sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

saiko wrote:
pocoloco wrote:
saiko wrote:kan er iemand eens met een schuifmaat meten hoe breed zo'n band is eens gemonteerd op de velg.
3.8 bandje liefst
Hangt af van de velg. Minimum velgbreedte zal ergens rond de 35-40mm schommelen en breder dan 100mm velgen maken ze (nog) niet.

Op de eerste serie Gobi's komen velgen van 47mm breed en daar zit de Surly Larry 88mm breed op, een Endomorph misschien een paar mm breder (heb er hier net geen meer staan).
Dezelfde Larry op een 70mm velg bouwt 92mm breed.
das jammer, heb een vering waar een band van 90mm net tussen past maar 1mm overschot aan beide kanten is toch net iets te weinig vrees ik :(
Hou er rekening mee dat je een veervork voor een 29" nodig hebt, de 26" banden zijn zo hoog dat ze zelfs een iets grotere effectieve diameter hebben dan een 29"erke :-D. Parallellogramvorken als een Noleen, Girvin, Fournales, German-A kilo etc vallen dus af.
Bij mijn weten zijn er maar enkele vorken geschikt (en die maken ze allemaal niet meer):

- Maverick SC32 (dat past nog juist met een 70mm velg).
- Maverick DUC 32 (omdat die taps toeloopt bovenaan niet meer dan een 50mm velg hierin !). Beide Mavericks met een 29"er kit - feitelijk een vering beperker.
- Marzocchi Shiver SC (een oude AM uitvoering met 120mm travel). Dit is van "horen zeggen", nooit geprobeerd. Lees: nooit één in occasie vastgekregen :-D).

Bovenstaande vorken zijn dus allemaal niet meer verkijgbaar. Er is wel een nieuw model DUC32 op komst maar volgens de trade show foto'zijn de carbon bovenbenen dikker uitgevoerd (en dus aan de binnenkant smaller). De nieuwe German-A Flame "wide" zal mi toch voor 2011 de enige veeroptie zijn.

Welke vork heb jij ?
provo
Mountainbiker

Post by provo »

In de "What Mountainbike" van maart staat een klein artikeltje over snowbiken met een paginagrote foto van een Sandman Gobi (paars met wit).
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Maverick SC32 is nog wel verkrijgbaar hoor!
Net een nieuwe gekocht voor de 29er,woensdagnamiddag besteld,vrijdagmorgen geleverd.(bij den Duits g besteld)
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

cavani wrote:Maverick SC32 is nog wel verkrijgbaar hoor!
Net een nieuwe gekocht voor de 29er,woensdagnamiddag besteld,vrijdagmorgen geleverd.(bij den Duits g besteld)
Dan heb je geluk gehad om er daar nog eentje in stock te vinden, in de VS zijn het al gewilde ebay items want via hun LBS'sen nieuw bij Maverick niet meer te bestellen.
We wilden er verleden jaar in juni 100 bestellen en toen hadden ze er zelf nog een stuk of 30 in hun voorraad en gingen ze er geen meer (laten) produceren.
In 2012 gingen ze zien om de SC32 te "moderniseren" omdat ze nu alles op de nieuwe versie (carbon) van de DUC 32 zetten. Waar ze ook al een jaar of 4 mee bezig zijn, als ze aan hetzelfde tempo opschieten met de SC32 hebben we tegen dan al een lange baard...
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

pocoloco wrote:Waar ze ook al een jaar of 4 mee bezig zijn, als ze aan hetzelfde tempo opschieten met de SC32 hebben we tegen dan al een lange baard...
Een lange baard?
Zoals met onze regering :-D
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Die is er toch,alleen nog geen nieuwe.
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

ik heb net bij rob een tita sandman gezien, en die zien er verdomd goed uit.
zelfs met gewone 29er wielen is da een vet machien.
de lassen zijn 10 keer beter afgewerkt als op mijne van nicholas :evil:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

l.a wrote:ik heb net bij rob een tita sandman gezien, en die zien er verdomd goed uit.
zelfs met gewone 29er wielen is da een vet machien.
de lassen zijn 10 keer beter afgewerkt als op mijne van nicholas :evil:
l.a was me voor: zoek de verschillen in de volgende foto's :-D

Image

Image

Allez, ik zal een hint geven :wink:. Instant 29"er, nu kan ik daar ook van meespreken zie !

Image

Met Nobby Nic's 2.35 zijn de 29"ers een een paar mm hoger dan de 26" met de dikke banden. Rijdt zalig met de twee. De wielkeuze zal afhangen van het terrein, zoals je zou kiezen tussen een fully en een hardtail. Met het verschil dat hier het één en dezelfde (technisch eenvoudig te onderhouden) bike is en het fully bereik véél groter is :-D.
We gaan een extra paar 29"er wielen waarschijnlijk als optie aanbieden, het maakt er een échte alle-terrein-bike van:

- lichte downhill: check, go fat
- enduro: check, go fat
- all mountain: check, go fat
- XC/chrono op niet te ruw terrein: check, go 29"er
- papmodder op hellingen of plakmodder: check, go 29"er
- beachbike, zanderige trails of sneeuw: check, go fat
- woon-werkverkeer, wielertoerist/toerfietser: check, go 29"er met slicks
- expeditie: check, fat of 29"er afhankelijk van de bestemming/terrein
- mega cool factor: check, go fat
- comfort- funbike: check, go fat

Beny, de XL is af. Als je eens wil testen ?
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

ow lekker, fat of 29er

een heel klein stemmetje roept nu, verkoop uw fully en ht en koop een sandman .... :-?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Knap knap knap =D> :-D
Diene XL wil ik zeker eens testen
Maar zal pas ten vroegste einde maart worden
Intussen nog effe naar het zuiden 8)
Post Reply