wielomtrek code

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Niet iedereen heeft een GPS, Viper !

gewoon in de garage je wiel uit de fiets nemen en afrollen.
Als ik met een Jimmy 2.1 zo meet kom ik uit op 207cm , vind dat wel raar dat Thorgal steeds op waardes onder 2.04 uitkomt, kan toch niet aan het feit liggen dat hij op de fiets zit, vermits dat geen snars verandert aan de aflooplengte van de band :drunk:
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

A d r i wrote:Niet iedereen heeft een GPS, Viper !

gewoon in de garage je wiel uit de fiets nemen en afrollen.
Als ik met een Jimmy 2.1 zo meet kom ik uit op 207cm , vind dat wel raar dat Thorgal steeds op waardes onder 2.04 uitkomt, kan toch niet aan het feit liggen dat hij op de fiets zit, vermits dat geen snars verandert aan de aflooplengte van de band :drunk:
korrektie, met de methode die ik gisterenavond gebruikt heb, dus al ZITTEND OP DE FIETS kom ik zelfs op 2.02 !!!!! Bandendruk 3bar, manneke op de fiets 66kg.

Allee, ik heb er een tekeningske bijgemaakt:

Image

Stel, links is een band op 4.5bar en niemand op de fiets, de band staat dus zo bol als maar kan en heeft zijn maximale omtrek.

Rechts is dan bv diezelfde band, op 2,5bar en met iemand op de fiets. Iedereen kan dan toch beamen dat deze band min of meer wordt ingedrukt/afgeplat.

Je zit dan bovenaan met een VERSCHIL. Dit verschil x 3.14 is dan toch de meetfout hé!?!

doe de test eens zoals ik hier eerder geschreven heb, dus manneke op de fiets en een verfvlokje op 1 nop hé.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Het is dus inderdaad ook afhankelijk van de bandendruk. Ik zet mijn banden altijd op de minimumdruk, dus 2.5 in het geval van de Jimmy.
Ik heb net m'n black shark mud 1.5 gemonteerd voor dit weekend :roll:
Post Reply