Inframe gps/gprs/gsm trackers
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Het toestel is ingesteld, was wel wat werk aan de winkel maar toch moet zeggen dat het ding redelijk precies is.
Bekijk het zelf maar door "whereareyou" te sms'en naar 0486040897
Daarna krijg je een sms terug die er zo uitziet:
Lat : N xxxx.xxxx
Long : E xxxxx.xxxx
ID : 012207001882130
BS : 801 55956
http://maps.google.com/maps?qNxx%xxxx.x ... %xxxx.xxxx
Waarna je simpel de locatie kunt bekijken op google earth.
Heel veel plezier met het kijken naar mijn huis (ps. ze moeten wel eens nieuwe foto's maken die dingen zijn zeker 10 jaar oud.), of naar waar ik ook ben met de lamp aan mijn zijde.
De lamp stopt met werken op 3.35 volt, je krijgt een waarschuwing bij 3.4 volt, een volle opgeladen batterij is ongeveer 4 volt.
Men kan ook via gprs de lamp volgen, echter is dit via inlog op de website van de fabrikant, kost niets buiten de gprs verbinding dan met de lamp (goedkoper dan sms).
Meer info is voor de mensen die straks meedoen aan de groepsaankoop, als de test goed verloopt met de lamp.
Mvg,
Filip.
Bekijk het zelf maar door "whereareyou" te sms'en naar 0486040897
Daarna krijg je een sms terug die er zo uitziet:
Lat : N xxxx.xxxx
Long : E xxxxx.xxxx
ID : 012207001882130
BS : 801 55956
http://maps.google.com/maps?qNxx%xxxx.x ... %xxxx.xxxx
Waarna je simpel de locatie kunt bekijken op google earth.
Heel veel plezier met het kijken naar mijn huis (ps. ze moeten wel eens nieuwe foto's maken die dingen zijn zeker 10 jaar oud.), of naar waar ik ook ben met de lamp aan mijn zijde.
De lamp stopt met werken op 3.35 volt, je krijgt een waarschuwing bij 3.4 volt, een volle opgeladen batterij is ongeveer 4 volt.
Men kan ook via gprs de lamp volgen, echter is dit via inlog op de website van de fabrikant, kost niets buiten de gprs verbinding dan met de lamp (goedkoper dan sms).
Meer info is voor de mensen die straks meedoen aan de groepsaankoop, als de test goed verloopt met de lamp.
Mvg,
Filip.
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Ja, voel me wel niet meer op mijn gemak !
Nu heb Betty nog niet tegen gekomen das al een plus punt.
Zoals ik al vermelde kun je ook live tracking doen van dat ding, indien het in beweging is zie je de straat waar ik dan aan het rijden ben, en stuurt het om de tijd die jij zelf kiest (kunt instellen) een nieuwe positie door via gprs naar de website waar je het vervolgens kunt volgen.
Test 1 met de lamp aan goed verlopen, over naar test 2 lamp is nu uit en zonder stekker er in, interval staat op 1 min. aangezien hij iedere keer 5 minuten aanblijft na iedere 1 min. gaat het ding dus ook niet uit.
Ook zien we dan hoe lang de batterij in zo een geval het uit zal houden.
Meestal stel je dat ding wel niet in op 1 min. interval, af fabriek staat deze op 6 uur. Maar als je de vibrator functie aansteekt gaat deze aan zodra er beweging is in de lamp.
Test zullen we houden op 24h, wat mij al voldoende lijkt voordat je deze kunt opladen.
Test 3 zal zijn lamp/gps/gsm functie aan zonder stekker er in.
Ook hier proberen we 24h de test te doorlopen.
