Iemand uit omgeving Onze-lieve-vrouw-waver??
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- DeGlenne
- Mountainbiker
Iemand uit omgeving Onze-lieve-vrouw-waver??
Binnekort ga ik met mijn vriendin in Olvw wonen,nu vraag ik mij af of er daar toevallig wat gezellige tourkes te rijden zijn of niet??
Grtz
Glenn
Grtz
Glenn
Wij zijn van Putte.
Echt veel valt er in OLVW niet te beleven.
Aan de Leemstraat heb je een wandelbosje, je mag daar normaal niet in met de fiets.
On de Berlaarbaan heb je bossen (brede zyp) tot aan het fort van Koningshooikt.
Maar verder blijft het behelpen met de blosoroutes van Putte en Bonheiden.
Ik fiets af en toe de tourtochten van Bonheiden en grasheide na op GPS.
Dat is ook een optie.
Echt veel valt er in OLVW niet te beleven.
Aan de Leemstraat heb je een wandelbosje, je mag daar normaal niet in met de fiets.
On de Berlaarbaan heb je bossen (brede zyp) tot aan het fort van Koningshooikt.
Maar verder blijft het behelpen met de blosoroutes van Putte en Bonheiden.
Ik fiets af en toe de tourtochten van Bonheiden en grasheide na op GPS.
Dat is ook een optie.
-
Canyon Luc
- Mountainbiker
Post by Canyon Luc »
funkstar bestaat jullie club nog, zie dat de website weg is ?
DeGlenne als je zin hebt om s'avonds te gaan rijden moet je maar
iets laten weten
DeGlenne als je zin hebt om s'avonds te gaan rijden moet je maar
iets laten weten
Gezien ik die website nog regelmatig update bestaan we nog steeds.
http://www.mtbteammargi.tk
http://www.mtbteammargi.tk
- DeGlenne
- Mountainbiker
@ funkstar
Ik ben zelf afkomstig van Bonheiden,in de week rij ik meestal
stuk van Bloso Bonheiden in combi met Bloso van Haacht.
Die weg via bos richting fort van Koningshooikt spreekt mij wel aan :)
heb je hier gps track van toevallig? en hoeveel km's ong? en ik neem aan dat je je rond het fort wel kan amuseren met de fiets zeker? :)
Ik ga trouwens in een zijstraat wonen van de Berlaarbaan dus komt goed uit ook.
@ funkstar en Canyon Luc
Anders moeten we eens afspreken binnekort om samen eens te gaan rijden he. Wil graag de buurt wel wat verkennen eigenlijk.
Grtz
Glenn
Ik ben zelf afkomstig van Bonheiden,in de week rij ik meestal
stuk van Bloso Bonheiden in combi met Bloso van Haacht.
Die weg via bos richting fort van Koningshooikt spreekt mij wel aan :)
heb je hier gps track van toevallig? en hoeveel km's ong? en ik neem aan dat je je rond het fort wel kan amuseren met de fiets zeker? :)
Ik ga trouwens in een zijstraat wonen van de Berlaarbaan dus komt goed uit ook.
@ funkstar en Canyon Luc
Anders moeten we eens afspreken binnekort om samen eens te gaan rijden he. Wil graag de buurt wel wat verkennen eigenlijk.
Grtz
Glenn
Rond het fort van Koningshooikt valt weinig te beleven. Behalve een grint pad van bijna 2 km.
Het fort zelf herbergt een motorcrossparcours (ik heb er Geboers en Jobé nog weten rijden) maar dat is in wezen afgesloten.
In het bos brede zyp zijn tal van wegjes, al is het bos normaal verboden terrein voor fietsers. Maar echt veel wandelaars komt je daar niet tegen.
Om je ronde te vergroten kun je wel aan Christiane de GR beginnen volgen tot in Lier. Dat doet ook een aantal veldwegen.
Eventueel kan je langs kruiskesberg paseren en de netedijk terug volgen tot Lier. Deze is niet geasfalteerd.
Een track heb ik er niet van.
Het fort zelf herbergt een motorcrossparcours (ik heb er Geboers en Jobé nog weten rijden) maar dat is in wezen afgesloten.
In het bos brede zyp zijn tal van wegjes, al is het bos normaal verboden terrein voor fietsers. Maar echt veel wandelaars komt je daar niet tegen.
Om je ronde te vergroten kun je wel aan Christiane de GR beginnen volgen tot in Lier. Dat doet ook een aantal veldwegen.
Eventueel kan je langs kruiskesberg paseren en de netedijk terug volgen tot Lier. Deze is niet geasfalteerd.
Een track heb ik er niet van.
