Zo 20/03/2011 Sart-Tilman :: 18ième VTT Sart Tilman

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Het was op twee stroken na goed te doen met men race kings.
Een week ni trainen, wenende baby en ziekte hebben de conditie wel geen goed gedaan ! Serieus afgezien !!
nero
Mountainbiker

Post by nero »

Ja inderdaad, ik heb ook hééééééééééél veel mensen gezien met ne platte. Ik dacht constant wanneer kom ik aan de beurt... éénmaal ben ik zelfs over een stukje prikkeldraad gereden wat op de grond lag, toen dacht ik zeker dat het prijs was maar niks. Ik heb ook gereden op Racekings maar wel véél lucht eruit en dat ging eigenlijk wel goed buiten de baggerstroken...
Gerardus
Mountainbiker

Post by Gerardus »

perfecte organisatie: parking, afpijling, bevoorrading, spuitstand dik in orde.
1160 hoogtemeters hier op de 55 (Garmin edge).
Had Nobby Nic opliggen en dat ging goed, was wel zwaar trappen bij momenten,
Niet super technisch, maar wel mooie tocht,
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

viel idd op ja dat er heel veel met lekke band stonden langs de kant...
VanBiLL.com
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike

Post by VanBiLL.com »

Ook terug, 55km gereden, in iets van 21.5km/h gemiddeld, heb niet erg mijn best gedaan (daarom ook lekker als tourtocht gereden). Ik vond het tov voorgaande jaren een heel leuk parcours, zaten toch wel een paar klimmetjes tussen die je in de benen voelde...

Ik vond het met de nattigheid eigenlijk nog wel meevallen, idd op het stuk net voor (afdaling) de laatste bevoorrading (op 45km) en zeker het stuk erna. Ik hou er best wel van eens flink door te moeten stampen maar dat ging nergens meer over. Jammer, in mijn optiek had de organisatie de route daar moeten verleggen, de omgeving daar kennende had dat geen enkel probleem moeten zijn om mooie leuke, beter begaanbare paden te kiezen.

Heb erg veel mensen met stukken zien staan op dat stuk (zelf ook mijn derrailleur krom gereden).

Ik had 56.3km met 1135hm's op de teller, heerlijk genoten (op dat stuk rond de 45km na dan)...
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

G-m@n. wrote:viel idd op ja dat er heel veel met lekke band stonden langs de kant...
idd. vlak voor en na de laatste bevoorrading was toch niet normaal( nagelklopper ofzo ????)
Ik heb nog ne biker geholpen die voor den derde keer lek stond en gene reserveband meer had ( ik had er nog 2 dus geen probleem)
De echte
Mountainbiker

Post by De echte »

Mooie tocht.
Betreft plattebanden, ik had prijs, eerst achterste aant vervangen en toen mijn voorste ook nog, en dan maar één binnenband bij hebben :( :(
Moet wel zeggen, heb materiaal gekregen voor mijn band te plakken van een vriendelijke waalse landgenood =D> =D> =D> nog maals bedankt kerel.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

UBO wrote:Wat mij aan deze tocht op viel buiten de stevige modderstroken, waren de lekkebanden. Vooral voor en net na de laatste bevoorrading. Heb dit nog nooit gezien zoveel lekkebanden op zo een kort stuk!

Verder vond ik de tocht matig qua traject, goed dat er modderstroken in zaten om het wat technischer te maken. En zoals gewoonlijk bij een stany-smol: op bepijling en bevoorrading viel niks op te merken. Wat ook heel goed was dat je meteen bij de inschrijving een noodnummer mee kreeg.
daar juist iets voor stonden 2 glascontainers waar meer glas lang's de container dan erin
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

De 55 gereden en 1200Hm ,auto stond redelijk diep geparkeerd mocht al klimmen naar de inschrijving :lol:

Mooie tocht ,spijtig dat ik die klim met die gladde stenen na 3/4 al gedaan te hebben toch te voet moest doen,achterwiel slipte en moest voet aan grond zetten en idd die modder na bev was beetje erg

Rustig gereden en met 18.5 gemiddeld en 3h10min uitgereden en was niet echt moe dus toch wat reserve nog

conditie mag beter ,maar we kunnen trainen hé

Organisatie was Goed
Diesel GT
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash F1 / RZ One Twenty 1 / Caffeinne f2 29er

Post by Diesel GT »

Route was zwaarder en mooier dan in 2009, goed aan gegeven en de bevoorradingen waren ook top. =D> Was een heerlijk ochtendje biken.
http://mtb-peter.blogspot.com/
Post Reply