Als het goed is, mag het ook gezegd worden!
Eén simpel antwoord....
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Smoldros
- Mountainbiker
Zal ook eens simpel antwoorden: ik heb me verleden jaar een Rockshox SID aangeschaft en ben er supercontent over. Ik heb hem nochtans niet gespaard, bk marathon, Houffalize, ardennentochten, de Meirhaeghe, Salzkammergut Trophy, Bastognarde... Hij heeft er zich doorgeveerd als door boter en werkt nu nog super! Van veel fleks en andere geen miserie gehad. Het enige minpuntje, mijn stickers komen los, maar dat zal wel op te lossen zijn bij het jaarlijkse onderhoud.
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
VOLLEDIG MEE EENS .Smoldros wrote:Zal ook eens simpel antwoorden: ik heb me verleden jaar een Rockshox SID aangeschaft en ben er supercontent over. Ik heb hem nochtans niet gespaard, bk marathon, Houffalize, ardennentochten, de Meirhaeghe, Salzkammergut Trophy, Bastognarde... Hij heeft er zich doorgeveerd als door boter en werkt nu nog super! Van veel fleks en andere geen miserie gehad. Het enige minpuntje, mijn stickers komen los, maar dat zal wel op te lossen zijn bij het jaarlijkse onderhoud.
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Ik heb daar geen last van hoor maar hoe zet je die op 63???supper-G wrote:als ge ze op 63mm zet hebt ge geen last van flex
- Wallie
- Mountainbiker
Ik heb sinds 2001 een sid sl. Deze vork heeft al enkele veldslagen
meegemaakt en functioneert tot op vandaag nog steeds prima.
Heeft dit jaar na de fietschallenge (een al slijk) zijn eerste grote
revisie gehad.
Ben nu wel aan het uitzien naar een nieuwe vork, wil wel eens wat
anders want de vork doet nog steeds zijn werk.
Heeft er iemand ervaringen met de Manitou Platinum (SPV) ?
Hoor daar zowel positieve als negatieve berichten over.
revisie gehad.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
als deze vork prima werkt waarom dan een andere nemen?Wallie wrote:Ik heb sinds 2001 een sid sl. Deze vork heeft al enkele veldslagen
revisie gehad.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Re: Eén simpel antwoord....
Post by crazy ivan »
IK denk da gij ne verkoper zij van een ander merk van vorkRidley Rider wrote:Koop jezelf nooit een Rock Shox vork.
Ik heb er regelmatig problemen mee gehad en ben altijd zelf naar de verdeler in Hoeselt gegaan. Nu is deze verdeler er zelfs mee gestopt met de Rock Shox omdat hij er zoveel klachten over kreeg en al die ellende beu was.
Dus ik denk dat dit genoeg zegt over de Rock Shox vorken.
Ok, een Fox vork kost misschien iets meer... maar ik betaal liever iets meer voor een veilige en stevige vork dan aan iets wat tijdens een afdaling ineens doorflilpt.
-
Guest
Post by Guest »
De nieuwe Reba is eigenlijk geen RS vork meer maar een SRAM vork.
Het is waar dat RS (door interne keuken) de laatste 2-3 jaar aan het slabakken was en niet echt meer vernieuwend op de markt kwam.
SRAM, slimmerds dat ze zijn (kijk naar het verleden, Sachs, etc...), zag zijn kans schoon om een intrensiek goed merk tijdens een dalperiode relatief goedkoop in te pikken. Samen met hun marktdoorzicht en de technische know how van de RS afdeling en de ingenieurs van SRAM hebben ze een totaal nieuwe produktlijn opgestart.
Zo hebben ze onlangs ook nog Avid aan hun trofeeën toegevoegd.
Eigenlijk spelen die Amerikanen gewoon het Oosterse spelletje mee. Zien wie goed is in een bepaald marktsegment. Geen zotte kosten doen om daartegen te concurreren. Maar wachten tot de kans schoon is, de know how inpikken, verbeteren en innoveren en dan tegen een redelijke prijs een (hopelijk) goed produkt op een klantvriendelijke manier (zie hun onlangs vernieuwde website, een int. firma die eindelijk begrepen heeft dat in de lage landen veel MTB klanten zitten) op de markt gooien.
Wij kunnen er alleen maar mee gebaat zijn.
Het is waar dat RS (door interne keuken) de laatste 2-3 jaar aan het slabakken was en niet echt meer vernieuwend op de markt kwam.
SRAM, slimmerds dat ze zijn (kijk naar het verleden, Sachs, etc...), zag zijn kans schoon om een intrensiek goed merk tijdens een dalperiode relatief goedkoop in te pikken. Samen met hun marktdoorzicht en de technische know how van de RS afdeling en de ingenieurs van SRAM hebben ze een totaal nieuwe produktlijn opgestart.
Zo hebben ze onlangs ook nog Avid aan hun trofeeën toegevoegd.
Eigenlijk spelen die Amerikanen gewoon het Oosterse spelletje mee. Zien wie goed is in een bepaald marktsegment. Geen zotte kosten doen om daartegen te concurreren. Maar wachten tot de kans schoon is, de know how inpikken, verbeteren en innoveren en dan tegen een redelijke prijs een (hopelijk) goed produkt op een klantvriendelijke manier (zie hun onlangs vernieuwde website, een int. firma die eindelijk begrepen heeft dat in de lage landen veel MTB klanten zitten) op de markt gooien.
Wij kunnen er alleen maar mee gebaat zijn.