Hoe frame beschermen tegen chainsuck?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
draf86
Mountainbiker

Post by draf86 »

Ik had dit probleem ook bij men vorige fiets.
Heb toen stukje van een oude binnenband afgesneden en rond het frame bevestigd met enkele colsonbandjes.
Later nog eens chainsuck gehad bij veel modder + bergop rijden, maar ketting is toen mooi in de rubber getrokken & niet in men kader! ;)
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Maar waarom krijgt men eigenlijk chainsuck(vb. xt) en waarom niet met stalen bladen(deore)? Ik heb daar ook last van in de mud,nogthans is mijn kleinste blad nog in nieuwe staat. :(
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Hiesé alles wat ge wilde weten over chainsuck maar nooit durfde vragen

http://fagan.co.za/Bikes/Csuck/
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

marb wrote:
prideandglory1891 wrote:nen binnenbaand der rond, zoals op de mijnen, kijkt ne keer goed :-D
Waar?
Image

Maar je bedoeld waarschijnlijk dit...
Image
Neen, deze: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 16&start=0
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

heb hier ook last van..'k lag daarnet bijna op mijn bakkes toen ik wou versnellen na 'n bochtje...
De omstandigheden waren nu wel eeeeeeeeeerg vuil en nat en goor en modderig en surtout omdat ik enkele uitschuivers gemaakt heb vandaag..
Maar ik neem wel na elke rit de moeite om mijn fiets volledig te kuisen en alles opnieuw in te oliën...so i'm still like wtf?

Echt geen remedie hier tegen? (behalve een engels en ingewikkeld artikel)
provo
Mountainbiker

Post by provo »

Benieuwd of dit zal werken:
Image
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Eens het echt muddy begint te worden heb ik er ook steeds last van en ook opgelost met een stukje biba met colson bandjes. Ik dacht dat het zou minderen met was silicone spray te spuiten op de tandwielen maar niets is minder waar.

MaC'Red 8)
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

mijn frame/vork is beschermd door zo'n neopreen dingetje van bij den Decathlon..gewoon op ritsen en klaar.. maar het baart me zorgen omdat ik in 't verleden ook al voorgehad heb dat je ketting tussen je tandwielen en de voorste derailleur terecht komt..en dan heb je brokken natuurlijk..
Bij mij gaat het meestal goed tot er echt pokke veel modder ophangt..
Die oplossing van Tomac lijkt wel interessant en volgens alle logica ook effectief..
Post Reply