Gisteren mocht ik mijn allereerste MTB ophalen bij de dealer en al meteen stond een tochtje van 25 km op te teller. Zo kan ik achteraf makkelijk aan de dealer doorgeven wat er aan de fiets veranderd dient te worden, aangezien het een mannenmodel is (LTD team van Cube). Gisteren viel het nog mee maar vandaag werd ik wakker met een heel pijnlijke onderkant. Die beentjes daar onderaan, je weet wel.
Vandaag nog een fietstocht van 25 km achter de kiezen en van bij het begin kon ik al niet helemaal op het zadel zitten. Ik moest nogal recht zitten om de pijn te verbijten en daardoor kon ik mijn stuur bijna niet vasthouden. Geen ideale houding dus en doordat ik niet kon *door*zitten op het zadel, moest ik vooral trappen vanuit de buik- en beenspieren. Lastig als je dat 25 km lang moet doen (ik was niet alleen dus was nogal moeilijk om steeds te stoppen).
Ik ben dus zeker en vast van plan een vrouwenzadel aan te schaffen en heb al goede ervaringen gelezen van de Selle Italia Diva. Ik hoop in ieder geval dat dit wat meer comfort zal bieden want nu is het echt afzien. Jammer want het fietsen zelf doe ik zooooo graag!
Ik droeg trouwens een broek met zeem, van het merk Ultima. Zoveel 'hulp' gaf de zeem mij precies toch niet...
Volgens mij zal de stuurpen ook wat moeten verkort worden en het stuur wat hoger, nu vind ik het nogal ver reiken. Met mijn 1m69 en 16 inch frame zou dit nochtans geen probleem mogen zijn. Ik vind mijn stuur trouwens ook nogal wat breed.
Voor de rest zal ik mij zeker een paar Shimano schoenen in huis nemen want met Le Coq Sportif schoentjes (met dunne zool) op die 'tandjes'pedalen fietsen, deed ik ook niet echt deugd.
Conclusie, het was nogal afzien vanmiddag!
Ik hoop hier in ieder geval wat tips te krijgen voor aanpassingen, zodat ik die kan doorgeven aan mijn dealer. Want op deze manier zie ik het toch niet zitten dagelijks te biken, terwijl ik daar héél veel zin in heb. De fiets bolt namelijk supergoed!