2 de set wielen met slicks????????

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

2 de set wielen met slicks????????

Post by Guest »

Ik rij het hele jaar met een MTB maar ik doe ongeveer 50% van mijn kilometers over de weg en dit is nogal duur aan banden vooral als je tubeless rijdt (heb continental explorer pro ust banden). nu mijn vraag: kan ik er voor aan uit om een 2de set wielen te kopen met slicks maar dan gewone wielen (geen tubeless)? Gaan slicks langer mee op de weg?
Ik heb ook gehoord dat je dan ook een 2de ketting nodig hebt?
alvast bedankt

grz koen
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

Je kan dat doen, een tweede ketting is niet echt nodig, ge kunt telkens de cassette overzetten, dit is maar een minuutje werk. Ik heb nen tijd met ritchey tomslick gereden, dit bolde wel een stuk beter dan mountainbike banden, of ze langer meegaan weet ik niet want heb ondertussen een racefiets gekocht.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Slicks gaan zeer lang mee. Ik heb de mijne al een 3-tal jaar. Wegcassette idem.
Een tweede ketting is idd niet echt nodig.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

ge kunt telkens de cassette overzetten
niet nodig [-X
Ghastly
Mountainbiker

Post by Ghastly »

En wat moet zo'n setje wielen kosten?

Ik ben op zoek naar een setje met 8speed wegcassette en slicks erop, geen supermateriaal, maar toch degelijk.

Iemand richtprijs??
pr023473
Mountainbiker

Post by pr023473 »

Weet niet als het veel voorsteld maar heb gisteren in de carrefour een set wielen met michelin banden erop zien staan voor 109 euro.
Merk van wielen weet ik niet meer maar er stonden van die platte spaken op, heb ze ook al eens bij een fietsenboer zien staan.
Als het voor gewoon op de weg te rijden is is het misschien goed genoeg.
Ga er eens naar kijken zou ik zeggen.

Groeten

Patrick
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Als je twee wielsets hebt, moet je dan elke keer de cassette overzetten of kan je op elke wielset zonder dat je problemen krijgt met de ketting een cassette monteren?
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Waarom neem je geen koersfiets als je toch 50% op de weg traint? Je kan maar zo makkelijk zijn...
Anders is een tweede wielset+slicks+identieke cassette het best, geen ketting nodig.
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

@Epic: Koersfiets komt er van het voorjaar. Ik heb nu twee wielsets. Een wielset met tubeless banden en een wielset met latex binnenbanden en semi-slicks. Op dit moment moet ik steeds cassette overzetten. Op zich geen probleemmaar als ik op beide wielsets een xt cassette monteer kan ik zo de wielsets wisselen. Best handig toch?
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Voor op de baan heb ik een race fiets gekocht, tweede hands van mijn broer, voor 250 euro was maar 1 jaar oud en 2000 km gebold, is heel gemakkelijk, geen gedoe met wisselen van wielen en zo, en je hebt altijd een tweede fiets achter de hand, ik heb voor de race fiets een tweede wiel met een heel andere cassette en dat geeft geen probleem met de ketting =D>
Post Reply