-
Minervabunker
- Mountainbiker
Post by Minervabunker »
Ja jongens,
Dat wij niet echt in de beste regio wonen om te MTB'n staat vast maar de route van Bonheiden gekoppeld aan een mooi stukje Haacht ( Hooiberg) is toch niet niet slecht te noemen.
Bos tussen OLVW en Fort vooral opletten met de jagers!!
Die mannen kunnen er niet mee lachen als ge daar door fietst
Route Putte is goed voor wat in te fietsen of als ge de nacht ervoor wat te lang zijt blijven plakken
Wat ik regelmatig doe is :
Peulis via Mart en bos achter Chiro Rijmenam naar Dijle ( naast tennis) Dijle tot Werchter ( momenteel nog onverhard!!)
aan frituur achter Rock Werchter door ( niet mogelijk begin juli natuurlijk)
grindweg naar baan Wakkerzeel
binnen door naar sporthal Wespelaar ( stuk baan brugstraat + grindweg sportveld)
hier kan je de grote beek volgen maar is eigenlijk natuurgebied en dan kon je naast de visvijver uit achter de sporthal ,oversteken tot aan treinroute rechts
naast de treinroute net voor de paaltjes binnen door ( Spet) naar Haacht Jennekesstraat
van rond punt Haacht binnendoor( schoonbroek) naar Hooiberg
Hooiberg via voetbalplein Boortmeerbeek naar Dijle
Brug Dijle omgekeerde route Bonheiden tot Crosspiste in Peulis
eventueel nog aangevuld met de stukken bos in Harent
Wel wat kms met een paar mooie ( zwaardere ) stukken in , zeker alst nat is !!
Grtz,
Mark :
Dat wij niet echt in de beste regio wonen om te MTB'n staat vast maar de route van Bonheiden gekoppeld aan een mooi stukje Haacht ( Hooiberg) is toch niet niet slecht te noemen.
Bos tussen OLVW en Fort vooral opletten met de jagers!!
Die mannen kunnen er niet mee lachen als ge daar door fietst
Route Putte is goed voor wat in te fietsen of als ge de nacht ervoor wat te lang zijt blijven plakken
Wat ik regelmatig doe is :
Peulis via Mart en bos achter Chiro Rijmenam naar Dijle ( naast tennis) Dijle tot Werchter ( momenteel nog onverhard!!)
aan frituur achter Rock Werchter door ( niet mogelijk begin juli natuurlijk)
grindweg naar baan Wakkerzeel
binnen door naar sporthal Wespelaar ( stuk baan brugstraat + grindweg sportveld)
hier kan je de grote beek volgen maar is eigenlijk natuurgebied en dan kon je naast de visvijver uit achter de sporthal ,oversteken tot aan treinroute rechts
naast de treinroute net voor de paaltjes binnen door ( Spet) naar Haacht Jennekesstraat
van rond punt Haacht binnendoor( schoonbroek) naar Hooiberg
Hooiberg via voetbalplein Boortmeerbeek naar Dijle
Brug Dijle omgekeerde route Bonheiden tot Crosspiste in Peulis
eventueel nog aangevuld met de stukken bos in Harent
Wel wat kms met een paar mooie ( zwaardere ) stukken in , zeker alst nat is !!
Grtz,
Mark :
Hi,
ik ben ook woonachtig in Putte - Peulis. Gezien ik vanaf maandag aanstaande de rest van de maand thuis ben is het misschien eens leuk om met wat volk een toer te gaan doen. Eventueel den toer dat Minervabunker heeft uitgelegd.
Komend weekend ga ik in het Pfalzerwal-natuurpark rijden. Eens kijken wat er daar te beleven valt.
Grtz
Kevin
ik ben ook woonachtig in Putte - Peulis. Gezien ik vanaf maandag aanstaande de rest van de maand thuis ben is het misschien eens leuk om met wat volk een toer te gaan doen. Eventueel den toer dat Minervabunker heeft uitgelegd.
Komend weekend ga ik in het Pfalzerwal-natuurpark rijden. Eens kijken wat er daar te beleven valt.
Grtz
Kevin
-
Minervabunker
- Mountainbiker
Post by Minervabunker »
@Kevin
Ik wil wel eens (s avonds in de week) met de mannen van Putte gaan rijden ( teammargi) omdat het daar zeer vrijblijvend blijkt te zijn!
Ga normaal zondag 20 03 naar Oud Heverlee, kunnen misschien afspreken?
Grt,
Minervabunker
Mark
Ik wil wel eens (s avonds in de week) met de mannen van Putte gaan rijden ( teammargi) omdat het daar zeer vrijblijvend blijkt te zijn!
Ga normaal zondag 20 03 naar Oud Heverlee, kunnen misschien afspreken?
Grt,
Minervabunker
Mark