Zo 03/04/2011 Korbeek-Dijle / Bertem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jangson
Mountainbiker

Post by Jangson »

Tof toertje, goeie modder, komen volgend jaar zeker terug!!
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Vertrokken voor de 70 en na de eerste lus toch maar besloten om de 45 te rijden.De combinatie van zaterdag 130 km en 2000 hm in de ardennen en de modder van vandaag gaven me "mouche" benen. Toch nog 55 km , 660 hm en nergens moeten afstappen. Goede afpijling en bevoorrading =D> .
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

De ondergrond was hongerig naar rubber vandaag.

70 km gedaan (948hm).

Toegegeven: ik heb nooit een goed gevoel gehad vandaag op de fiets. Het leek wel een zware herfst-tocht. Het bolde voor geen meter. Wat een nachtje regen kan doen.

Maar dat doet niks af aan de kwaliteit van organisatie en parcours.

Hopelijk kunnen we volgende editie vlammen onder een stralende zon.
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

Het was inderdaad een hersttocht na een mooie lentedag maar niet te min kan dit de pret drukken mooie singletracks een paar die ik niet kende, alle gekende klimmem lagen erin en de afdaling die mijne santa blur graag heeft, er was zo goed als geen asfalt in de 70 km op een paar stukken na, de bevoorrading was dik in orde ik had effe schrik dat er geen 2de zou zijn ze stond alleen maar 4 km verder, we zijn nooit ver geweest maar hebben toch alles gezien.

Mannen tot volgend jaar het was dik in orde vandaag. =D> =D>
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

An en Gina waren weg en dus ben ik maar gekomen. Na +- 7 km vroeg ik me al af of de beslissing voor de 70 te gaan wel verstandig was. Conditie is wel best maar ZO glad... Ik reed gedoemme sneller omhoog dan omlaag. Bij de eerste bv de druk op beide banden wat gelost en dan ging het beter maar mijn ketting begon dan te sucken op het kleinste blad. Vanaf km 30 dus niet meer op dat kleine blad en dat maakte dat ik 2 hellingen niet op geraakte. De mannen van Westel hadden er geen moeite mee (2 dan toch). binnen op 4 uur en 71.4 km. Ik was moe maar niet kapot.
pédalleur de charme
Mountainbiker
Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Post by pédalleur de charme »

De 45km gereden. Echt een supertocht! Elk jaar zitten er wel een paar onbekende stukken tussen. Veel klimmetjes en technische stukken, goede bepijling, goede bv, alles dik in orde dus.
Het weer was niet echt schitterend maarja het kan hier niet altijd kurkdroog liggen natuurlijk. En daarbij zo af en toe is moosploeteren heeft zeker ook zijn charmes!
Tot volgend jaar!
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

Begin April moogde al is ne zotte stoot doen dus wat doet den deze. Vertrekt met de bike in Kortenberg naar ginder. Daar starten we voor de toer van 70km. Nergens niks afgesneden zo tot aankomst. Iets gedronken en na een goed pak friet terug huiswaarts.
cijfers (van thuis uit): 90,66km 1262Hm en avg van 18,9km/h

De streek kennende als mijn broekzak toch op 2 klimmen even te voet gestaan. één keer gehinderd en één keer volgelopen wielen.

Vind ik niet slecht van me zelf. Ik train niet in de week.

Ik vond deze toer pittiger dan bvb Zoenk. En we zijn nooit echt ver van bertem verwijderd geweest. En veeeeeel offroad.
Dus dit was een zeer mooie tocht.

aja, Ik was nog wakker zaterdag om 1uur s'nachts en toen was het droog. 5min later een flits en een zware donderslag. 10min later gietende regen.
Dus de regen zat nog maar enkel in de toplaag. :-?
peddlepower
Mountainbiker

Post by peddlepower »

Mooie tocht, kan niet anders zeggen. Inderdaad veel slijk maar dat maakt de fun er zeker niet minder om.
Had op het laatst blijkbaar een pijltje gemist maar dankzij een aantal mede-bikers die me terugriepen/schreeuwden ook de laatste 3km volgens route kunnen doen: bedankt nog mannen !
Aan de dame (bike met witte banden) met wie ik het stukje na de bevoorrading mee opgereden ben maar na de splitsing 45/70 kwijt was: had het te laat in de gaten maar had er de 70 voor over gehad u te volgen ...
Zal volgend jaar zeker weer vertrekken in Bertem.
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

knap tochtje goeie organisatie , bedankt ,..
alleen net mn fietske gewassen met warm water , want hij stond echt te schreewen ... :drunk:
volgend jaar droge modder als t kan ...
echt bgenoten op de 70 met superbeentjes was t wel lo .. #-o :lol: :lol: :lol:
bartos1
Mountainbiker

Post by bartos1 »

proficiat mannen!!! SUPER mooie tocht!! Ik ben van de streek en heb wegjes gehad die ik niet kende! Merci voor de super dagje, afgewerkt met een mooie ronde van Vlaanderen!
Post Reply