Evaringen/Tips en Tricks Edge 800

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Huffy wrote:vraagje? je kan toch je cadans zien tijdens het rijden?
Zie andere topic, waar je ook de vraag gesteld hebt
Huffy wrote:en wat betekent city navigator meer dan de standard map?
Zeer gedetailleerde straatplan (CN) vs map enkel wat hoofdwegen (basis map)
Huffy wrote:bij CN op dvd kan je een route voorprogrameren en op sd kaart niet
Is iets waar je rekening moet mee houden bij aanschaf, bij DVD moet je deze installeren op uw PC/Mac en dus via Mapsource/Basecamp tracks/routes aanmaken, bij SD is dit enkel voor de GPS device en kan je de kaart niet gebruiken op uw PC/Mac.
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

bedankt rigolle , ik ben zowat aan het twijfelen en dus vergelijken, om de 500 of de 800

is openstreetmap dan zowat een beetje een vergelijking met city navigator? ,
en dus als ik CN op SD-kaart heb kan ik ook geen tracks van anderen tochten enzo d-loaden?

en met een topo kaart alleen , is deze dan ook een beetje zoals CN maar dan voor bossen EN wegen enzovoort?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Huffy wrote:bedankt rigolle , ik ben zowat aan het twijfelen en dus vergelijken, om de 500 of de 800
Om ritten na te rijden ben je beter af met een Edge 800, om enkel ritten te loggen en trainingsgegevens op te slaan is een Edge 500.
Huffy wrote:is openstreetmap dan zowat een beetje een vergelijking met city navigator?
Don't know, 'k heb Openstreetmaps klaar staan, maar momenteel rij ik enkel op de baan en heb ik genoeg aan mijn Edge 500.
Huffy wrote:en dus als ik CN op SD-kaart heb kan ik ook geen tracks van anderen tochten enzo d-loaden?
Toch wel, maar je hebt geen CN op uw PC om te rit te bekijken/aanpassen. Natuurlijk kan je openstreetmaps op uw PC gebruiken en CN op uw Edge ;-)
Huffy wrote: en met een topo kaart alleen , is deze dan ook een beetje zoals CN maar dan voor bossen EN wegen enzovoort?
Klopt, op de topo zijn alle offroad paden te zien, wat je niet ziet met CN, enkel de hoofdwegen zijn aangeduid. Om ritten uit te stippelen op PC/Mac gebruik ik beiden, want bv. paden langs rivieren zijn vaak niet te zien op de CN kaarten, maar wel op de topo.
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

bestaat er een combinatie van topo en cn da je op 1 sd kaartje kunt doen en dan simultaan gebruiken ?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

steven31 wrote:bestaat er een combinatie van topo en cn da je op 1 sd kaartje kunt doen en dan simultaan gebruiken ?
samen uploaden naar het sd kaartje kan
maar je gaat maar toevallig 1 kaart gevisualiseerd zien staan
beter is om ervoor te zorgen dat er maar 1 kaart is geselecteerd op je toestel via menu, instellingen, kaartinstellingen ,selecteer kaart
want onderliggend worden alle kaarten anders dan toch opgebouwd waar je niets aan hebt, en dat veel cpu geheugen kost
en bij routeren kan je toestel blijven hangen daar er conflicten ontstaan omdat het toestel niet weet mbv welke kaart jij wilt gaan routeren
quab
Mountainbiker

Post by quab »

Beny wrote: samen uploaden naar het sd kaartje kan
maar je gaat maar toevallig 1 kaart gevisualiseerd zien staan
Klopt, hoewel er voor de wat gevorderde gebruikers oplossingen bestaan (nl. het transparant maken van kaarten, zodat je wél alletwee tegelijk de kaarten ziet.... mar het scherm wordt wel érg druk dan)
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

kan je deze in dien nodig ook als auto gps gebruiken ? met europa landen er op met behulp van een andere sd kaart waar de europese landen op staan.
mits aankoop extra program natuurlijk voor de garmin
michel uit berg
Mountainbiker

Post by michel uit berg »

kan ik de CN van mijn zumo 660 gebruiken op de edge 800?

en kan ik mijn polar borstband en snelheidssensor gebruiken of herkent hij deze niet?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

steven31 wrote:kan je deze in dien nodig ook als auto gps gebruiken ? met europa landen er op met behulp van een andere sd kaart waar de europese landen op staan.
mits aankoop extra program natuurlijk voor de garmin
yep met bvb city navigator
hiervoor moet je enkel de kaart kopen
je hebt geen extra programma nodig
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

michel uit berg wrote:kan ik de CN van mijn zumo 660 gebruiken op de edge 800?

en kan ik mijn polar borstband en snelheidssensor gebruiken of herkent hij deze niet?
neen
neen
Post Reply