Zo 03/04/2011 Korbeek-Dijle / Bertem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
yg
Mountainbiker

Post by yg »

het was een fijn en pittig tochtje. Helaas was de aankomst aan mijn auto minder fijn...

De voorruit, motorkap en flanken van mijn auto waren helemaal volgekleefd met flyers van de Gorilla Challange van de Haachtse bikers en in de berm lagen nog een tiental exemplaren. Zeer sportief mannen [-X .

Blijkbaar was deze grap voor een andere biker bedoeld die met hetzelfde type en kleur van auto rijd. Ik heb net mijn auto nog volledig kunnen kuisen in de regen ipv in mijne zetel te liggen naar de koers te kijken!
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

euke tocht, perfect afpijling , veel modder

@Yg,
Als voorzitter van MTBHA8, mijn oprechte excuses voor dit flyer-voorval.
zie pb
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

dikke merci aan de organisatie voor de mooie tocht, er zaten weer wat stukken in die ik nog niet gereden had.

Op de teller vond ik volgende gegevens terug:

46,50Km 19,4Km/u avs 711Hm 148 Bpm
xxbeemerxx
Mountainbiker

Post by xxbeemerxx »

Er zatten serrieuze klimmers in voor mij persoonlijk en kasseien :-)
Paar keer veel geluk gehad dat ik niet op men bek ging :lol:
Bevoorrading en bepijling was in orde =D>
Voor mij was dit de zwaarste TT van dees jaar al :wink:
Gator
Mountainbiker

leuk!

Post by Gator »

dit was weer een prachtige TT!
Mooi parcours, veel afwisseling enkele leuke klimmetjes en fijne vettige modderstroken.

Door die modder wel 2x op mijn bek gegaan tijdens een afdaling. Hierbij ook ergens mijn fietscomputerke verloren. Dus mocht iemand dat toevallig gevonden hebben...
chris the flyin fish
Mountainbiker

Post by chris the flyin fish »

glibberig 70km ritje,organisatie TOP
waar zijn de foto's te zien?
een rit voor herhaling,tot volgend jaar
Vintage Biker
Mountainbiker

Post by Vintage Biker »

Fantastische tocht, spijtig dat het zo vettig was;
Maar goed afgepijld, goede bevooradingen, vriendelijke volk, alleen vond ik de laatste 3 km voor de aankomst er teveel aan. Ik zag de auto al bijna staan en toen mochten we nog meer dan 3km op en neer het slijk in. Da was efkes te veel. Ik had 74 km op de teller. Volgende week naar Haacht zekers?
:bounce: :bounce:
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

't Was vettig! En verraderlijk glad. De regen van vorige nacht heeft alles in het honderd doen lopen. Ik zou graag de deze op een droog parcours willen rijden . Maar goed, dat kon nu dus niet. Het blijft er eentje om ieder jaar terug naar toe te komen. Ik heb 58 km op de teller door wat extra lussen via de 70 toe te voegen. We hebben het er nog al over gehad op dit forum. Tussen de 45 en de 70 km ligt meer dan een uur fietsen. Zo' n afstand van 60 invoegen en aanduiden kan toch niet zo moeilijk zijn. Kwestie van meer variatie in de TT te brengen.
sjaakie
Mountainbiker

Post by sjaakie »

Aan alle aanwezigen ,bedankt , merciekes en hopelijk tot volgend jaar !

org MTB Bertem
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Na gisteren mijn Marathon fully kapot gekregen te hebben, was het dus weer de AM (140 mm) tank die van dienst was. Prima voor comfort en stabiliteit, slecht voor het gemiddelde.
Tegen een 9:00 vertrokken voor de 70 km.
Al direct was het duidelijk dat de beentjes niet veel zin hadden, de vorige dagen wat te hevig getraind.
Geen nood, dan maar wat trager.
Leuk parcours, goed uitgepijld maar VEEL te VEEL modder. Gisteren had het reuze dgeweest, maar vandaag dus vettig.
Ik ben een vreselijke schrikkepiet in modderafdalingen, zelfs met een Fat Albert vooraan, dus dat 'avanceerde' niet echt.
Sommige klimmetjes moeten afstappen, achterband volgelopen en tegen het einde wilde sommige versnellingen niet goed meer mee.
De fiets woog op die momenten minstens 2 kg meer dan proper.
Op GPS : 69,2 km met een max. van 132 km/u (vergeten af te zetten in het naar huis rijden).
Aan de tweede bevoorrading hoorde ik dat er 90 vertrekkers waren voor de lange afstand, maar of die het allemaal volledig hebben uitgereden?? Er zaten, zeker op het einde, nogal wat lusjes in die verleidelijk waren om af te snijden. Aan die bevoorrading kwam er nog een biker aan die zijn beste momenten gehad had, fris zag die er niet meer uit.
Goeie afspuitstand, tenminste geen HD. Zorg wel voor de juiste maat van koppelingen heren van de organisatie, sommige vlogen er af en toe af.
Er nog ene gedronken (mercie Wardje, heb je nog te goed) en huiswaarts voor de RVV.

Het is overigens lag geleden dat ik zoveel kuiswerk had aan mijn marchendise.
Post Reply