Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De comp s is een goeie band, vlot op de weg,ook op lage druk.
Matige grip in de modder, maar geen verzadiging in de modder.
Zeer goed in zanderig grond.
Maar, op technische stukken ondermaats: te weinig schouder en dus te weinig zijdelingse grip, gelijk op welke druk.
Ook voor zware klimmen/ afdalingen schiet het profiel tekort.
voor onze streek een redelijke allround band (behalve na dagenlange regenbuien).
Iegienie
Mountainbiker

Re: UST banden vs de gewone banden

Post by Iegienie »

Thierry wrote:
eugene wrote:
Gizmo wrote: hetgene wat ik VOORAL verwacht is dat ze goed hun werk doen in de
modder - stenige ondergrond ( ardennen dus ) en op de weg en natuurlijk al de andere goede eigenschappen dat deze banden moeten bevatten dus wie kan me wat van UST banden aanraden.

Gizmo 8)
conti explorer van voor en escape vanachter. beter bestaat niet. loool.
Ge moogt ne keer raden wat er in de PM stond die ik hem gestuurd heb :wink:
scorpion, comp S, skinny jimmy, fat albert of nog andere prul ??? looooooooooooooooool
Thierry
Mountainbiker

Re: UST banden vs de gewone banden

Post by Thierry »

eugene wrote:
Thierry wrote:Ge moogt ne keer raden wat er in de PM stond die ik hem gestuurd heb :wink:
scorpion, comp S, skinny jimmy, fat albert of nog andere prul ??? looooooooooooooooool
Gij speelt vals, gij kent mij veel te goed :oops:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

allez als ik het zo een beetje goed verstaan zijn die skinny jimmi's ook best te doen in modder, ardennen en voor op de weg of versta ik dat verkeerd ???.

Gizmo 8)
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

In de ardennen is tem niet den beste, de skinny Jimmy, noppen te klein.

voor bij ons picco bello.
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

die ritchey z-max beginnen hier stilletjesaan mijn ogen uit te steken. weet er iemand waar je ze kan krijgen in de buurt van antwerpen?
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik twijfel nog een beetje tussen die Michelin XLS en de Ritchey Z-Max (de laatste kost wel maar de helft). Dus rekening gehouden met de prijs voel ik precies meer voor de Ritchey Z-Max... Of is die Skinny Jimmy echt nog veel beter?
Ik doe toch regelmatig wat asfalt, de rest van het terrein is voor mij zeer afwisselend, wel regelmatig los zand.

Nog iemand suggesties?
Kvind de Skinny Jimmy globaal gezien een goeie band,zijdelingse grip is uitstekend,maar als je af en toe asfalt doet raad ik je aan een andere keuze te doen.Die Skinnys vréten asfalt,loopvlak verslijt immens snel.Daarvoor nam ik steeds de Michelins Comp,minder slijtgevoelig en meer een allround band.Zeker als je toertochten doet door gans België en zodoende niet àltijd weet welke ondergrond je voorgeschoteld krijgt,is de Michelin mijn persoonlijke voorkeur.Ik rijd ook veel meer lek met die Skinny's,alhoewel ik hier dringend eens moet navragen of dat ook te maken kan hebben met Crossmaxen SL gemonteerd met binnenband ipv tubeless...al iemand soortgelijke ervaringen ?
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Vroeger had ik slechts 2 paar banden:
  • Fast Fred 2.0 UST: Heel lage rolweerstand maar bijgevolg ook weinig grip. Naar mijn menig vooral/enkel geschikt voor zomerse veldtoertochten en/of veel verhard.
  • Hutchinson Scorpion 2.0 UST: Een beetje 't omgekeerde, grip in soorten maar voelt traag en zwaar...
Onlangs nog Skinny Jimmy's bijgekocht als compromis. Nog maar 230 Km mee gereden en tot nu toe ben ik daar toch tevreden van (wel tubeless gemonteerd). Ik voel me nu niet meer verplicht om te kiezen tussen 2 uitersten en zal dus hopelijk minder banden moeten wisselen. Goed dat ik nu weet dat ze snel slijten op asfalt...

Platte band heb ik nog niet gehad, maar daar heb ik sinds ik tubeless rij weinig of geen last meer mee tot mijn grote tevredenheid. Toch ben ik nog van plan om bijkomend latexvloeistof te gaan gebruiken. Ik zit toch al met het gewichtsnadeel van UST dus die paar grammen zullen er dan ook nog wel bij kunnen.

De keuze voor UST of niet is zo 1 van die MTB dilemma's en is persoonlijk. Aangezien je toch wielen en banden hebt die UST compatible zijn raad ik je aan de test eens te wagen en op basis van eigen ervaring een beslissing te nemen...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

CCR wrote:Welke band is het meeste geschikt voor natte(modderige) ondergrond,met weinig
rolweerstand en moet toch ook gd veel grip hebbe op zand

greetz
conti explorer 2.1, eventueel achteraan een escape 2.1...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

carl hungus wrote:die ritchey z-max beginnen hier stilletjesaan mijn ogen uit te steken. weet er iemand waar je ze kan krijgen in de buurt van antwerpen?
Bij den ABC in Wilrijk zouden ze die moeten hebben, maar kzen nie zeker.
Ook Smout in Boechout heeft een ruime keuze.

Willy
Post Reply