Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Het enige, het waren de gewone Python Airlights en geen tubeless ready of zo. Maar ik heb altijd met gewone banden tubeless gereden, vooral zeer veel met de Michelin xcr dry² en heb dat nooit gehad.
Zelf ook hordes gewone dry2 op mavic xl velgen ook nooit een probleem gehad idd. Het kan natuurlijk aan de band/velg combo liggen.

Das wel weer een uitkomst met de nieuwe schwalbe TL ready, dit zitten er lekker strak op.

Vorig jaar bij de BBC iemand voor me we reden 30km/h op asphalt rechtdoor ineens boem zijn band eraf. Zijn fiets sloeg gewoon onder hem vandaag.

Wat betreft montage ik ben zeker geen voorstander van zeepsop! gewoon droog monteren en zoals de engelse zeggen treated with care!
Aardbei
Mountainbiker

Post by Aardbei »

Net gezien dat bij Bike Sportive in Haacht een hele levering NoZisch is binnengekomen :drunk:

Zodra mijn nieuwe bandjes er zijn, twee flesjes halen :P
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Heb het probleem volgens mij gevonden waardoor mijn band er al twee keer is afgesprongen.

De velg is op een plaats wat gepitst (eens doorgeslagen) en vermoedelijk als deze plaats net onderaan komt als er zijdelingse kracht op de band komt kan er via daar ineens de druk ontsnappen wat tot gevolg kan hebben dat hij eraf ploft. Zou dat niet kunnen? Want dan heeft het niets te maken met het type band.
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

Goed nieuws voor diegene die Nozisch willen aanschaffen bij 4Bikes in Westerlo.
Vandaag op de opendeurdag geweest en heb gezien dat er een doos Nozisch op de toog stond :drunk:
Dus vanaf nu ook te verkrijgen bij hen =D>
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Fred83 wrote:
Trek biker wrote: Net hetzelfde voor gehad, no tubes Python air light
En rij je nu nog met de Python air light? Ik wil maar moet toegeven dat ik het niet meer vertrouw om er gewoon tubeless mee te rijden. Als ze er zouden afknallen tijdens een afdaling of zo. Zijn thans super banden maar heb me nu de Specialized 2011 S-Works Fast Trak LK besteld.

En nu ga ik zo een paar buskes No Zisch halen voor die nieuwe S-Works te monteren eens ik ze heb ontvangen.
Hutchinson stond op de oude website van Notubes bij de banden die werden afgeraden te monteren met vloeistof omwille van de bandrand.
Zelf ook een Airlight Piranha 2x van de velg gehad !
Ghizz
Mountainbiker

Post by Ghizz »

Een scherpe steen maakte nog bijna vroegtijdig een einde aan Olne-Spa-Olne, was eigelijk zelf verbaasd dat na een beetje bijpompen het gaatje (toch een 2mm groot) netjes gedicht werd! =D>
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Dr.Gonzo wrote:
Fred83 wrote:
Trek biker wrote: Net hetzelfde voor gehad, no tubes Python air light
En rij je nu nog met de Python air light? Ik wil maar moet toegeven dat ik het niet meer vertrouw om er gewoon tubeless mee te rijden. Als ze er zouden afknallen tijdens een afdaling of zo. Zijn thans super banden maar heb me nu de Specialized 2011 S-Works Fast Trak LK besteld.

En nu ga ik zo een paar buskes No Zisch halen voor die nieuwe S-Works te monteren eens ik ze heb ontvangen.
Hutchinson stond op de oude website van Notubes bij de banden die werden afgeraden te monteren met vloeistof omwille van de bandrand.
Zelf ook een Airlight Piranha 2x van de velg gehad !
Enkel de airlights toch? Althans dat staat er nu op dat je Hutchinson air light moet mijden, de tubelessready cobras heb ik er gewoon opliggen met melk en geen problemen (op ztr olympic)
Lieze
Mountainbiker

Post by Lieze »

Dacuba, "lekken" uw cobra's niet wat lucht ? Mijn zitten erop met Joe's super sealant en ze lekke precies toch wat lucht....
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Lieze wrote:Dacuba, "lekken" uw cobra's niet wat lucht ? Mijn zitten erop met Joe's super sealant en ze lekke precies toch wat lucht....
Met dat van Joe's kreeg ik mijn oude michelin xcr dry² niet dicht aan de flank. Ze waren wel al redelijk versleten en oud en verloren langs de zijkant. ook met Notube was het moeilijk ma na een dag of twee lukte het dan toch min of meer.

Vandaag zijn mijn S-Works Fast Trak LK aangekomen en direct gemonteerd met Nozisch.

Wel meestal is het met gewoon soepele banden wat prullen om ze dicht te krijgen op de velg. Met Nozisch nu op de zelfde wijze gemonteerd en zonder shit kon ik de band van de eerste keer opblazen. Is me voordien met Notube of ander anti-lek nog nooit gelukt.

Ook tijdens het vullen even gestopt en dat gaatje van het flesje was al direct dicht. Volgens mij heb ik dus het product gevonden zoals moet zijn, ook al kost het wat meer het is zijn geld absoluut waard... =D>
Last edited by Fred83 on Mon 04 Apr 2011 20:38, edited 1 time in total.
budnaked
Mountainbiker

Post by budnaked »

Heb zelf ook al nozisch sealant gebruikt en werkt zeer doeltreffend;

Geen koraalachtige toestanden in men band, maar zelfde conistensie als bij begin.

Intussen op onze TT waar Nozisch (laudum) stand was, weer een 2 tal flesjes aangekocht omdat ik echt overtuigd ben van het produkt .

Heb deze momenteel in men Furious fredjes 29 liggen op ztr arch
Post Reply