Test 4 zal ik het ding in een buis steken zoals voorgesteld via pb
Hier zullen we eerst de ontvangst testen, als deze blijkt te werken (wat ik betwijfel aangezien het ding niet gemaakt is voor in iets te steken) zullen we blij zijn
Volgende berichten kunnen ook verzonden worden naar de lamp:
checkbattery controleren van voltage
flash knipper het licht aan/uit
Veel plezier met test 2 loopt dus tot morgen 20/03/2011 - 16h00
Mvg,
Filip.
Nu heb Betty nog niet tegen gekomen das al een plus punt.
Zoals ik al vermelde kun je ook live tracking doen van dat ding, indien het in beweging is zie je de straat waar ik dan aan het rijden ben, en stuurt het om de tijd die jij zelf kiest (kunt instellen) een nieuwe positie door via gprs naar de website waar je het vervolgens kunt volgen.
Test 1 met de lamp aan goed verlopen, over naar test 2 lamp is nu uit en zonder stekker er in, interval staat op 1 min. aangezien hij iedere keer 5 minuten aanblijft na iedere 1 min. gaat het ding dus ook niet uit.
Ook zien we dan hoe lang de batterij in zo een geval het uit zal houden.
Meestal stel je dat ding wel niet in op 1 min. interval, af fabriek staat deze op 6 uur. Maar als je de vibrator functie aansteekt gaat deze aan zodra er beweging is in de lamp.
Test zullen we houden op 24h, wat mij al voldoende lijkt voordat je deze kunt opladen.
Test 3 zal zijn lamp/gps/gsm functie aan zonder stekker er in.
Ook hier proberen we 24h de test te doorlopen.
Test 4 zal ik het ding in een buis steken zoals voorgesteld via pb
Hier zullen we eerst de ontvangst testen, als deze blijkt te werken (wat ik betwijfel aangezien het ding niet gemaakt is voor in iets te steken) zullen we blij zijn
Volgende berichten kunnen ook verzonden worden naar de lamp:
checkbattery controleren van voltage
flash knipper het licht aan/uit
Veel plezier met test 2 loopt dus tot morgen 20/03/2011 - 16h00
Mvg,
Filip.
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Korte update over de batterij voltage...
Volgens mijn opvolging van de voltage gebruikt het ding 0,001 v/min.
Aangezien je voor 0,72 volt van de batterij kunt gebruiken(volle batterij 4,07 volt) heb je voor 720 minuten dat het apparaat zal werken.
Als hij dus altijd aan staat is het voor 12h.
Interval op 30 min. zou hij dus voor 24h werken.
Enz...
Interval af fabriek 6h zou hij dus 36 dagen werken zonder op te laden.
(interval is wanneer het toestel zichzelf aanzet en kijkt naar zijn sms-berichten).
Wel zonder het licht zelf te gebruiken!
Alles is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal keer dat iemand de gps locatie opvraagt.
Denk dat we uit test 2 mogen besluiten dat het toestel niet veel verbruikt, maar dat we best de interval hoog zet als men het licht niet kan opladen.
En men best de vibrator functie gewoon gebruikt dan krijg je onmiddellijk een sms als de lamp beweegt (wat in feite ook de bedoeling is van de lamp)
Nu nog afwachten wanneer ik een sms krijg met de waarschuwing dat de voltage laag is en het ding opgeladen moet worden.
Morgen dus voltage/levensduur test van de batterij met achterlicht ook aan.
Groeten,
Filip
Volgens mijn opvolging van de voltage gebruikt het ding 0,001 v/min.
Aangezien je voor 0,72 volt van de batterij kunt gebruiken(volle batterij 4,07 volt) heb je voor 720 minuten dat het apparaat zal werken.
Als hij dus altijd aan staat is het voor 12h.
Interval op 30 min. zou hij dus voor 24h werken.
Enz...
Interval af fabriek 6h zou hij dus 36 dagen werken zonder op te laden.
(interval is wanneer het toestel zichzelf aanzet en kijkt naar zijn sms-berichten).
Wel zonder het licht zelf te gebruiken!
Alles is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal keer dat iemand de gps locatie opvraagt.
