Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Aardbei
Mountainbiker

Post by Aardbei »

Fred83 wrote:En nu ga ik zo een paar buskes No Zisch halen
Idem hier! Nu zondag meteen is langsgaan op NoZisch stand op de toertocht van de XC Bikers Geel :P
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Post by jverdeyen »

Trek biker wrote:
Fred83 wrote:
madskatingcow wrote: [-X Bij NoTubes zijn ..
Nu ik dit lees, ...
Net hetzelfde voor gehad, no tubes Python air light
Op een tubeless velg? Met een tubeless velg EN tubeless band moet je al serieus wringen om die band er zo af te krijgen..

Ik zou met die Python Air Light banden achteraan min met 2 a 2.2 bar achteraan rijden, zeer flexibele band. (Gewone velg, gewone band)
Last edited by jverdeyen on Wed 30 Mar 2011 15:25, edited 1 time in total.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Het is natuurlijk pure onzin dat banden met Notubes wel van de velg zouden vliegen en met een ander dichtingsmiddel niet.

Banden die van de velg klappen hebben hele andere oorzaken. Naast beschadigingen/verkeerde montage, Vaak een te ruime velg al dan niet zonder rimstrip.

Wil je tubeless rijden betaal dan ook tubeless en koop Notubes/FRM of mavic UST velgen (of verglijkbaars) en geen DT4.2 XC717 ed, das vragen om problemen met gewone bandne en latex
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Post by jverdeyen »

wasbeer2006 wrote: Wil je tubeless rijden betaal dan ook tubeless en koop Notubes/FRM of mavic UST velgen (of verglijkbaars) en geen DT4.2 XC717 ed, das vragen om problemen met gewone bandne en latex
+1000
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

wasbeer2006 wrote:Het is natuurlijk pure onzin dat banden met Notubes wel van de velg zouden vliegen en met een ander dichtingsmiddel niet.
Dat dacht ik ook, vond het eigenlijk eigenaardig. Dacht en denk nog steeds dat het aan het type band ligt. Randje te klein of zo..
wasbeer2006 wrote:Wil je tubeless rijden betaal dan ook tubeless en koop Notubes/FRM of mavic UST velgen (of verglijkbaars) en geen DT4.2 XC717 ed, das vragen om problemen met gewone bandne en latex
Mijn velgen zijn wel tubeless, crosmaxx slr, dus daar ligt het zeker niet aan. En de band was gemonteerd zoals het moet, ook 100% zeker.

Het enige, het waren de gewone Python Airlights en geen tubeless ready of zo. Maar ik heb altijd met gewone banden tubeless gereden, vooral zeer veel met de Michelin xcr dry² en heb dat nooit gehad.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

De Airlights zijn dan ook voor gebruik mèt binnenband. Als je risico's wil nemen moet je de gevolgen ook dragen. Niks mis met de band.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

wasbeer2006 wrote:Het is natuurlijk pure onzin dat banden met Notubes wel van de velg zouden vliegen en met een ander dichtingsmiddel niet.
Na lang met de combinatie DT Swiss 4.2D + Eclipse kit & Eclipe latex gereden te hebben, heb ik met een paar jaar terug ook is gewaagd aan dezelfde combinatie met NoTubes.

Resultaat :

a) ik stond met NoTubes in de band om de haverklap plat vanwege het vele burpen. Met Eclipse nooit last van gehad.

b) twee maal een band van de voorvelg gehad, kan je vertellen dat dat zeker geen deugd doet. De NoTubes vloog in het rond, helaas was de tweede keer het voorwiel voor de vuilbak. Nadien opnieuw (net zoals vroeger) Eclipse latex erin, zelfde band, zelfde type velg + Eclipse kit, geen enkel probleem. De volgende keer dat ze van de velg vlogen was om ze in de vuilbak te gooien wegens versleten :-D

wasbeer2006 wrote:Wil je tubeless rijden betaal dan ook tubeless en koop Notubes/FRM of mavic UST velgen (of verglijkbaars) en geen DT4.2 XC717 ed, das vragen om problemen met gewone bandne en latex
Echte tubeless wielen zijn het makkelijkst, maar tubeless conversie met Eclipse kits kan best - heb dit ongeveer 5 jaar gedaan, veel marathons in binnen en buitenland gereden, geen probleem.
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

madskatingcow wrote:
Na lang met de combinatie DT Swiss 4.2D + Eclipse kit & Eclipe latex gereden te hebben, heb ik met een paar jaar terug ook is gewaagd aan dezelfde combinatie met NoTubes.

Resultaat :

a) ik stond met NoTubes in de band om de haverklap plat vanwege het vele burpen. Met Eclipse nooit last van gehad.

b) twee maal een band van de voorvelg gehad, kan je vertellen dat dat zeker geen deugd doet. De NoTubes vloog in het rond, helaas was de tweede keer het voorwiel voor de vuilbak. Nadien opnieuw (net zoals vroeger) Eclipse latex erin, zelfde band, zelfde type velg + Eclipse kit, geen enkel probleem. De volgende keer dat ze van de velg vlogen was om ze in de vuilbak te gooien wegens versleten :-D

Echte tubeless wielen zijn het makkelijkst, maar tubeless conversie met Eclipse kits kan best - heb dit ongeveer 5 jaar gedaan, veel marathons in binnen en buitenland gereden, geen probleem.
Bedoel je hiermee het spuwen van product??
Ik heb dikwijls dat het product (no tubes) via het ventiel naar buiten word gespuwt...
kan men dit verhelpen door de band / ventiel anders te houden?!
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Burpen is het effect waarbij er lucht tussen band en velg ontsnapt - iets wat je vooral hebt bij het rijden op schuine flanken of bv bij het oprijden van een stoeprand of wanneer je uit een karrespoor komt. In het beste geval verlies je een beetje lucht uit de band, in het slechtste geval sta je in één keer plat, tot op de velg.

Nog even iets toevoegen :
wasbeer2006 wrote:Naast beschadigingen/verkeerde montage, Vaak een te ruime velg al dan niet zonder rimstrip.
Mijn ervaring is net dat dezelfde band op een UST velg soms losser ligt dan op dezelfde band op een velg met rimstrip. Echter is het wel zo dat je met een UST velg een speciale velgrand hebt waar de bandrand achter haakt. Dit heeft wel een invloed.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Gisteren heeft men waalse vriend men band,Continental X king racing 2.25,onderweg afgelaten want hij zei dat ze veel te hard stonden.Nochtans maar 1.8 achteraan en 1.5 vooraan,dus pssssst achteraan "nu ga je veel comfort hebben",moest wel even slikken toen ik erop duwde.Klein weddingschapje gedaan dat ik zo het einde niet zo halen en dat die band er zeker ging afvliegen.Het zijn tubeless ready banden met Eclips erin.

Inderdaad,wat een comfort maar voelde de band toch precies rollen in de bochten.Enfin heel thuis geraakt en was benieuwd hoeveel druk erin zat,
0,5 bar, niet te geloven en weddding verloren.

Dit maar om te zeggen dat we met banden van 2.25 zeker de druk lager mogen zetten dan met 2.1 banden.

Wielen waren crossmax SL tubeless,waar die banden erop gaan zonder de minste moeite.
Post Reply