Framemaat niner air
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Framemaat niner air
Ga een Niner Air 9 scandium frame bestellen, alleen twijfel over de framemaat.
Ben 1,79m, binnenbeenlengte 84.5 cm.
Op dit moment rij ik op een Specialized epic maat L.
Bij de aankoop van de epic heb ik een bikemeting laten doen, maar kan ik dit zo overnemen voor een 29er, of zit hier nog verschil in?
Zit te twijfelen tussen een M of een L aangezien de bovenbuislengte van een L vrij lang is, 8 mm langer dan mijn epic.
Graag jullie mening.
Bij de aankoop van de epic heb ik een bikemeting laten doen, maar kan ik dit zo overnemen voor een 29er, of zit hier nog verschil in?
Zit te twijfelen tussen een M of een L aangezien de bovenbuislengte van een L vrij lang is, 8 mm langer dan mijn epic.
Graag jullie mening.
- Eagle Stijn
- Mountainbiker
Post by Eagle Stijn »
Volgens Niner zelf ne Medium:
http://www.ninerbikes.com/fly.aspx?layo ... s&taxid=97
HEIGHT RECOMMENDATION:
1m73 - 1m83 ->medium
http://www.ninerbikes.com/fly.aspx?layo ... s&taxid=97
HEIGHT RECOMMENDATION:
1m73 - 1m83 ->medium
Wordt een maat M met lange stuurpen niet nerveuzer dan een L met kortere stuurpen, aangezien de balhoofdhoek ook al behoorlijk steil is?
De epic is een L --> 19" ga dan naar een 16,5", komt de zadelpen behoorlijk eind naar buiten.
Wil proberen om ergens, bij voorkeur in nederland een testrit te maken om zeker van mijn zaak te zijn.
Weet iemand waar die mogelijkheid is?
De epic is een L --> 19" ga dan naar een 16,5", komt de zadelpen behoorlijk eind naar buiten.
Wil proberen om ergens, bij voorkeur in nederland een testrit te maken om zeker van mijn zaak te zijn.
Weet iemand waar die mogelijkheid is?
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
ik ben 1.89m maar heb redelijk korte benen (binnenbeen 86cm) ik heb bikefitting laten doen en mijn zadelpen staat op max!!! ritchey superlogis 31.6x400 !!!
frame air 9 Large!
als je dan ziet dat een medium tov een large de seat tube maar liefst 5cm korter is dan is het duidelijk dat je problemen gaat krijgen als je een binnenbeen hebt van rond de 85cm!!!
dit lijkt me dan meer correct
Medium = binnenbeenlengte max +/- 80cm
Large = binnenbeenlengte max +/- 85cm

frame air 9 Large!
als je dan ziet dat een medium tov een large de seat tube maar liefst 5cm korter is dan is het duidelijk dat je problemen gaat krijgen als je een binnenbeen hebt van rond de 85cm!!!
dit lijkt me dan meer correct
Medium = binnenbeenlengte max +/- 80cm
Large = binnenbeenlengte max +/- 85cm
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Re: Framemaat niner air
Post by El Perro Diablo »
Ne Medium is gescheten!!!ATBSpeedy wrote:Ga een Niner Air 9 scandium frame bestellen, alleen twijfel over de framemaat.
Graag jullie mening.
- jakke-pompier
- Mountainbiker
Post by jakke-pompier »
ik ben 179 met een bblengte van 89 en ik heb een M
Moet wel zeggen met een ritchey pen van 400mm kwam ik er nie, heb een tune 410mm moeten steken.
Dus denk dat een M goed is voor jou.
Moet wel zeggen met een ritchey pen van 400mm kwam ik er nie, heb een tune 410mm moeten steken.
Dus denk dat een M goed is voor jou.