Denk dat we uit test 2 mogen besluiten dat het toestel niet veel verbruikt, maar dat we best de interval hoog zet als men het licht niet kan opladen.
En men best de vibrator functie gewoon gebruikt dan krijg je onmiddellijk een sms als de lamp beweegt (wat in feite ook de bedoeling is van de lamp)
Nu nog afwachten wanneer ik een sms krijg met de waarschuwing dat de voltage laag is en het ding opgeladen moet worden.
Morgen dus voltage/levensduur test van de batterij met achterlicht ook aan.
Groeten,
Filip
- foontrader
- Mountainbiker
Post by foontrader »
supertof initiatief maar toch enkele bedenkingen/vragen:
- wat gebeurt er als binnen 3j. de fabricant failliet gaat? Dan kan je waarschijnlijk niet meer tracken via website.
- kan je de simkaart remote herladen? vb. via website van de fabricant (cfr. TraxGo van Lecatecs) of enkel via de gsm operator?
- waarom gebruik je eigelijk een prepaid formule? Stel dat de dief er de grens mee overgaat (vb. NL) dan ben je misschien toch je fiets nog kwijt?
- wat gebeurt er als binnen 3j. de fabricant failliet gaat? Dan kan je waarschijnlijk niet meer tracken via website.
- kan je de simkaart remote herladen? vb. via website van de fabricant (cfr. TraxGo van Lecatecs) of enkel via de gsm operator?
- waarom gebruik je eigelijk een prepaid formule? Stel dat de dief er de grens mee overgaat (vb. NL) dan ben je misschien toch je fiets nog kwijt?
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
* Als ze failliet gaan, dan kun je inderdaad hun website waarschijnlijk ook niet meer gebruiken voor tracking via gprs, echter moet dit ook niet want tracken doe je voornamelijk door de link over te tikken die je krijgt via sms en dat is dan een directe link van google maps.
Dus je hebt niet echt de website van de fabrikant nodig om tracking te doen.
Nu iedere fabriek kan failliet gaan, als we daar rekening moeten houden kopen we beter niets meer.
* Sim-kaart is op dit ogenblik een BASE kaart van België, je moet zelf uw eigen sim-kaart in het toestel steken.
BASE kun je online opladen, de rest weet ik niet maar iedere kaart werkt in het toestel, je moet wel de pin-code uit zetten via een gsm toestel.
* Het moet dus geen prepaid zijn, dat is uw eigen keuze.
Maar aangezien je de pin-code uit hebt, zou ik er geen abonnement kaart insteken, toch niet in de lamp versie.
De inframe zou beter zijn om een abonnement-kaart want je ziet het ding dan ook niet.
Waarom zou hij niet werken over de grens? Iedere kaart werkt overal zolang jij die zelf niet veranderd om enkel in België te werken.
Nu update over de batterij,
Is nu terug aan het opladen,
Levensduur batterij bij altijd aan van de gsm/gps is meer dan ik eerst dacht, namelijk van 15h tot deze morgen 7h30 had hij nog 3.37V dus een goede 16,5h,
verbruik is dus zeer laag (0,042V/h of 0,0007V/min)
Het toestel zou in dit geval een goeie 17h moeten werken.
Update!
Levenduur batterij alles aan (lamp/gsm/gps)
start om 12h28 = 4,09V
om 13h52 = 3,91V
om 14h52 = 3,81V
Wat neerkomt op goeie 0,105V/h het toestel zou in dit geval zo een 7h moeten werken.
Het verbruikt ook wel meer indien er veel mensen de gps locatie opvragen.
Nog een update!
Het toestel zit nu in het handschoenkastje van mijn auto, wat blijkt is dat het ding nog altijd een gps locatie weet te vinden!!!! dit tussen de 5-10 meter nauwkeurig van waar het toestel werkelijk is.
Nog een update!
