wielomtrek code

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Heb je al eens berekend hoeveel verschil 1 cm op een tt van 40K uitmaakt? Ik denk exact 200 meter. #-o
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

A d r i wrote:Heb je al eens berekend hoeveel verschil 1 mm op een tt van 40K uitmaakt? Ik denk exact 200 meter. #-o
dat zal het idd niet maken, maar m'n laatse 3 ritten waren 142km, 101km en 77km (denk ik toch :wink: :lol: :wink: :lol: :wink: ) en dan scheelt dat wel wat hé
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

690, 490 en 380m respectievelijk.
Ben je zeker dat die kilometerpalen op exact 1 km van elkaar staan :D
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De afdalingen met een geblokkeerd voorwiel worden ook niet meegeteld hé.
En de meterkes dat uw wiel blijft draaien als ge al op uw smoel ligt :wink:
Thorgal
Mountainbiker

Post by Thorgal »

in de serie "jongens en wetenschap" heeft den deze jonge daarnet in zijnen garage, nadat hij zijnen dochter in den namiddag had helpen verven, het volgende experiment gedaan.

1. mijn dochtertje heeft dus van die verf die zo in bussen is en je eruit kan knijpen, naar behoeven.

2. ik heb mij op m'n bike gezet, in de garage, met de bus rode verf in de hand

3. ik heb, op de voorband, een kwakje verf gelegd op een centraal gelegen "nop"

4. ik heb dan van de ene kant van de garage naar de andere gebold, langsheen een voeg

5. dan zie je dus mooi rode blokje op de garagevloer staan

6. dan is het simpel meten, van het ene blokje naar het andere, en NIET TUSSEN de blokjes hé [-X

en wat bleek in mijn geval, 2 metingen gedaan, 2021mm en 2019mm

ik ga dus nu instellen op 2020
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Efkes op de vraag antwoorden.

Volgens het Sigma-boekje moet je dan de computerke op 2100 instellen.
Daar 1.95 niet altijd 1.95 kan je beter nameten als je een pietje precies bent.
mtbiker
Mountainbiker

Post by mtbiker »

ik meet met een zelf gemaakte schuifmaat gewoon de hoogte van het wiel. Vanop de grond tot bovenkant band (hoogste punt) schuifmaat staat opgesteld ter hoogte van de wielas. Vb ge meet 66,1 cm doe dit x 3,14= 207,554 dus je stelt 2075 in en dit is een zeer goede en juiste manier.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Flip FSR wrote:één wielomwenteling
Waarom 1?

Als je 5 (of 10) omwentelingen maakt en het resultaat dan deelt door 5 (of 10) is de invloed van de meetfout veel kleiner op de uiteindelijke waarde!
Thorgal
Mountainbiker

Post by Thorgal »

viper wrote:als je een pietje precies bent
:lol: aanwezig :lol:

zoals bij alles rondom mtb, ook hier weer gewoon het persoonlijke standpunt volgen. Doen wat jij het beste vindt.

Ik, persoonlijk, ben zo iemand die, waarschijnlijk door m'n technische achtergrond, een exacte meting nastreef. Met de nadruk op nastreef, want wanneer ben je daar 100% zeker van hé!

Zoals eerder al gezegd, heb ik ook al verschillende methodes gebruikt. Ik raad iedereen eens aan, op verschillenden manieren de omtrek proberen te bepalen en dan zul je vaststellen dat er nogal wat verschil op de metingen kan zitten hoor!!!

juridisch note: deze post bevat een persoonlijke mening, die kan verschillen van de uwe. Is dat zo? Dan ben ik blij, met gefundeerde tegenargumenten, een volwassen discussie aan te gaan teneinde er zelf iets uit bij te leren. Ik ben ook maar een mens, die zich kan vergissen en die nog veel kan bijleren (graag zelfs!).
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Een alternatieve methode voor luiaards :oops: Begin met de basisinstelling en vergelijk met de snelheid die je GPS aantoont. Die meet gegarandeerd juist. De mijne is een beetje minder optimistisch dan de waarden van de boekjes in ieder geval :-?
Post Reply