voorkomen van slag in achterwiel

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
hakkezxr
Mountainbiker

Post by hakkezxr »

dat weet ik , da doe ik praktisch altijd. Ik denk als ik de spanning naar omlaag haal van men achterband dat dit ook al gaat helpen dan krijgt de velg toch niet zulke klappen.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Ik heb overlaatst ook naar mijn LBS moeten gaan met een slag in mijn achterwiel... Ik vond het echt eigenaardig omdat het wiel pas terug rechtgetrokken was. Blijkbaar zette ik mijn banden veel te hard. Het is in het begin wat wennen maar sinds ik met een stuk minder druk in mijn banden rijd, heb ik er geen last meer van gehad...
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Post by jverdeyen »

Omdat ik niet meteen een nieuw topic wil starten, even deze nieuw leven ingeblazen!

Ik rij momenteel met DT Swiss Tricons. Ik heb sinds vorige week een kleine knik in mijn achterwiel. Liefst zou ik deze eruit laten halen, maar...

Is dat iets dat de lbs op een half uurtje kan fixen? Expensive?

De oorzaak is me waarschijnlijk al bekend.. eindje op de baan gaan rijden met 4bar in de wielen... maaaar niet kunnen laten om wat stukjes offroad te doen.
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

die krijgt dat op 5min wel klaar. Kunt ook zelf proberen, als je weet hoe toch. Of bij mij langskomen, heb een wielrichter staan
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Post by jverdeyen »

Butch wrote:die krijgt dat op 5min wel klaar. Kunt ook zelf proberen, als je weet hoe toch. Of bij mij langskomen, heb een wielrichter staan
Check, ik kom bij u langs!
TomFeyaerts
Mountainbiker

Post by TomFeyaerts »

manitou. wrote:het kan ook al helpen als je tijdens de afdalingen uw gat van de zadel heft
dan moet je wiel minder zware schokken opvangen
+1
Post Reply