Het toestel ligt nu in mijn tuinhuis, ook hier blijft het nog altijd werken tot 5-10 meter nauwkeurig.
Daarna het toestel onder in een metalen doos gestoken en in het tuinhuis, ook hier krijg ik nog altijd een locatie door die 5-10 meter nauwkeurig is.
Het toestel dan maar in mijn garage genomen, ook hier nog altijd een locatie die redelijk nauwkeurig blijkt te zijn tot op 2 meter juist.
Ook binnen in de woonkamer werkt het toestel, weet nog altijd een locatie te vinden. (zelfs mijn garmin 705 werkt hier niet)
Het toestel staat nu op 1h interval om zijn berichten na te kijken, zal dus nog altijd wel werken als je zijn locatie opvraagt maar het kan wel een tijd duren als hij juist voorbij dat uur is geweest.
Eind oordeel,
Het toestel werkt zoals het zou moeten werken, als je tot op 2 meter uw fiets weet zijn zelfs al staat hij binnen in een stenen garage dan moet het ding zeker ook werken indien het in een frame zou geplaatst worden.
Komt het ding buiten dan weet je de locatie zeker tot op 1 meter juist.
Batterij levensduur is genoeg, als je om het uur kunt zien waar uw fiets is dan moet je hem maar om de maand eens opladen.
Min-punt aan de lamp is dat je het ding gewoon kan opendoen en de sim-kaart er uit kan halen, je moet hem ook opendoen om op te laden.
Bij de lamp best de sim-kaart (eens je toch weet dat je altijd dezelfde zult gebruiken) er in vast kleven met seconde lijm dan is het uitnemen ook al gedaan.
Dit min-punt zullen we al niet hebben bij de inframe want daar weet je dat het ding onder uw zadelpen of ergens anders in het frame zit.
Mvg,
Filip.
Dus je hebt niet echt de website van de fabrikant nodig om tracking te doen.
Nu iedere fabriek kan failliet gaan, als we daar rekening moeten houden kopen we beter niets meer.
* Sim-kaart is op dit ogenblik een BASE kaart van België, je moet zelf uw eigen sim-kaart in het toestel steken.
BASE kun je online opladen, de rest weet ik niet maar iedere kaart werkt in het toestel, je moet wel de pin-code uit zetten via een gsm toestel.
* Het moet dus geen prepaid zijn, dat is uw eigen keuze.
Maar aangezien je de pin-code uit hebt, zou ik er geen abonnement kaart insteken, toch niet in de lamp versie.
De inframe zou beter zijn om een abonnement-kaart want je ziet het ding dan ook niet.
Waarom zou hij niet werken over de grens? Iedere kaart werkt overal zolang jij die zelf niet veranderd om enkel in België te werken.
Nu update over de batterij,
Is nu terug aan het opladen,
Levensduur batterij bij altijd aan van de gsm/gps is meer dan ik eerst dacht, namelijk van 15h tot deze morgen 7h30 had hij nog 3.37V dus een goede 16,5h,
verbruik is dus zeer laag (0,042V/h of 0,0007V/min)
Het toestel zou in dit geval een goeie 17h moeten werken.
Update!
Levenduur batterij alles aan (lamp/gsm/gps)
start om 12h28 = 4,09V
om 13h52 = 3,91V
om 14h52 = 3,81V
Wat neerkomt op goeie 0,105V/h het toestel zou in dit geval zo een 7h moeten werken.
Het verbruikt ook wel meer indien er veel mensen de gps locatie opvragen.
Nog een update!
Het toestel zit nu in het handschoenkastje van mijn auto, wat blijkt is dat het ding nog altijd een gps locatie weet te vinden!!!! dit tussen de 5-10 meter nauwkeurig van waar het toestel werkelijk is.
Nog een update!
Het toestel ligt nu in mijn tuinhuis, ook hier blijft het nog altijd werken tot 5-10 meter nauwkeurig.
