Inframe gps/gprs/gsm trackers
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Inframe gps/gprs/gsm trackers
Post by Dreamcatcher »
Omdat er veel fietsen gestolen worden doe ik hier een poll en een oproep aan mensen die er zo ééntje zouden willen aankopen.
Het is een toestel met een gsm kaart er in, een prepaid card of gelijk welke sim kaart die werkt is al goed.
Tot nu toe is er maar 1 type beschikbaar en dat is de Spylamp, wat neerkomt op een achterlicht met een gps tracker er in, deze is wel nog eens versterkt met een stalen kabel om de seatpost.
In mei zouden echter ook de inframe gps trackers op de markt komen, wat beter is want je ziet die dingen dan niet zitten.
De batterij zou ongeveer 1 jaar moeten meegaan in dat ding, als hij bijna leeg is stuurt hij gewoon een sms naar het ingestelde telefoon nummer.
Ben je uw fiets kwijt/gestolen dan stuur jij een sms en het toestel antwoord met de gps positie die men dan kan intikken in google earth.
Als het gps signaal weg valt (binnen zetten van fiets in een garage) dan stuurt het toestel de locatie van waar het signaal verloren is gegaan.
Voor de prijs moet je het ook niet echt laten als je weet dat de spylamp maar om en bij de 135 euro kost, te weten dat de fietsen meestal meer dan 1500 euro kosten enkelen zelfs tot 5000 euro.
Denk dat de Inframe tracker ook zo iets zal kosten maar dat ben ik nog niet zeker, kan best iets duurder zijn.
Als er veel mensen zijn kan ik je ze altijd goedkoper krijgen.
Daarom deze poll.
Met vriendelijke anti diefstal groeten.
Het is een toestel met een gsm kaart er in, een prepaid card of gelijk welke sim kaart die werkt is al goed.
Tot nu toe is er maar 1 type beschikbaar en dat is de Spylamp, wat neerkomt op een achterlicht met een gps tracker er in, deze is wel nog eens versterkt met een stalen kabel om de seatpost.
In mei zouden echter ook de inframe gps trackers op de markt komen, wat beter is want je ziet die dingen dan niet zitten.
De batterij zou ongeveer 1 jaar moeten meegaan in dat ding, als hij bijna leeg is stuurt hij gewoon een sms naar het ingestelde telefoon nummer.
Ben je uw fiets kwijt/gestolen dan stuur jij een sms en het toestel antwoord met de gps positie die men dan kan intikken in google earth.
Als het gps signaal weg valt (binnen zetten van fiets in een garage) dan stuurt het toestel de locatie van waar het signaal verloren is gegaan.
Voor de prijs moet je het ook niet echt laten als je weet dat de spylamp maar om en bij de 135 euro kost, te weten dat de fietsen meestal meer dan 1500 euro kosten enkelen zelfs tot 5000 euro.
Denk dat de Inframe tracker ook zo iets zal kosten maar dat ben ik nog niet zeker, kan best iets duurder zijn.
Als er veel mensen zijn kan ik je ze altijd goedkoper krijgen.
Daarom deze poll.
Met vriendelijke anti diefstal groeten.
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Ik verwacht nog een mail'ke van de firma in verband met de prijs voor de inframe gps, zodra ik die weet post ik het hier.
Zal trouwens wat goedkoper zijn kan die dingen tax free kopen komt dus neer op een 95 a 100 euro voor de spylamp, nu nog zien hoeveel mensen ermee willen doen kan dan waarschijnlijk nog iets van de prijs afdoen.
Als je wilt meedoen mag je gerust uw naam/nickname hier achterlaten, weten we toch al met hoeveel we zijn en wat we willen.
Hoe meer hoe beter!
inframe gps
In zo'n inframe tracker ben ik wel erg geïnteresseerd, als de prijs wat meevalt mag je mij zeker op "de lijst" zetten.
Kan je wel even melden hoe groot dat dat dingetje dan is?
Ga ook eens navragen aan kennissen en familie of ze er ook één zouden willen.
Want veronderstel dat dit ook werkt voor moto en zo?
Alvast bedankt
Groetjes,
Jan Roose
Kan je wel even melden hoe groot dat dat dingetje dan is?
