Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
De comp s is een goeie band, vlot op de weg,ook op lage druk.
Matige grip in de modder, maar geen verzadiging in de modder.
Zeer goed in zanderig grond.
Maar, op technische stukken ondermaats: te weinig schouder en dus te weinig zijdelingse grip, gelijk op welke druk.
Ook voor zware klimmen/ afdalingen schiet het profiel tekort.
voor onze streek een redelijke allround band (behalve na dagenlange regenbuien).
Matige grip in de modder, maar geen verzadiging in de modder.
Zeer goed in zanderig grond.
Maar, op technische stukken ondermaats: te weinig schouder en dus te weinig zijdelingse grip, gelijk op welke druk.
Ook voor zware klimmen/ afdalingen schiet het profiel tekort.
voor onze streek een redelijke allround band (behalve na dagenlange regenbuien).
Re: UST banden vs de gewone banden
scorpion, comp S, skinny jimmy, fat albert of nog andere prul ??? loooooooooooooooooolThierry wrote:Ge moogt ne keer raden wat er in de PM stond die ik hem gestuurd hebeugene wrote:conti explorer van voor en escape vanachter. beter bestaat niet. loool.Gizmo wrote: hetgene wat ik VOORAL verwacht is dat ze goed hun werk doen in de
modder - stenige ondergrond ( ardennen dus ) en op de weg en natuurlijk al de andere goede eigenschappen dat deze banden moeten bevatten dus wie kan me wat van UST banden aanraden.
Gizmo
Re: UST banden vs de gewone banden
Gij speelt vals, gij kent mij veel te goedeugene wrote:scorpion, comp S, skinny jimmy, fat albert of nog andere prul ??? loooooooooooooooooolThierry wrote:Ge moogt ne keer raden wat er in de PM stond die ik hem gestuurd heb
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
In de ardennen is tem niet den beste, de skinny Jimmy, noppen te klein.
voor bij ons picco bello.
voor bij ons picco bello.
- carl hungus
- Mountainbiker
Post by carl hungus »
die ritchey z-max beginnen hier stilletjesaan mijn ogen uit te steken. weet er iemand waar je ze kan krijgen in de buurt van antwerpen?
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Kvind de Skinny Jimmy globaal gezien een goeie band,zijdelingse grip is uitstekend,maar als je af en toe asfalt doet raad ik je aan een andere keuze te doen.Die Skinnys vréten asfalt,loopvlak verslijt immens snel.Daarvoor nam ik steeds de Michelins Comp,minder slijtgevoelig en meer een allround band.Zeker als je toertochten doet door gans België en zodoende niet àltijd weet welke ondergrond je voorgeschoteld krijgt,is de Michelin mijn persoonlijke voorkeur.Ik rijd ook veel meer lek met die Skinny's,alhoewel ik hier dringend eens moet navragen of dat ook te maken kan hebben met Crossmaxen SL gemonteerd met binnenband ipv tubeless...al iemand soortgelijke ervaringen ?bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik twijfel nog een beetje tussen die Michelin XLS en de Ritchey Z-Max (de laatste kost wel maar de helft). Dus rekening gehouden met de prijs voel ik precies meer voor de Ritchey Z-Max... Of is die Skinny Jimmy echt nog veel beter?
Ik doe toch regelmatig wat asfalt, de rest van het terrein is voor mij zeer afwisselend, wel regelmatig los zand.
Nog iemand suggesties?
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Vroeger had ik slechts 2 paar banden:
Platte band heb ik nog niet gehad, maar daar heb ik sinds ik tubeless rij weinig of geen last meer mee tot mijn grote tevredenheid. Toch ben ik nog van plan om bijkomend latexvloeistof te gaan gebruiken. Ik zit toch al met het gewichtsnadeel van UST dus die paar grammen zullen er dan ook nog wel bij kunnen.
De keuze voor UST of niet is zo 1 van die MTB dilemma's en is persoonlijk. Aangezien je toch wielen en banden hebt die UST compatible zijn raad ik je aan de test eens te wagen en op basis van eigen ervaring een beslissing te nemen...
- Fast Fred 2.0 UST: Heel lage rolweerstand maar bijgevolg ook weinig grip. Naar mijn menig vooral/enkel geschikt voor zomerse veldtoertochten en/of veel verhard.
- Hutchinson Scorpion 2.0 UST: Een beetje 't omgekeerde, grip in soorten maar voelt traag en zwaar...
Platte band heb ik nog niet gehad, maar daar heb ik sinds ik tubeless rij weinig of geen last meer mee tot mijn grote tevredenheid. Toch ben ik nog van plan om bijkomend latexvloeistof te gaan gebruiken. Ik zit toch al met het gewichtsnadeel van UST dus die paar grammen zullen er dan ook nog wel bij kunnen.
De keuze voor UST of niet is zo 1 van die MTB dilemma's en is persoonlijk. Aangezien je toch wielen en banden hebt die UST compatible zijn raad ik je aan de test eens te wagen en op basis van eigen ervaring een beslissing te nemen...