Daarna het toestel onder in een metalen doos gestoken en in het tuinhuis, ook hier krijg ik nog altijd een locatie door die 5-10 meter nauwkeurig is.
Het toestel dan maar in mijn garage genomen, ook hier nog altijd een locatie die redelijk nauwkeurig blijkt te zijn tot op 2 meter juist.
Ook binnen in de woonkamer werkt het toestel, weet nog altijd een locatie te vinden. (zelfs mijn garmin 705 werkt hier niet)
Het toestel staat nu op 1h interval om zijn berichten na te kijken, zal dus nog altijd wel werken als je zijn locatie opvraagt maar het kan wel een tijd duren als hij juist voorbij dat uur is geweest.
Eind oordeel,
Het toestel werkt zoals het zou moeten werken, als je tot op 2 meter uw fiets weet zijn zelfs al staat hij binnen in een stenen garage dan moet het ding zeker ook werken indien het in een frame zou geplaatst worden.
Komt het ding buiten dan weet je de locatie zeker tot op 1 meter juist.
Batterij levensduur is genoeg, als je om het uur kunt zien waar uw fiets is dan moet je hem maar om de maand eens opladen.
Min-punt aan de lamp is dat je het ding gewoon kan opendoen en de sim-kaart er uit kan halen, je moet hem ook opendoen om op te laden.
Bij de lamp best de sim-kaart (eens je toch weet dat je altijd dezelfde zult gebruiken) er in vast kleven met seconde lijm dan is het uitnemen ook al gedaan.
Dit min-punt zullen we al niet hebben bij de inframe want daar weet je dat het ding onder uw zadelpen of ergens anders in het frame zit.
Mvg,
Filip.
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Mensen die mee willen doen aan de groepsaankoop gelieve u dan te melden via pb.
Omdat ik dan weet hoeveel ik er mag van bestellen op préorder, iedereen die meedeed aan de poll is welkom om mee te doen met deze actie.
Je mag er zoveel bestellen als je wilt, voor vrienden, enz...
De kostprijs voor de inframe is nog niet bekend maar zal zeker niet meer zijn dan 95 euro/inframe. Leverbaar in mei.
Het achterlicht is onmiddellijk leverbaar en die kostprijs is 95 euro/achterlicht.
Nieuwprijs winkel zal tussen de 130-140 euro zijn.
Let wel, als je iets besteld dan moet je het ook werkelijk kopen!
Ik doe deze actie nog tot 25 april 2011, wie inschrijft vraag ik ook om een voorschot te betalen, laat ons zeggen 20 euro, dit ook tot 25 april 2011
Wie geen voorschot wenst te betalen dan moet ik helaas zeggen sorry, ik ben ook de bank niet, een simpel werkmens zoals zoveel mensen onder ons.
Mensen die vrezen dat we met te weinig zullen zijn, die moeten niet vrezen er zijn al personen genoeg die ik persoonlijk ken om te genieten van die 95euro/toestel.
Eens de toestellen besteld zijn en ik ze in mei ook ontvang dan breng ik ze persoonlijk rond of je mag er gerust ook zelf omkomen, dit om het toestel in te stellen enzo... Vergeet wel niet dat je een sim-kaart nodig hebt!
Gelieve u hierbij ook te vervoegen:
Omdat ik dan weet hoeveel ik er mag van bestellen op préorder, iedereen die meedeed aan de poll is welkom om mee te doen met deze actie.
De kostprijs voor de inframe is nog niet bekend maar zal zeker niet meer zijn dan 95 euro/inframe. Leverbaar in mei.
Het achterlicht is onmiddellijk leverbaar en die kostprijs is 95 euro/achterlicht.
Ik doe deze actie nog tot 25 april 2011, wie inschrijft vraag ik ook om een voorschot te betalen, laat ons zeggen 20 euro, dit ook tot 25 april 2011
Wie geen voorschot wenst te betalen dan moet ik helaas zeggen sorry, ik ben ook de bank niet, een simpel werkmens zoals zoveel mensen onder ons.
