Zo 06/03/2011 Anzegem :: Boerderijentocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Samen met Turfke, cuba en mijn gebuur deze toch wel lastige maar leuke TT gereden. De hellingen volgden elkaar vlot op zodat we weinige momenten op recuperatie kregen ook mede door de voelbare wind die er toch stond. Aan de splitsing met de 40km/55km toch voor de 55km gekozen waar we op het einde toch vele lijken opraapten. Cuba was een leuke verassing om mee samen te rijden, zullen dit nog eens moeten herhalen, Ge kunt redelijk goe fietsen zulle, zeker op uwen grote molen. De bevoorradingen waren meer dan ok, die yoghurtjes hebben me gesmaakt maar da's persoonlijk, vele afspuitslangen, ja ik ben tevreden naar huis gereden
Terug van een prachtige tocht met een aangenaam lentezonnetje op ons rug en in zeer goed gezelschap, wat wil een mens nog meer?
De klimmekes volgden elkaar idd aan sneltempo op, zalige streek daar
Paar keer Sophie17 gespot met de moedige spruit op kop, reden trouwens heel wat moedige kleintjes mee in deze tocht, altijd mooi om zien
Dikke proficiat aan de organisatie
De klimmekes volgden elkaar idd aan sneltempo op, zalige streek daar
Paar keer Sophie17 gespot met de moedige spruit op kop, reden trouwens heel wat moedige kleintjes mee in deze tocht, altijd mooi om zien
-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Rond 9 u deze morgen thuis vertrokken om in Tiegem net voor de bv. op het parcours te komen. Dacht dat het omgekeerd werd gereden, dus da was nipt om me nog net voor 11 u in te schrijven. Gelukkig was de ondergrond vlot bollend, wat een verschil met gisteren in Brakel, het gemiddelde vandaag lag dan ook enkele eenheden hoger.
Zoals steeds bij de collega's van Anzegem alles in orde, al vond ik dat het parcours vorig jaar beter was. Laat Tiegem er es uit, en steek in de plaats de wortegemse bossen, zal het parcours ten goede komen.
Bouvelo en Hemsrode waren het leukst.
In het terugkeren nog enkele late starters opgeraapt, en mede door het zonnetje toch nog alle hoekjes van Tiegem gereden.
Thuisgekomen met 59 km op de teller.
Zal tot volgend jaar zijn zekers ?
Zoals steeds bij de collega's van Anzegem alles in orde, al vond ik dat het parcours vorig jaar beter was. Laat Tiegem er es uit, en steek in de plaats de wortegemse bossen, zal het parcours ten goede komen.
Bouvelo en Hemsrode waren het leukst.
In het terugkeren nog enkele late starters opgeraapt, en mede door het zonnetje toch nog alle hoekjes van Tiegem gereden.
Thuisgekomen met 59 km op de teller.
Zal tot volgend jaar zijn zekers ?
dat goed gezelschap was zeker wederzijds.QM wrote:Terug van een prachtige tocht met een aangenaam lentezonnetje op ons rug en in zeer goed gezelschap, wat wil een mens nog meer?![]()
De klimmekes volgden elkaar idd aan sneltempo op, zalige streek daar![]()
Paar keer Sophie17 gespot met de moedige spruit op kop, reden trouwens heel wat moedige kleintjes mee in deze tocht, altijd mooi om zien![]()
vond het zelf ook een hele leuke tocht.
leuke afdalingen en toch wel nog lastige klimmekes die elkaar mooi afwisselden.
en dan nog eens dat zonnetje, echt heerlijk!
op sommige momenten was er voelbaar veel wind, maar daar moet je door he.
goed bepijld
goede afspuitstand
mooie rit
lekkere ename blond
en een lekker broodje met mosterd en kaas.
dik in orde!
-
Conoscitore
- Mountainbiker
Post by Conoscitore »
Inderdaad heel veel lastige klimmetjes maar zo heb ik het graag. De 1700 kilometer dat ik dit jaar al gebold heb met m'n koersfiets hebben z'n nut bewezen. Veel lijken gezien bij het klimwerk :)
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Zo gezegd zo gedaan , met een ploeg van 4 vertrokken (turfke,fujibiker en bart) om na enkele KM met 3 verder te gaan , m'n voornemens om de elastieken benen van gisteren wat te sparen mocht ik algauw laten varen met dank aan beide heren.KUBA wrote:T'zal ook dendezen worden , van plan om ten achten te starten , t'is te hopen dat km's van deze week en dan vooral "ritje" van gisteren al uit de benen is![]()
![]()
![]()
Vandaag zijn't alvast gelijk elastiekjes, maar t'is voor de goeie zaak.