Ga ook eens navragen aan kennissen en familie of ze er ook één zouden willen.
Want veronderstel dat dit ook werkt voor moto en zo?
Alvast bedankt
Groetjes,
Jan Roose
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Werkt inderdaad ook wel voor een moto maar speciaal voor een moto hebben ze ook toestellen. Kosten wel wat meer zo een 170 euro zonder btw , waarom weet ik ook niet. Zal wel te maken hebben omdat hij de batterij gebruikt van de moto zelf.
De afmetingen voor de inframe weet ik ook nog niet, het toestel komt pas in mei uit, maar aangezien het in het frame moet kunnen zal het wel niet al te groot zijn. Die voor in een moto is ook niet echt groot 80x20x40mm dus deze voor de fiets zal nog kleiner zijn. Denk dat het ongeveer een aansteker groot zal zijn.
Van de spylamp weet ik wel de afmeting en die is 60mm x 20mm x 45mm.
Groeten,
Filip.
De afmetingen voor de inframe weet ik ook nog niet, het toestel komt pas in mei uit, maar aangezien het in het frame moet kunnen zal het wel niet al te groot zijn. Die voor in een moto is ook niet echt groot 80x20x40mm dus deze voor de fiets zal nog kleiner zijn. Denk dat het ongeveer een aansteker groot zal zijn.
Van de spylamp weet ik wel de afmeting en die is 60mm x 20mm x 45mm.
Groeten,
Filip.
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Ik wacht net zoals u, zal het eens navragen bij de firma als ze al meer weten over eventuele afmetingen.
Groeten,
Filip.
Groeten,
Filip.
In mijn geval zeker niet hoor 
(heb dan ook niet echt lichtgewichtjes qua fietsen dus geef ik er niet om)
Maar inderdaad, van die mannen die om elk grammetje erbij 3 keer vloeken.
Maar denk dat ze wel meer zullen vloeken als ze hun fietsje kwijt zijn.
Dus liever wat gewicht bij dan heel uwe fiets kwijt.
(heb dan ook niet echt lichtgewichtjes qua fietsen dus geef ik er niet om)
Maar inderdaad, van die mannen die om elk grammetje erbij 3 keer vloeken.
Maar denk dat ze wel meer zullen vloeken als ze hun fietsje kwijt zijn.
Dus liever wat gewicht bij dan heel uwe fiets kwijt.
- Dreamcatcher
- Mountainbiker
Post by Dreamcatcher »
Voor het gewicht moet je het zeker niet laten, mijn gsm weegt juist 89 gram.
De personen trackers die gemaakt zijn voor kinderen, ouderen, enz... zijn te groot voor in het frame en wegen maar 50 gram.
Ikzelf kijk wel op het gewicht, maar hoe lichter de fiets hoe meer hij kost, dus neem ik er graag het kleine gewicht erbij als ik mijn fietsen maar altijd terug weet te vinden na diefstal.
En aangezien er veel fietsen gestolen worden, neem ik aan dat de meeste eerlijke mensen onder ons het moe zijn om telkens met de schrik onze fiets achter te laten bij een inschrijving.
De personen trackers die gemaakt zijn voor kinderen, ouderen, enz... zijn te groot voor in het frame en wegen maar 50 gram.
Ikzelf kijk wel op het gewicht, maar hoe lichter de fiets hoe meer hij kost, dus neem ik er graag het kleine gewicht erbij als ik mijn fietsen maar altijd terug weet te vinden na diefstal.
En aangezien er veel fietsen gestolen worden, neem ik aan dat de meeste eerlijke mensen onder ons het moe zijn om telkens met de schrik onze fiets achter te laten bij een inschrijving.
Re: Inframe gps/gprs/gsm trackers
Die steek je dan in de vertikale buis waar je zadelpen in zit veronderstel ik?Dreamcatcher wrote:In mei zouden echter ook de inframe gps trackers op de markt komen, wat beter is want je ziet die dingen dan niet zitten.
En kan je die batterij vervangen/opladen?Dreamcatcher wrote:De batterij zou ongeveer 1 jaar moeten meegaan in dat ding, als hij bijna leeg is stuurt hij gewoon een sms naar het ingestelde telefoon nummer.