Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

zijn er toevallig mensen van het forum die gisteren de MTB route in Mesie hebben gedaan? ik ben een groepje tegen gekomen, een Freyn-outfit, een zwarte-fietsbroek met bretellen (de rest bennek vergeten)
ik reed in de tegenovergestelde richting met een blauwe T-shirt aan en nen blauwen helm op (ik denk dat ge op dat punt ongeveer 5km gereden had)
easy rider
Mountainbiker

miel van cauterroute

Post by easy rider »

gaan ons inschrijven op de sportdag voor ambtenaren op 23 sep
het mtb parcours is de miel van cauterroute
geprobeerd deze te downloaden maar de site werkt niet
is er iemand die deze route kent en weet of deze de moeite loont?
Herman
Mountainbiker

Post by Herman »

Hallo Henk. De Miel-route is dezelfde als Meise BLOSO. Best een leuke route voor die streek. Ik wist nog niet dat dit de keuze voor dit jaar zou zijn. Vorig jaar was het oud-heverlee in enorme hitte, herinner ik me nog. Ik doe alvast mee de 23ste!
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

hehe toevallig ga ik proberen om die route dan ook te rijden (ligt hier toch in de buurt)

Als je alleen de blauwe route doet dan zit je veel te weinig offroad vind ik... er zijn wel een paar leuke stukjes (de route passert langs het huis van mijn vriendin ==> een van de leuek stukjes ;-))
maar meestal wordt gewoon de eddy merckx route gevolgd, zeker eens je den A12 bent overgestoken (naast de plantentuin enzo). naart schijnt is de rode uitbereiding wel de moeite (nog geen tijd/zin/kweetniewa gehad om te uit te proberen)
alle misschien tot den 23 (ik zal proberen voor een blauw lintje te zorgen ;-)
Fozzy
Mountainbiker

Post by Fozzy »

Ik zal er ook zijn op 23/9 (ben gisteren gaan storten). Ik heb zowel de route als de bloso folder probleemloos kunnen afhalen op de site van Bloso via http://www.bloso.be/public/bloso/mountainbikeroutes.asp
Je moet natuurlijk wel even wachten totdat het pdf-document (ca. 3,5Mb) is ingeladen en met een trage internetverbinding kan dat even duren.
Volgens de folder is het een rustig begin met een paar hellingen (we passeren oa. aan de fabriek van de allergrootste). Enfin je kan het allemaal lezen in de folder.
Iemand die al in die buurt is gaan rijden wist mij te vertellen dat bij nat weer de grond 'vettig' is.

Groeten
Foz
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

de sportdag voor ambtenaren op 23 sep
De wat????
Fozzy
Mountainbiker

Post by Fozzy »

ja ja, de vlaamse ambtenaren mogen elk jaar ne ganse dag integraal en volledig zonder loonverlies gaan sporten op de VUB. En aangezien dat de MTB routes in brussel nogal beperkt zijn, mogen we ergens in de omgeving gaan rijden.
Vorig jaar in Heverlee, dit jaar dus Meise.

Meer info: http://www.bloso.be/public/AmbtenarenSportdag/index.asp
Bö Hanssön
Mountainbiker

Post by Bö Hanssön »

Afgelopen namiddag blauw parcours gedaan. Ligt er heel droog bij. Veel wind. Bij het naderen van Beigem fout gereden (als een pijltje naar rechts wijst doe je er beter aan om rechts af te slaan en niet rechtdoor te rijden...).

Eigenlijk is het rode plezanter, maar enfin, ik zat met tijdgebrek en misschien rijd ik te traag.

Nog een kerel tegengekomen met een ferm fietsje (een fully van Scott). Zit die misschien ook op dit forum?

Wie kan dit parcours vergelijken met Gooik of Lennik (voor zover die niet hetzelfde zijn)?
easy rider
Mountainbiker

miel van cauterroute

Post by easy rider »

iemand van jullie verleden donderdag de bloso route "sportdag voor ambtenaren-de miel van cauterroute" gereden?
ik heb samen met 2 collega's van het werk de route gedaan. in feite was het gekkenwerk want door al dat slechte weer was het parcours bijna onberijdbaar. er was in feite niet veel plezier aan om dit parcours in die omstandigheden te rijden. ook was de bepijling niet optimaal. op een bepaald moment was er zelfs geen pijltje te vinden. zelfs meerdere bikers vonden het ook niet. we hebben dan maar de kortere route genomen. afspuitstand was ook niet de moeite, 1 spuit voor alle bikers.
vond alleszins de vorige edities van sportdag voor ambtenaren veel beter verzorgd en ingericht en de keuze van het parcours was ook niet veel soeps. hopelijk volgend jaar een ander parcours
Fozzy
Mountainbiker

Post by Fozzy »

Kan ik mij volledig bij aansluiten. Nadat ik aan de fabriek van Merckx gepasseerd was en tot over mijn enkels in de modder had staan ploeteren, ben ik op m'n gemak teruggereden naar de sporthal, waar ik net zoals velen een half uur heb mogen staan wachten tot ik mijn fiets kon afspuiten.
Wel lekkere frieten gegeten achteraf :lol:
Post Reply