Zo 06/03/2011 Winksele / Herent

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Prachtige tt.
Veel volk, rond 8,15u stond het dorp al vol geparkeerd.
Aan de inschrijving geen te lange file.
In het ploeterstukje bij een voorganger de derailleur in het wiel zien draaien en voor alle veiligheid een tandje hoger geschakeld.
Vreesde voor een slijtageslag maar dat was gelukkig het ergste stukje op een paar korte drabstukjes aan de autostrade na.
Mijn pattinerende versleten Ralfhkes maakten de hellinkjes een stukje langer.
Veel afdalingen waar je het fietsje kon loslaten op een goed bollende ondergrond.
Na een dikke 55km zat de tocht erop, aan de afspuitstand was het niet te lang aanschuiven.
Nog een doucheke gepakt en tot de volgende editie =D>
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Fijne verkenning voor mij voor de Start to MTB in Herent te begeleiden vanaf Pasen tot de grote vakantie.

Ken je mensen die willen leren mountainbiken of wil je je niveau zelf wat opkrikken dan kan er hier ingeschreven worden: http://www.herent.be/content/content/record.php?ID=2432
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Zeer mooie TT, goede afwisseling veld-, bos- en kasseiwegen, hier en daar technisch, stevige klimmetjes, leuke afdalingen - één van de betere in Vlaams-Brabant, vind ik!

Goede organisatie ook, 1900 bikers opvangen is niet niks, alleen sluit ik mij aan bij velen: bepijling was OK, maar splitsingsborden waren niet altijd even goed leesbaar.

Ook was er een onduidelijkheid op het parcours van de 44km (als ik naar mijn GPS track kijk zou dat aan de kruising Walenpotstraat - Koppelstraat - Dreefstraat moeten geweest zijn in Bertem): er stond een pijl naar links én naar rechts... je moest daar blijkbaar een lusje maken van +/- 2km, maar dat was uit de pijlen onmogelijk af te leiden... we hebben rechts genomen, en zijn dus geëindigd met "maar" 42km op de teller.

Maar kom, dat kon de pret niet bederven: prachtige TT onder een prachtige eerste lentezon! =D>
zero
Mountainbiker

Post by zero »

JuMa wrote: Bij de afpijling miste ik vooral aan de splitsing zelf pijltjes.
De borden van de splitsing waren duidelijk, maar 't was niet altijd duidelijk waar men nu net links of rechts in moest. Zo zijn we dus 2 keer een 100m te ver gereden omdat we 't weggeske ni gezien hadden. Geen ramp, maar door 2 keer 1 pijltje extra te hangen was dit niet gebeurd.
bij de eerste spitsing had ik het ook voor, toen was ik gewaarschuwd voor de rest van de rit.
ook mocht er af en toe een extra pijltje gehangen hebben in de bocht zelf.
JuMa wrote: De borden met "U bevindt zicht op ..." konden inderdaad ook duidelijker (misschien afdrukken ipv schrijven, ofwel met nen dikke stift schrijven ipv met ne stilo), maar dat is detail.
ze waren idd niet super goed leesbaar, maar als je op uw gemak er voorbij reed ging het wel, ik was al blij dat er iets hing, op de meeste tt hangt er niets.

voor de rest vond ik het een geweldig tochtje, het zonnetje hielp natuurlijk wel.
Bobon
Mountainbiker

Post by Bobon »

Niemand die een gps heeft tegengekomen? Ne garmin edge 605?
Trouwens, er waren er nog die miserie hadden onderweg. Eén km voor het einde mijn achterwiel volledig om zeep. Nog nooit zo'n wiel paraplu zien staan.
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

@bobon ..ik denk dat ik even naast jouw reed in de laatste kilometers. .. ik heb het scheef plooien live mogen meemaken ... gelukkig was het niet ver meer :roll:
Gelukkig gebeurde dit niet in 1 van de afdalingen he #-o
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Bobon wrote:Niemand die een gps heeft tegengekomen? Ne garmin edge 605?
Trouwens, er waren er nog die miserie hadden onderweg. Eén km voor het einde mijn achterwiel volledig om zeep. Nog nooit zo'n wiel paraplu zien staan.
Altijd je GPS met een strip beveiligen door die rond de stuurpen te doen niet alleen voor verlies maar is er ook rap afgenomen op een bevoorrading.Als ze natuurlijk een tang bij hebben,ja,dan is er niet veel aan te doen.Maar wie heeft dat nu bij op een toertocht?
Dub-Wrecker
Mountainbiker

Post by Dub-Wrecker »

een gouden raad van nonkel roger :-D wel ne goeie en ene die ik toch ga toepassen !
pédalleur de charme
Mountainbiker
Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Post by pédalleur de charme »

Zeer leuke tocht. Ik woon in Winksele en ik denk dat ik het dorp nog nooit zo volgeparkeerd heb gezien :-) . Proficiat aan de organisatie!
redben
Mountainbiker

Post by redben »

@pedaleur de charme.

Geen interesse om lid te worden van de club en deel uit te maken van ons MTB team?

Groetjes redben
Post Reply