Ervaring Ergo grips

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Belle78
Mountainbiker

Ervaring Ergo grips

Post by Belle78 »

Binnen enkele weken komt mijn Cube LTD Team binnen bij de verdeler en ik overweeg Ergo grips van Ergon erbij te bestellen. Dit omdat ik erg zwakke polsen heb en ik vrees voor overbelasting tijdens het rijden.

Ik heb het volgende model op het oog:

Image

http://www.bikesport.be/index.php/catal ... aae78cfd54

En dan dit:

Kan ik dit model monteren op mijn fiets? Aangezien er SRAM bijstaat? Ik vind het zwarte model hierboven namelijk nogal 'hard' qua kleur aangezien mijn fiets zilver/blauw is.

Image

http://www.bikesport.be/index.php/catal ... aae78cfd54

Ik zou graag wat ervaringen willen horen. Is het de moeite om dit te plaatsen of zullen mijn Cube grips (met aangeschafte bar ends) volstaan?

Ik vraag mij namelijk af of de kleinere barends handig zijn om mee te rijden. Het model zonder heb ik reeds uitgeprobeerd in de winkel en die lag goed in de hand.
B@rt
Mountainbiker

Post by B@rt »

Ergo grips zijn super, wel niet de lichtste maar ik had voordien altijd last van tintelingen en sedert deze niet meer.
Ik heb deze zonder barends en je kan die draaien ene kant is zwart de andere grijs, ik weet niet hoe het zit met degene die jij toont.
Deze voor Sram zijn gemaakt om met sram twisterschifters te gebruiken en zijn dus ook korter van handvat. Plaatsen is gewoon op stuur schuiven en vastzetten met de inbus.

hopelijk heb je er wat aan.

ps het duurt enkele ritjes vooraleer je de juiste helling van het handvat gevonden hebt, je moet daar een beetje mee spelen tot dat je de juiste positie voor jou gevonden hebt.
Belle78
Mountainbiker

Post by Belle78 »

Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad al gelezen dat gevoelloze vingers/handen worden vermeden bij het gebruik van ergo grips.

Ik vind de klassiekere bar ends esthetisch gezien wel mooier maar functionaliteit en gebruiksgemak primeren voor mij in dit geval wel boven de looks.
JB
Mountainbiker

Post by JB »

Vroeger had ik altijd last van slapende handen, sinds ik deze heb opstaan
is dit zogoed als verleden tijd. Zeker een aanrader als je problemen hebt met handen of polsen. BBB heeft ook van die modellen, deze zijn wat goedkoper maar daar heb ik geen ervaring mee.
grt.
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Ik gebruik ze reeds +-5jaar, en ben er heel tevreden van.
Momenteel heb ik de carbon versie, heel licht, ook in de portemenee....
Belle78
Mountainbiker

Post by Belle78 »

JB wrote:Vroeger had ik altijd last van slapende handen, sinds ik deze heb opstaan
is dit zogoed als verleden tijd. Zeker een aanrader als je problemen hebt met handen of polsen. BBB heeft ook van die modellen, deze zijn wat goedkoper maar daar heb ik geen ervaring mee.
grt.
Bedankt voor de tip! Ik zie dat ze een pak goedkoper zijn dan de Ergon grips en ik vind ze nog eens mooi ook. ;)

Twijfel wel of ik een M of L zou nemen. Voor de handpalm lijkt een M mij aangeraden, maar bij de L zijn de bar ends hoger, wat mij dan weer handiger lijkt omdat je dan 4 vingers rond kunt doen. Tenzij het in de praktijk anders is natuurlijk...

Eens kijken of ze deze bij Fashion for Cycling of mijn Cube verdeler verkopen, want dan bestel ik ze ineens. En anders is er nog Bike2Build. ;)

Ik zou deze willen kopen (Large en 29.95 euro bij Bike2Build):

Image

(Medium en 32.50 euro bij B2B):

Image

Ik heb dit trouwens in de Girl's Corner geplaatst omdat ik bij een Merida verdeler te horen kreeg dat vooral vrouwen dit als accessoire nemen, maar blijkt toch dat ook mannen deze waarderen. :wink:
JB
Mountainbiker

Post by JB »

Ik heb dit trouwens in de Girl's Corner geplaatst omdat ik bij een Merida verdeler te horen kreeg dat vooral vrouwen dit als accessoire nemen, maar blijkt toch dat ook mannen deze waarderen
Ik wist dat ik een vrouwelijke kant had. :lol:
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Ik moet toegeven dat ik bovenstaande reply's niet heb gelezen, dus mijn excuses als ik iets zou herhalen.

Ik heb ook de Ergon grips, puur omdat ik de gewone handvatten niet zo leuk en te hard vond en daarnaast ook omdat ik voor tandheelkunde studeer, waar een goede ergonomie en geen overbelasting van mijn polsen zeer belangrijk zijn!
Ik ben er heel tevreden van.
Ik heb het idee dat mijn hand veel beter ondersteund wordt en ik een grotere hoek heb tussen hand en arm (net zoals de verpakking het eigenlijk ook al aanduidt, minder kans op carpaal tunnelsyndroom).
Maar bij technische stukken merk ik wel dat je niet eens je stuur lekker goed kan vastpakken. Misschien een nadeel? Nu ja, zo erg stoort het me niet...

Ik kan ze alleen maar aanraden aan anderen!
Zeker ook omdat ze echt wel beter voor je ergonomie zijn ... iets waar veel te weinig mensen nog rekening mee houden!

Kleurtjes zijn ook bij ergo handvatten verschillend.
Ik heb zwarte met grijs in, mijn vriend zwart met zwart...
Missschien vind je toch wel iets voor je fiets?
need for speed
Mountainbiker

hy

Post by need for speed »

specialized versie < tot nu toe voor mij de beste
vond de ergon nie zo goed
een die van bbb ook nie was zelfs te hard
wel het vrouwen model pakken die zijn smaller
Belle78
Mountainbiker

Re: hy

Post by Belle78 »

need for speed wrote:specialized versie < tot nu toe voor mij de beste
vond de ergon nie zo goed
een die van bbb ook nie was zelfs te hard
wel het vrouwen model pakken die zijn smaller
Heb vorige week die van BBB al gekocht dus ja, iets te laat nu. :wink:

Zal zien wat het geeft en als ik na een tijd last heb, kan ik nog altijd overschakelen, hé.
Post Reply