wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Lou Widgie
Mountainbiker

Post by Lou Widgie »

QM wrote:Elk nen '09 Z750 voor op baan en nen '99 Blade om te delen voor op cirquit.
Tegen oud ijzer kunnen we ook geen nee zeggen dus...: 3x Yamaha XS750, 2x Honda MBX50, 2x Suzuki ER50, 1 Yamaha DT50... ben beetje liefhebber van Japanse jaren 80 50cc schakelbrommers :roll:
Zelfs 2x de ronde van Belgie (1000km) uitgereden met een Honda MBX50cc :wink:
Oef, ben al blij da je de mijne der nog nie bij gezet hebt ;-)
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

mitsy wrote:Zit in hetzelfde schuitje:

14 jaar te hebben gereden met Honda CB 400, CB 900, VF 1000R,Triumph speed tripple, Honda VTR met spijt in het hart onlangs mijn CBR 1000 (woon werk) verkocht omdat ik er het laatste jaar slechts een 800 tal km mee gereden had (firmawagen) en het daardoor toch een duur affaireken werd. :-?
Image

Uploaded with ImageShack.us

Vroeger jaarlijks motor vakanties, en toerritten gereden met een grote groep vrienden maar je weet hoe dat gaat, In onze vriendenkring werden er huisjes aangekocht, kindjes geboren en stillaan was de intresse steeds verder te zoeken om samen te rijden. :(

Maar ja, zal er ooit mss nog wel is van komen om de draad terug op te nemen.
tussentijds amuseren we ons met onze andere grote hobby, den MTB :-D

Hroeten :wink:
Wat een herkenbaar verhaal !
Heb zo'n 14 jaar geleden zo'n CBR 1000 verkocht (die met de "fun" kleuren) om aan de bouw te starten.

Nu was het terug aan het kribbelen en hebben we ons een nieuwe (tweedehandse) gekocht : een yamaha xj6 abs.
Een lage naked omdat mijn vrouwtje nu ook zelf wil rijden.
De eerste lesjes geef ik aan haar, daarna, op 10 april gaat ze zo'n DRO basic opleiding volgen. Pas dan mag ze (van mij) op de openbare weg.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Idem hier, ik rij nog maar van 2007. Ieder jaar rond de 15-20000km gedaan, paar leuke reizen en uitstappen maar nu heb ik echt weer de smaak van het fietsen te pakken. Dat is de laatste 3 jaar wat achteruitgeschoven door de motor.

Iedere keer als er maar een beetje zon zit komt de fiets nu buiten en de motor blijft staan. Dit jaar nog maar 2 keer mee gereden, een keer woon-werk en gisteren een ritje van 40km. Ik kan zelfs niet zeggen dat ik er nog plezier in heb... Wat me vooral tegenstak de laatste maanden dat ik er vorig jaar mee reed was de mentaliteit in het verkeer. Met de motor ben je zo kwetsbaar en word je zo snel over het hoofd gezien dat ik er maar weinig plezier meer in had. Misschien als het echt zomer wordt dat de goesting terug komt...

Langs de andere kant, iedereen die ik ken, die ook in zo'n situatie zat en de motor verkocht, heeft nadien opnieuw een motor gekocht omdat het kriebelde.
weve
Mountainbiker

Post by weve »

5 jaar geleden begonnen met een GSX600F uit 1991 ('t is ondertussen al 8 jaar geleden :oops: )

Image

Daarna een thundercat (prachtige moto)

Image

en nu bezig aan mijn tweede fazer 1000, eerste vakkundig opgeplooid in 2008. Hopelijk gaat deze nu iets langer mee.

Image
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

tarzan wrote: De eerste lesjes geef ik aan haar, daarna, op 10 april gaat ze zo'n DRO basic opleiding volgen. Pas dan mag ze (van mij) op de openbare weg.
Ondertussen heb ik zelf al zo'n DRO cursus gevolgd bij Vrom-rijopleidingen.
Die Johan die de cursus geeft is een fantastisch goeie motard en kan het dan nog eens goed overbrengen ook.
Heb veel geleerd en heb er nu nog meer plezier aan !
Een aanrader !

Een plaatje :Image
En altijd maar hameren op die kijktechniek :
Image

Morgen mijn vrouw nog wat "bijschaven :wink: " zodat ze klaar is voor haar
DRO cursus deze zondag.
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Voor wie interesse heeft:
Binnenkort, wanneer de eerste zonnige lentedagen zich aandienen, halen veel motorliefhebbers hun motorfiets opnieuw van stal. Bovendien zorgt het groot aantal wegenwerken en files er ook voor dat meer en meer mensen kiezen om hun woon-werkverkeer met de motorfiets te doen. Niet altijd zonder risico’s, zo blijkt. Jaarlijks raken nog teveel motorrijders betrokken in een ongeval. Het inoefenen van rijvaardigheid en het opbouwen van behendigheid is zeker geen overbodige luxe. Daarom organiseert Lokale Politie Antwerpen Dagen Veilig Motorrijden.

In 2011 vinden de Dagen Veilig Motorrijden plaats op zondag 15 mei en op zondag 22 mei plaats. Deelnemen is gratis en iedereen is welkom.

We proberen een vlotte doorstroming bij de proeven te realiseren. Zo wordt de wachttijd bij de proeven beperkt en krijgt iedereen de kans om bij te leren.

Daarom kan je op 3 verschillende uren starten het parcours: 10.00 uur, 11.00 uur en 12.00 uur.

Wil je je inschrijven? Geef ons dan volgende gegevens door via verkeerseducatie@politie.antwerpen.be:

op welke dag je wil deelnemen: 15 of 22 mei
hoe laat je wil vertrekken: 10.00 uur, 11.00 uur of 12.00 uur
met hoeveel personen je deelneemt (m.a.w: hoeveel motorfietsen)
je naam + familienaam
je adres
je telefoonnummer
je e-mailadres

Je krijgt van ons nog een bevestiging per e-mail waarin je vertrekuur en -locatie zal staan.

Alvast veel plezier en veel succes!
Een zeer interessante en leerrijke dag. Vorige jaar ben ik ook geweest, er waren toen een 8 tal proeven. Die liggen allemaal op een uitgestippeld parcours van 80km door de Antwerpse haven. De proeven zijn zoals op het praktijkexamen voor de motor maar ook vereenvoudigde proeven zoals de motards van de politie ze moeten doen. Vorig jaar was het op sommige stopplaatsen wel heel druk, vandaar dat ze dit jaar meerdere starturen hebben. Ik zal er ook weer bij zijn.
Velen 'stoefen' met hun rijkunsten maar als je ziet wat die motards uithalen met zware motors als de FJR1300 en de BMW's... dan voel je je klein.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Sinds dit weekend af:

Image

Image
Image

Image
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ferm spul Perro, profiteer ervan zolang er nog geen keuring is. :-D
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

kawa wrote:Ferm spul Perro, profiteer ervan zolang er nog geen keuring is. :-D
Idd, ik vrees dat als er een keuring komt je een achterspatbord zal moeten plaatsen. Voor de rest geen opmerkingen! :lol:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

freezy wrote:
kawa wrote:Ferm spul Perro, profiteer ervan zolang er nog geen keuring is. :-D
Idd, ik vrees dat als er een keuring komt je een achterspatbord zal moeten plaatsen. Voor de rest geen opmerkingen! :lol:
Ik vrees dat er dan nog wel wat meer werk is... :wink:
Post Reply