Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Als je ze op de flanken legt, op hoeveel druk zet je ze dan?
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

2 bar
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Ik zet ze normaal ook op 2 a 2.5 bar, schud met het wiel, leg ze op de flank en laat ze zo een 5 a 10 'tal minuten liggen. Nadien herhalen, en aan de andere kant hetzelfde.

Heb je het wiel al is ondergedompeld in een kuip met water? Dan weet je of de oorzaak bij het afdichten van de flank van de band ligt, of bij het ventiel.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Ok, ill give it a try... Neen dat met dat onderdompelen nog niet geprobeerd, wat te doen bij lek aan ventiel of flank dan?
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Bulkie wrote:
DodgeW200 wrote:
-JP- wrote:Tiens ik dacht dat die dingen niet dicht te krijgen waren met NoTubes, dat iedereen daarom naar NoZisch gingen?
uit een eerdere post kon ik afleiden dat je geen ust velgen hebt?
Toch gelukt, met wat geduld natuurlijk.
een scheut notubes erin, schudden en laten liggen 2x15min per kant.
s'anderen daags was voorwiel nog beetje afgegaan.

Heb beide wielen eventjes gelicht en zag dat de notubes al zo goed als weg was. Dus terug bijgevuld. band opgetrokken. opgeblazen en is laten draaien.

fixed.
Dus 2wielen is +/-250ml notubes
Met minder NoTubes gaat dat ook: ik heb vorig jaar bijna heel seizoen gereden met 80 à 90 ml NoTubes in zo Protection 26 x 2.2 banden (RK en MK). Geen enkel probleem. Alleen ibij het oppompen durft hier of daar nog een klein gaatje lekken, daarom de banden goed op de zijkant leggen zodanig dat die ook dicht gaan. 80 à 90 ml x 2 = 160 à 180ml. Zo één rood potje is 60 ml, en da's evenveel als die injector spuit.

Ken

PS:
1. ivm de RS versie: ik heb de indruk dat er zijn van +- 500 g en dat er ook zijn van +- 550g . Die laatste gaan natuurlijk veel sneller dicht! Ben ik hierin mis, geven jullie gewichten eens door?
2. Op gewone velgen moet je rimstrip( NoTubes) of Eclipse lint gebruiken, anders risico dat een gewone band eraf draait of lucht hapt (=verliest).
Ken,

ik heb de X-king protection 2.2 en ik kom duidelijk niet toe met 90ml ( anderhalf kopje) de lucht ontsnapt gewoon door de flanken...
velgen zijn HiLSeT made dus OK.
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Dacuba wrote:Ok, ill give it a try... Neen dat met dat onderdompelen nog niet geprobeerd, wat te doen bij lek aan ventiel of flank dan?
a) - indien ventiel : het ventiel vaster aandraaien.
- Door uitstromende lucht zal slechts een kleine hoeveelheid sealant langs het lek aan het ventiel mee ontsnappen. Je kan met het wiel schudden, ventiel naar onderen, zodat de latex goed tegen de wand aankomt, en dan het wiel loodrecht plaatsen met het ventiel naarboven zodat de sealant op het ventiel terecht komt. Lekken aan het ventiel zijn lastiger te dichten. Tijdens het rijden zal door de centrifugaalkracht de latex naar de buitenkant van de band toebewegen, en niet naar het ventiel toe.

b) - identificeren waar het lek zich bevindt
- wiel eventueel wat schuin plaatsen op bv een emmer, zodat het lek zich op het laagste punt bevindt en de sealant naar het lek toe kan lopen om daar zijn werk te doen.
Last edited by madskatingcow on Tue 08 Mar 2011 12:32, edited 1 time in total.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Thanks
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

heeft iemand van voor, de draairichting al eens omgedraaid , vind zelf raar dat er maar een pijltje opstaat ....
eentje afgevallen ;-) #-o

grip was niet zo in winksele , stonden ook wel iets te hard ..
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

winksele gereden op 1.7bar en geen enkel probleem.
Zelfs dat eerste stuk (moeras) gewoon doorgereden.

Een continental laat wel snel pluimen vallen als ze te hard staan!
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

Dacuba wrote:Ik heb dus wel problemen met de Race Kings en Nozisch... 100ml per band in gedaan (Race king 2.2 Supersonic) maar ze blijven niet op druk :cry: Het gaat goed voor een paar uur en dan lopen ze stilletjes aan leeg...
De supersonics "zweten" wel enorm langs de flanken.Alvorens ze op de velg te leggen leg ik met een borstel al een laagje notubes op de flanken,langs de binnenkant uiteraard.Een nachtje laten drogen en dan lukt het wel.
Post Reply