschoenen waren van Northwave (wel nog zonder rits) en waren lekker warm. De schoenen zelf waren wel redelijk waterdicht; doch de neopreen sluiting rond been slorpte nogal vrij vlug water op en liet dit insijpelen in de schoen. Na anderhalve winter van één schoen reeds de zool ter hoogte van klikplaatje gebarsten en neopreen van beide schoenen toch al ernstige slijtage.
Sinds vorige winter heb ik Shimano W 101, die alleszins beter waterdicht zijn, zowel schoen als neopreen sluiting, maar wel minder warm. Wollen inlegzool heeft al veel verholpen. Deze schoenen leken mij toen een van de meest robuuste en de tijd lijkt dit ook te bevestigen.
Ik heb toen serieus getwijfeld om de SIDI's te nemen, die binnen geheel met wol gevoerd zijn; doch qua uitzicht inzake stevigheid meer leken op de Northwaves en dus minder robuust dan Shimano. Of dit in de praktijk effectief zo is weet ik echter niet.
Enkele jaren terug ook de Gearnes eens gezien op een beurs. Deze schoenen leken mij toen echt super; maar in deze contreien zijn/waren er helaas niet veel dealers van te vinden.
Alleszins heb ik er nog nooit spijt van gehad winterschoenen aangeschaft te hebben = een echte aanrader !!! Wel altijd maatje groter nemen dan zomerschoenen omwille van a) dikkere sokken en b) luchtruimte rond voet is isolatie en dus warmte.
Sinds vorige winter heb ik Shimano W 101, die alleszins beter waterdicht zijn, zowel schoen als neopreen sluiting, maar wel minder warm. Wollen inlegzool heeft al veel verholpen. Deze schoenen leken mij toen een van de meest robuuste en de tijd lijkt dit ook te bevestigen.
Ik heb toen serieus getwijfeld om de SIDI's te nemen, die binnen geheel met wol gevoerd zijn; doch qua uitzicht inzake stevigheid meer leken op de Northwaves en dus minder robuust dan Shimano. Of dit in de praktijk effectief zo is weet ik echter niet.
Enkele jaren terug ook de Gearnes eens gezien op een beurs. Deze schoenen leken mij toen echt super; maar in deze contreien zijn/waren er helaas niet veel dealers van te vinden.
Alleszins heb ik er nog nooit spijt van gehad winterschoenen aangeschaft te hebben = een echte aanrader !!! Wel altijd maatje groter nemen dan zomerschoenen omwille van a) dikkere sokken en b) luchtruimte rond voet is isolatie en dus warmte.
- bRuCe AlMiGhTy
- Mountainbiker
Post by bRuCe AlMiGhTy »
Ik heb die schoenen van Gaerne (Polar MTB) zien staan voor 129€. Dit lijkt me dus wel een hele goede prijs? Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze schoenen? 
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Ikke. Wat wil je weten?bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik heb die schoenen van Gaerne (Polar MTB) zien staan voor 129€. Dit lijkt me dus wel een hele goede prijs? Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze schoenen?
- bRuCe AlMiGhTy
- Mountainbiker
Post by bRuCe AlMiGhTy »
-Hoe waterdicht en warm zijn ze juist?Quadrifoglio wrote:Ikke. Wat wil je weten?bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik heb die schoenen van Gaerne (Polar MTB) zien staan voor 129€. Dit lijkt me dus wel een hele goede prijs? Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze schoenen?
-Zijn ze die 129€ waard?
-Vanaf welke temperaturen gebruik je deze?
Ik twijfel nog steeds tussen winterschoenen of overschoenen voor de huideige.