Mensen die vrezen dat we met te weinig zullen zijn, die moeten niet vrezen er zijn al personen genoeg die ik persoonlijk ken om te genieten van die 95euro/toestel.
Eens de toestellen besteld zijn en ik ze in mei ook ontvang dan breng ik ze persoonlijk rond of je mag er gerust ook zelf omkomen, dit om het toestel in te stellen enzo... Vergeet wel niet dat je een sim-kaart nodig hebt!
Dreamcatcher
[quote="Dreamcatcher"]Mensen die mee willen doen aan de groepsaankoop gelieve u dan te melden via pb.
Dreamcatcher
Prutpot (inframe)
Dreamcatcher
Prutpot (inframe)
-
Atzerath
- Mountainbiker
mja, 't is dubbel eh, die inframe is nieuw en daar is nog niks van geweten maar het is wel de interessantere van de 2..
't is natuurlijk wel handig dat je je achterlicht van 100 euro nooit moet gaan liggen zoeken maar of je er nog zo blij mee zal zijn als je enkel dat achterlicht terug vindt in de graskant
't is natuurlijk wel handig dat je je achterlicht van 100 euro nooit moet gaan liggen zoeken maar of je er nog zo blij mee zal zijn als je enkel dat achterlicht terug vindt in de graskant
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Daarom ook de test met het acherlicht eerst, als dat ding van dezelfde fabrikant komt en al binnenshuis werkt dan zal de inframe dat ook wel doen.Atzerath wrote:mja, 't is dubbel eh, die inframe is nieuw en daar is nog niks van geweten maar het is wel de interessantere van de 2..
Als ik het toestel goed bekijk dan is het printboard maar 4 cm op 5 cm en dikte is ongeveer 1 cm, gewicht achterlicht compleet is 81gr.
Nu denk niet dat de normale fiets dief kijkt naar het achterlicht, daarom dat de meesten ook de inframe wensen omdat het toch meer mensen zijn die iets van fietsen kennen die een mtb/koersfiets stelen.
Ik zal het quoten van de fabrikant zelf
Ja t'is een dubbel omdat er niet zoveel geweten is over de inframe enkel dat het toestel in het frame zal passen.Thankyou for your analysis. The battery life with everything on sounds right. I normally quote this as 6 hours but it can be more and depends a little on local GSM signal strength, GPS signal strength / time to lock, frequency of uploads etc.
The tracker should only consume around 10 microamps while in sleep mode. (With vibration sensor set and GSM and GPS disconnected)
You are right about the ability to remove the cover and remove the SIM card. Probably if someone realises this is really a GPS device and not just a bicycle light and that person is wielding a set of bolt cutters and a hacksaw then the game is probably up. The inframe tracker should be harder to detect.
We have been running trials with a local police department here and so far 4 crooks have been busted stealing bicycles and none have realised what the light is. Typically they just bolt cut the lock and ride home as quick as they can. By the time they get home they have already left a red trail to their house. The police left one tracker with a thief for 3 days, during which time he rode it around and then sold it to someone else who never noticed it either. I guess it is down to luck a little bit but mostly I think bike thieves just jump on the bike and get going as quick as they can.
I have just realeased a software upgrade which extends the battery life.
Niemand moet meedoen, maar dit is wel de kans om het goedkoop te krijgen achter deze actie komt het ding gewoon in de winkel tegen 130-140 euro.
Moet wel eens zeggen wat de inhoud van het pakje was van de achterlamp:
1 achterlicht
1 laadkabel (usb)
1 stekker voor bij ons
1 stekker voor Engeland
1 stekker voor nog ergens waar ze platte dingen gebruiken
1 klem voor een buis van diameter minimum 20mm
1 klem voor een buis van diameter minimum 23mm
1 handleiding