![]()
Tot morgen
De rit zelf was goed maar had toch wat meer bosstroken verwacht.
@ fujibiker en turfke , aangename kennismaking en thanks voor het aangename gezelschap , is inderdaad voor herhaling vatbaar.
Wat betreft die grote molen , jammer dak dendezen nie kan gebruiken in de klimstroken
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
Ook van de partij , bij de pioniers uit de streek. De organisatie had duidelijk gekozen voor een 100 % berijdbaar parcours en zijn dan daar ook in geslaagd. Daardoor hier en daar wel enkele leuke tracks niet benut, maar het ene jaar ne keer zo en het andere jaar ne keer anders.
Een hoog tegelpadgehalte dus, maar het vele klimmen en de wind maakte er toch een niet te onderschatten tochtje van.
Qua organisatie perfect , maar dat is daar al jaren zo.
Tot de volgende. Groeties
Een hoog tegelpadgehalte dus, maar het vele klimmen en de wind maakte er toch een niet te onderschatten tochtje van.
Qua organisatie perfect , maar dat is daar al jaren zo.
Tot de volgende. Groeties
-
Lou Widgie
- Mountainbiker
Post by Lou Widgie »
Was een zware 31 km, zeker voor mijn 2de ritje ooit. Heb zelfs een paar keer moeten afstappen
. Maar toch uitgereden. Prachtig weer, goed gezelschap, goed georganiseerd, propere baantjes.
Thanks Ralphke en QM om mij op sleeptouw te nemen (en te laten afzien) 
Anzegem super tocht mooi zicht dankzij het prachtige weer!Maar een niet te onderschatten tocht (ne platte hobby daarvoor moet ge biljarden)....de heuvels volgden elkaar snel op weinig recuperatie tijd.
Laatste 2 km brak ik nog mijn ketting de pechdienst stond er in nog geen minuut,da's service ook den aprés super lekker pisolet met kaas en straffe mosterd de ENAME van 't vat heb ik wijselijk geruild voor ne echte cola.
ANZEGEM tot volgend jaar!!'t Was zalig maar lastig.
@QM iedereen is erover eens lees ik 't was ne kuitenbijter!!
Volgende week Rekkem ik beloofde dat op den aprés aan enkele gasten daar.
Laatste 2 km brak ik nog mijn ketting de pechdienst stond er in nog geen minuut,da's service ook den aprés super lekker pisolet met kaas en straffe mosterd de ENAME van 't vat heb ik wijselijk geruild voor ne echte cola.
ANZEGEM tot volgend jaar!!'t Was zalig maar lastig.
@QM iedereen is erover eens lees ik 't was ne kuitenbijter!!
Volgende week Rekkem ik beloofde dat op den aprés aan enkele gasten daar.
- alexbiker
- Mountainbiker
Deze morgen me goe geamuseerd mede dankzij de zon, had het wel een beetje gehad met het weer van de laatste maanden.
Samen met Dieter begonnen aan de 55km. De hellingen volgden elkaar inderdaad snel op
maar het deed eens deugd
om te kunnen rijden ipv te baggeren zoals de laatste weken. We hebben er weer eens de pees kunnen opleggen. Verder voor de organisatie dikke proficiat
, van aankomst tot in de douche
begeleid geweest.
Hoe was het in Spanje bushrider? Ik heb je berichtje niet meer gezien en vanmorgen zijn we pas vertrokken rond 8u20. Nadien vlug een cola gedronken en dan naar huis voe goeie punten te sparen
.
Tot volgende, ik kom hier zeker nog terug.
Samen met Dieter begonnen aan de 55km. De hellingen volgden elkaar inderdaad snel op
Hoe was het in Spanje bushrider? Ik heb je berichtje niet meer gezien en vanmorgen zijn we pas vertrokken rond 8u20. Nadien vlug een cola gedronken en dan naar huis voe goeie punten te sparen
Tot volgende, ik kom hier zeker nog terug.