Zo 27/02/2011 Mol-Wezel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

gilbo wrote:
budnaked wrote:Heb gekozen voor de beste bike wash allertijden, paar keer soppen in het kanaal en bike was properder dan met de hogedruk 8)
Heb ik ook eens ooit gedaan, een week later kon ik een nieuwe trapas steken :-D
Da lijkt mij ook niet zo goed voor het rollement. En idd lagers trapas kunnen daar van vast komen te zitten. Een paar jaar geleden een TT gereden in de ardennen met ook deze condities, alleen een aantal plassen waren zo diep dat mijn trapas kopje onder ging. Ook de week daarna een nieuwe kunnen steken.
Dus betwijfel ten sterkste of dit de ideale bike wash is.
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

wij zijn gisteren ook af gekomen, organisatie was top, parcours dik in orde maar we hebben het mooiste stuk laten liggen. we wilden voor de 45 gaan maar we waren zo doorweekt en koud dat we terug naar de auto zijn gereden na de rust. we hadden ongeveer 33 km op de teller. en bij het omkleden aan de auto ging het ook nog hozen. het weer was voor ons een echte spelbreker. volgende keer beter

heb mijn fiets in de ardennen ook eens in een beek gehangen om haar schoon te maken. was ook geen sucses. velgen waren volgelopen met water en bolde voor geen meter meer.

bij elk frame wat ik in gebruik neem boor ik een klein gaatje in het frame bij de trapas zodat het water eruit kan lopen mijn trapassen gaan ook altijd erg lang mee..
Last edited by Bruce Wayne on Mon 28 Feb 2011 10:34, edited 1 time in total.
Hell Yeah !
Mountainbiker

Post by Hell Yeah ! »

Edlisjas wrote:
kawa wrote:
Opzij wrote:Amai zeg
Afstand Dorne naar Wezel is 69 km U hebt een slakkenautotje zeker dit is aan 34.5 km/uur U gaat niet beboet worden voor overdreven snelheid
maar voor te traag als U eventueel op autostrade zou rijden.
Ja en uw kritiek raakt ook langs geen kanten.
Edlisjas zal heen en terug geteld hebben he... en een uurke rijden zou best wel eens kunnen.
Mol-Wezel ligt nu ook niet dadelijk bij een snelle verbinding he.

en kritiek moet kunnen, niet?
Inderdaad Kawa, ik ga er niet meer op reageren. Het niveau van sommige reacties is bedroevend laag. Aan de schrijffouten te zien gaat het om pubertjes.
[-X =D> #-o :^o :bounce:
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Gisteren voor de 60km gegaan, net zoals vorig jaar.
Vertrokken om 8u, dus niet teveel volk, zeker niet op de lus van Kattenbos, die ik in deze rijrichting beter vond dan vorig jaar.
Dat stuk was trouwens het droogste van het hele parcours.
Naast de 'rode' beek was het gewoontegetrouw weer stoempen, maar dat is voor mij een klassiek stuk in deze tocht. Trouwens als de die bypassen, dan wordt het wel een héél lang asfaltstuk tussen Keiheuvel en de tweede bevoorrading via de kanaaldijk... dan krijg je daar weer commentaar op. Houden zo en hopen op beter weer volgend jaar, de laatste 2 jaren waren de weergoden deze organisatie echt niet goed gezind :evil:
Toch weer een mooi tochtje gereden, en organisatorisch zit het hier zoals steeds goed in mekaar. Tot volgend jaar dus.
beginner1978
Mountainbiker

Post by beginner1978 »

en de foto's??
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

Ik heb in het afkomen zelfs nog alcohol controle gehad op de oprit in Aarschot...

Gaan sporten mannen vraagt ze... ik jaja.... mijne nonkel tegen haar hopelijk heeft hij voor te blazen meer adem dam op de MTB :lol:
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

beginner1978 wrote:en de foto's??
Zijn er fotos getrokken??? Niemand onderweg zien staan ze, juist ene met een klein filmcamerake.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

supertochtje!!! Constant in bos en denk zo'n 80% singeltrack, prima organisatie...wat wil een mens nog meer op een zondag.

@Edlisjas: het lag er super bij, je had vorige week is in Froidchapelle moeten gaan rijden, dat je dan klaagt oké. Bij regen weet je dat er een beetje modder kan liggen hé, we wonen spijtig genoeg in België. Zou ook liever elk WE een tt bij een stralend zonnetje willen rijden...
Last edited by madrista666 on Mon 28 Feb 2011 14:08, edited 2 times in total.
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

Bruce Wayne wrote:heb mijn fiets in de ardennen ook eens in een beek gehangen om haar schoon te maken. was ook geen sucses. velgen waren volgelopen met water en bolde voor geen meter meer.

bij elk frame wat ik in gebruik neem boor ik een klein gaatje in het frame bij de trapas zodat het water eruit kan lopen mijn trapassen gaan ook altijd erg lang mee..
:off: Bij mijn 2 fietsen is er onderaan ook een gaatje. Toch zat na die ardennen-tocht 1 van de 2 XT cups vast door oxydatie. Ik dompel mijn fiets niet onder in het water, en diepe plassen probeer ik ook te vermijden. Gewoon, mijn bevindingen. Trouwens hoge druk reinger vind ik ook niet ideaal. Ik heb mijn fiets af geveegd met een doek en zo de auto in.
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

Het gefilmd verslag van onze 60 km is online te bekijken via www.dabbers.be Het zijn maar 3 delen geworden omwille van de vele modderspatten en regendruppels op de lens.

deel 1 gaat tot aan de eerste splitsing.
deel 2 bevat o.a. de Keiheuvel en de modderstrook langs "de rode beek" (tussen bevoorrading 1 en 2) inclusief het gesakker van Danny die daar tegen de vlakte ging.
deel 3 bevat Danny's poetsbeurt onderweg, de tweede bevoorrading, de tracks in Lommel, de Tongerlo's en dat ellendige laatste stuk langs het Kanaal. :-)

www.dabbers.be
Post Reply