Eifelgebergte in Duitsland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Toon
Mountainbiker

Post by Toon »

We hebben wat van die vaste routes die aan het hotel aangegeven waren gevolgd. Bepijling zeker niet perfect, maar beetje verkeerd rijden is ook niet erg. (Onze vriendinnekes daarentegen... die waren intussen gaan wandelen en enkele uurtjes verloren gelopen.) :roll:

We hebben wel pas de laatste dag de fietsen van stal gehaald. Van te voren lag er teveel sneeuw en zijn we gaan langlaufen. De omgeving is inderdaad heel ferm, met veel klimmekes (te vergelijken met de mijnterril van Genk). Conditie was echter nie goe genoeg om langere tochten te doen.

Misschien doe ik dit jaar aan de Vulkaneiffel marathon mee om de omgeving wat beter te leren kennen.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Ik ben der ook al geweest in Daun, cool streekske.... Heb nog s een deel van de marathon route gedaan de dag na de wedstrijd en een deel zelf uitgestippelde routes (idd zeer beperkt maar wel aangeduid). In principe voldoet een vooraf gekochte kaart, maar dan nog is het soms zeer goed zoeken. Maar je kan eigenlijk niet zo heel veel richtingen uit als je rondom daun blijft...... idd vooral de meren en de daar net voor genomen skipiste zijn de MAX maar de skipiste is nog redelijk pittig te noemen :colors:

Greetz
Bulchman
Mountainbiker

eifel

Post by Bulchman »

center parks (free life) "Heilbachsee". In Gunterath
Niet ver van Daun 20 min met de auto.
Leuk park in een mooie omgeving. Bel voor de last minute aanbiedingen.
Zoals ik gedaan heb voor juli.

C.U
Guest

Post by Guest »

Tja iedereen die al aan de Vulkanbike heeft meegedaan zeker?
En in Daun is een park van de Dorintgroep. zeer verzorgd, goede maaltijden, fietsvriendelijk en niet al te duur. Bungalows van 4 tot 6 man.
ze staan ook op het net.
BM
Mountainbiker

Post by BM »

Center Parcs Heilbachsee is zeker aan ter raden. Je kan er boeken met ontbijt en avondmaal (beiden buffet) zodat je enkel nog moet biken.
Trouwens loopt op amper 200 meter van het park de Vulkanroute die
je in 2 verschillende richtingen kan volgen. Deze route is goed uitgepijld
en je kan een kaart van de omgeving ter plaatse kopen. Route is afwisselend bos en asfalt, maar het gaat steeds op en neer.
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

Gizmo wrote:de streek van Daun weet ik niet maar in Bad Münstereifel zijn ook 10 mooie parcours en redelijk wat hoogtemeters natuurlijk, ik heb daar samen met Thiery de route nr 3 en 4 als ik me niet vergis gereden wat zo een totaal was van rond de 60 km.

Gizmo 8)
Bad Münstereifel is inderdaad zeker wel eens de moeite om te doen! We zijn er met Pasen dit jaar nog geweest. :bounce:
Je moet wel de 2 langste ritten pakken, de rest in "vrij vlak"....
Prachtige omgeving met stevige hoogtemeters
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

BM wrote:Center Parcs Heilbachsee is zeker aan ter raden. Je kan er boeken met ontbijt en avondmaal (beiden buffet) zodat je enkel nog moet biken.
Trouwens loopt op amper 200 meter van het park de Vulkanroute die
je in 2 verschillende richtingen kan volgen.
Als da geen meevaller is ! :lol:

Ik heb voor volgend weekend een last minute geboekt met de bedoeling om al eens van de streek te proeven voor ik in september de Vulkan Bike marathon rij. Ik wist echter niet dat die route daar op 200m van passeert. Me happy =D> \:D/
Flip FSR
Mountainbiker

Zimmerfrei of hotelletje in DAUN (Eifel)

Post by Flip FSR »

Weet er iemand een leuke plaats om daar te overnachten?
Liefst met mogelijkheid om de fiets op te bergen.
We willen er in oktober enkele dagen gaan biken met een man of 5 :bounce:

Alvast bedankt! :wink:
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Zoek eens op Waldcafe Eifelblick ; die mensen beheren ook een hotel dat mooi rustig gelegen is, waar je de bike op de kamer mag zetten.
Ontbijt is degelijk.
Het waldcafe is vlak aan de 3 meren en het hotel is ietske verder in gehucht Gemunden.
Bovendien goedkoop : 31 euro/nacht.
Rockfire
Mountainbiker

Routes in omgeving Gunderath (CenterParcs) Eifelgebergte

Post by Rockfire »

In de herfstvakantie gaan we met ons gezinnetje naar Centerparcs Heilbachsee. Ook de MTB gaat mee. Heeft iemand ervaring in die omgeving en/of welke routes zijn er aan te raden ?
Post Reply