jakke-pompier wrote:de pen opruwen.
Gewoon waar de pen in de zadelbuis zit wat opschuren met schuurpapier zodat die een beetje ruw komt te staan (nie al de verf eraf schuren, maar gewoon er een paar keer goed overgaan).
Daarna van dieje montage of carbon pasta aandoen.
Normaal zou het probleem dan moeten opgelost zijn.
Zadel zakt tijdens rijden
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- supermotard
- Mountainbiker
Post by supermotard »
- jakke-pompier
- Mountainbiker
Post by jakke-pompier »
Dit werkt dus echt, maar zo als ik al zij enkel op het gedeelte dat in de zadelbuis zit schuren.supermotard wrote:jakke-pompier wrote:de pen opruwen.
Gewoon waar de pen in de zadelbuis zit wat opschuren met schuurpapier zodat die een beetje ruw komt te staan (nie al de verf eraf schuren, maar gewoon er een paar keer goed overgaan).
Daarna van die montage of carbon pasta aandoen.
Normaal zou het probleem dan moeten opgelost zijn.![]()
![]()
![]()
Deze truk wordt al jaren gebruikt door mekaniekers van profploegen.
Dus het zal wel
Wilde het niet geloven, sukkel dan maar verder en draai de vijzen van de zadelklem nog maar wat vaster
-
fieldmarshall
- Mountainbiker
Post by fieldmarshall »
De mijn was nu wel niet van carbon, maar toch ook redelijk wat last gehad van een zakkend zadel, dus dan maar alle vet eraf gedaan met een vod => veel gekraak, dan montagepasta erop => terug zakken, dan de helft van de montage pasta ongeveer eraf gewreven, klem goed vast gezet en silicone spray op de klem en langs de pen gespoten => zadel zakt niet meer en kraakt niet meer :)
jakke-pompier wrote:de pen opruwen.
Zo heb ik het bij mij opgelost.IPPE wrote:Haarlak.
Zadelpen een beetje opgeschuurd en haarlak opgespoten.
Vandaag getest en hij is geen millimeter gezakt.
Ikke blij.
- Butch
- Mountainbiker
Heb je de zadelbuis of de zadelpen met carbonpasta gesmeerd?
Het is altijd beter om wat van die pasta in de buis te smeren, zo diep je vinger kan reiken. Als je die aan de pen zelf smeert dan komt alles zo goed als mee naar boven als je de pen in de buis duwt, per slot zit er dus zo goed als geen pasta meer aan de pen.
Carbonpasta mag gerust in aluminium worden gesmeerd, kan geen kwaad.
Het is altijd beter om wat van die pasta in de buis te smeren, zo diep je vinger kan reiken. Als je die aan de pen zelf smeert dan komt alles zo goed als mee naar boven als je de pen in de buis duwt, per slot zit er dus zo goed als geen pasta meer aan de pen.
- Wyky666
- Mountainbiker
Ik heb carbonpasta aan beiden gesmeerd.Butch wrote:Heb je de zadelbuis of de zadelpen met carbonpasta gesmeerd?
Hopelijk is het hiermee opgelost.