of geen geld om ne auto te kopen...Mick wrote:Amai, dan ben jij wel een erg gezonde mens! :DW. Anker wrote:ik heb ook gene auto :D ben ik nu ne hippie?Mick wrote: Nen auto hebben is ook niet noodzakelijk... (Maar je hebt er waarschijnlijk wel éne...)
bijna elke dag 56km fietsen woon-werkverkeer.
PS Carl Lewis was vegan, topsport en geen vlees gaan wel samen, gewoon gezond genoeg eten en op tijd bloed laten controleren. Juist zoals vleeseters da moeten doen.
Vegetariërs
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
da kan ik goed geloven als je de prijzen van nieuwe auto's tegenwoordig ziet.W. Anker wrote:of geen geld om ne auto te kopen...Mick wrote:Amai, dan ben jij wel een erg gezonde mens! :DW. Anker wrote: ik heb ook gene auto :D ben ik nu ne hippie?
bijna elke dag 56km fietsen woon-werkverkeer.
PS Carl Lewis was vegan, topsport en geen vlees gaan wel samen, gewoon gezond genoeg eten en op tijd bloed laten controleren. Juist zoals vleeseters da moeten doen.
maar zout ge toch is gene auto aanschaffen? Hoe meer mensen er ene hebben hoe zekerder ik van werk ben binnen een paar jaartjes.
Maar ontopic, je moet geen vlees eten voor topsport te doen. Als ik eraan denk zal ik volgende zomer in italië enkel pizza eten (zonder vlees), en veel gaan biken, als ik er aan denk zal ik wel laten weten hoe het gegaan is.
- Nielskie
- Mountainbiker
Zelf ben ik eens een weekje gaan trekken (te voet)in de franse alpen in februari. We waren met 3 venten en 1 vrouw die toevallig vegetarisch was. Wij venten waren natuurlijk te tam om te koken en lieten het aan het vrouwtje over.
Na 1 weekje vegetarisch gegeten te hebben en elke dag een serieuze inspanning geleverd te hebben, was ik compleet verzwakt.
Bij andere mensen zal sporten en vegetarier zijn wel samengaan, maar geef mij toch maar ne goeie lap vlees. Misschien bedrieg ik mezelf ermee, maar ik voel me sterker als ik vlees gegeten heb.
Na 1 weekje vegetarisch gegeten te hebben en elke dag een serieuze inspanning geleverd te hebben, was ik compleet verzwakt.
Bij andere mensen zal sporten en vegetarier zijn wel samengaan, maar geef mij toch maar ne goeie lap vlees. Misschien bedrieg ik mezelf ermee, maar ik voel me sterker als ik vlees gegeten heb.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
kan het zijn dat je nogal mager bent?piefkie wrote:Zelf ben ik eens een weekje gaan trekken (te voet)in de franse alpen in februari. We waren met 3 venten en 1 vrouw die toevallig vegetarisch was. Wij venten waren natuurlijk te tam om te koken en lieten het aan het vrouwtje over.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
We eten allemaal teveel vlees, en dan ook nog eens teveel rood vlees.
Minder rood vlees en meer vis, gevogelte, eieren en plantaardige eiwitten zou niet slecht zijn.
Maar, het is ook helemaal niet makkelijk om een gezond dieet te krijgen als vegetariër, en zeker niet als veganist.
Om pillen te moeten slikken om dingen als ijzer binnen te hebben heb ik geen zin!!!
(En een stukje vlees kan best wel smaken)
Dus best om gewoon minder vlees te eten, en eiwitten ook op andere manieren aan te vullen.
Als vegetariër kan je natuurlijk ook sporten, maar je hebt inderdaad meer nood aan counseling daar je een veel eenzijdiger voeding hebt.
Minder rood vlees en meer vis, gevogelte, eieren en plantaardige eiwitten zou niet slecht zijn.
Maar, het is ook helemaal niet makkelijk om een gezond dieet te krijgen als vegetariër, en zeker niet als veganist.
Om pillen te moeten slikken om dingen als ijzer binnen te hebben heb ik geen zin!!!
(En een stukje vlees kan best wel smaken)
Dus best om gewoon minder vlees te eten, en eiwitten ook op andere manieren aan te vullen.
Als vegetariër kan je natuurlijk ook sporten, maar je hebt inderdaad meer nood aan counseling daar je een veel eenzijdiger voeding hebt.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Carl Lewis zit die nu niet in een rolstoel?Mijn gedacht is alles eten, vlees ook
maar niet overdrijven ,een mens is een alleseter volgens ons gebit toch, van mij mogen ze eten wat ze willen, ik doe dat ook, ik zou dat toch niet kunnen missen, zo een lekker stuk vlees
voor die dat wel kunnen heb ik wel respect 
- acid-ride
- Mountainbiker
ben ondertussen 11 jaar végétarier en sinds 7 jaar véganist, ik neem niets in van extra vitaminen of ijzer, eet wel bergen fruit, hopen noten, ik eet echter wel nog scharrel-eieren en nu en dan eens wat pussy
, voor de rest heb ik , buiten de geestelijke achterstand, nergens echt last van. maar ja, ieder het zijn hé , ik ga een vleeseter zeker niet scheef bekijken omwille van z'n eetgewoonten...amen 
-
Van Cot
- Mountainbiker
vegitarisch eten kan soms wel veiliger zijn, naar school neem ik nooit meer boterhammen met vlees mee.
Is gekomen sinds dat ik 's middags is naast een vriendin zat voor te eten, die paard reed maar ik wist da niet, en mijn vrienden luisden mij er in door te vragen wat er tussen mijne boterham lag en ik zij doodgewoon paardenvlees, en ik krijg al direct ne slag in mijn gezicht
paardrijdsters kunnen er blijkbaar niet mee om dat mensen paardenvlees eten.
Sindsdien eet ik voormijn eigen veiligheid altijd vegitarisch op school :D
Maar zonder vlees kun je zeker leven, je hebt altijd van die soja-producten
Is gekomen sinds dat ik 's middags is naast een vriendin zat voor te eten, die paard reed maar ik wist da niet, en mijn vrienden luisden mij er in door te vragen wat er tussen mijne boterham lag en ik zij doodgewoon paardenvlees, en ik krijg al direct ne slag in mijn gezicht
Sindsdien eet ik voormijn eigen veiligheid altijd vegitarisch op school :D
Maar zonder vlees kun je zeker leven, je hebt altijd van die soja-producten
En op een paard rijden is dan beter dan ze opeten? Voor mij is da allebei slecht ze, kijk maar eens hoeveel paarden er doodgaan of afgemaakt worden in de paardensport, dat is voor mij minstens even erg als ze opeten!!!Van Cot wrote:paardrijdsters kunnen er blijkbaar niet mee om dat mensen paardenvlees eten.
PS: ik ben trouwens ook vegetariër voor zo'n half jaarke nu en mijn gezondheid en conditie is er sterk op vooruit gegaan!