Trek

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
yliekens
Mountainbiker

Post by yliekens »

Voor een budget van 700 EUR. kunt ge toch al wel een fiets kopen met wat deftiger materiaal, kijk eens op bike2build.nl daar hebt ge al een GT of een cube met minimum deore materiaal en een rock chox voorvering vanaf 600 eurokes. :P
stefan00
Mountainbiker

Post by stefan00 »

Thomatchef wrote:
Thomatchef

Ps op mijn website staan heel wat links van andere merken, mss kun je eens kijken bij andere mekrken dan trek, want bij trek betaal je ook deels de naam ...
ey ik heb ff rondgekeken op die links van jou, maar bijna nergens staan prijzen bij.

weet jij misschien beetje toffe fietsen:
- voorvering
- achtervering hoeft niet (mag wel!)
- goed bestendig zijn tegen klappen.
- lekker kunnen sturen, rijden, licht.
- liefst wel schijfremmen. (hoeft niet echt)
- niet boven 650,-

tanx stefan
yliekens
Mountainbiker

Post by yliekens »

Als het merk van frame u niet interesseert, kunt ge altijd eens op ebay gaan kijken, daar worden momenteel fietsen van bikegigant aangeboden.Daar heb je een mountainbike met voorvering, shimano deore achterderailleur en vooraan schijfrem voor 379 EUR.Een deftig afgemonteerde fiets met voor- en achteraan hydraulische schijremmen van magura voor 619 EUR.
stefan00
Mountainbiker

Post by stefan00 »

ik heb eens verder gezocht op internet, en ik kwam op http://www.matrabike.nl ik vind daar echt spotgoedekope fietsen. Met alles erop en deraan. Een jongen van mijn school, heeft ook zo'n fiets (net nieuw) en het zijn gewoon mooie fietsen.

Kennen jullie dit merk??
ik zat te kijken naar de matra climber xrp of matra zig zag 2.

gr stefan. 8)
aimé
Mountainbiker

MTB Trek 6500

Post by aimé »

vandaag gevallen met de koersfiets en maar beslist om een MTB te kopen voor de winter

Ben direct bij mijnen fietsenmaker geweest en hij heeft een trek 6500 staan, volledig afgemonteerd met Deore en he tversnllingsapparaat (derailleur) van LX

alleen de vork daar weet ik nie veel van, zou die ook al met een klik vastgezet kunnen worden ( voor op de weg)?
en wss is da toch standaard afegmonteeerd en kan iemand mij iets zeggen over de vork

Deze fiets zou 731 euro kosten, is dit een goeie prijs?????

Moesten er hier geen te negatieve reacties komen zou ik hem morgen bestellen

en misschien wa meer info over de vork "RockShox Pilot C ", kan die volledig vastgezet worden
GL1500
Mountainbiker

Post by GL1500 »

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een Trek 6500 gekocht en ben er tevreden van (+- 2500 km gereden). De vork (RS Pilot C) heeft geen lock-out, je kan ze dus niet vast zetten. Je kan alleen maar de veervoorspanning regelen wat eigenlijk te weinig is, ik had liever ook nog de demping kunnen regelen. Toch voldoet de vork naar mijn behoeften (woon-werkverkeer, regelmatig een TT en een keer Houffalize). Over de wielen heb ik zo nog mijn twijfels, ik heb in het achterwiel al een slag gereden (afdaling Houffalize) en laatst op de weg van het werk naar huis een spaak gebroken. Dit kan echter ook met mijn gewicht (90 kg) en nogal ruwe rijstijl te maken hebben. Verders heb ik geen klachten over de 6500. Ik heb nog wel wat tips voor je mocht je de fiets kopen: haal de zadelpen uit het frame en verwijder al het vet dat aan de pen en in het frame zit, anders blijft het zadel zakken tijdens het biken. De originele banden zijn in mijn ogen ook niet om over naar huis te schrijven en kun je best meteen vervangen door een goede semi-slick. Het plastic beschermplaatje van het freewheel in het achterwiel heb ik ook verwijdert omdat wanneer je veel kracht zet (bij optrekken of klimmen) het kraakt door de wrijving van de spaken tegen het plaatje.
Wat de prijs betreft, ik heb er 799 euro voor betaald.

Greetz,
Danny.
flukie
Mountainbiker

Post by flukie »

Ik heb sedert begin juli een Trek 6500.

Het is mijn eerste MTB dus veel ken ik er ook nog niet van. Ik heb er 812,- EUR voor betaald - de adviesverkoopprijs. Ik heb hiervan niets afgepingeld en reken er dan ook op om goede service te krijgen bij lokale vakman.

Verder had ik niet verwacht dat bepaalde onderdelen gingen roesten ( bout montage beugel stuur + blokkeerbout remkabel achterrem ). Ik rij ook als het regent en dan kan het gebeuren dat de fiets nog nat op stal gezet wordt als ik langs de weg gereden heb.. Enfin, dit wordt vervangen bij gelegenheid door roestvrije componenten.

Soms maakt mijn kader ( ik denk toch dat het mijn kader is ) ook ergens licht klinkend krakend/zettend lawaai tijdens het rijden. Het gebeurt niet vaak doch vind ik het vreemd. Ik heb er geen flauw idee van waar het vandaan komt. Iemand die kan zeggen of dat normaal is?

Het zakken van mijn zadelpen heb ik nog niet meegemaakt. Ik heb die na de juiste positie gevonden te hebben redelijk stevig vastgezet.

Mocht je nog tips hebben GL1500 of iemand anders laat maar komen... :-)

@GL 1500, Heb je nog mods gedaan aan je fiets?

Succes,
Stef
GL1500
Mountainbiker

Post by GL1500 »

@ flukie
dat die boutjes gaan roesten is niet abnormaal, zeker niet als je ze al een keer met de inbussleutel los of vast hebt gezet. Je beschadigt met de inbussleutel de beschermingslaag en omdat de boutjes van staal zijn gaan ze dan roesten. Ik los dit op door er telkens (na iedere wasbeurt of onderhoud) wat teflonolie op te spuiten. Dit moet maar een klein beetje zijn zodat de teflon een beschermlaagje vormt. Bij mij is dit voldoende en ik zet de fiets ook wel eens nat weg (wel in een droge kamer).

het kraken dat je hoort zou wel eens kunnen komen van het plastic plaatje in je achterwiel, dat kraakte bij mij ook. Ik heb laatst ook nog wat vet tussen het frame(buitenkant) en de zadelpenklem(binnenkant) gedaan omdat ik hier ook nog een piepje gevonden had (ik wordt helemaal gestoordt als ik ergens een piepje of een kraakje in de fiets heb :drunk: ). Nu heb ik nog een tikje in m'n pedalen, die worden deze week nog vervangen, en dan is de fiets weer helemaal piep- en kraakvrij. Deze dingen kun je al eens controleren bij jou fiets.

Ik heb nog geen mods op de fiets omdat ik nog niets kapot gehad heb (enkel remblokjes achter vervangen). Het enige wat ik overweeg is om een stel Mavic Crossland-wielen aan te schaffen en de originele wielen te houden voor het woon-werkverkeer. De onderdelen die ik door slijtage ga moeten vervangen zullen XT-componenten in de plaats krijgen.

Greetz,
Danny.
aimé
Mountainbiker

Post by aimé »

ik heb hem van zaterdag al bij mij thuis

Het is mijn eerste MTB dus kan met niks anders vergelijken, maar heb zondag de tocht in Aaigem gereden en het ging goed.

Ik ga mij idd andere banden kopen voor op de baan ook wa te kunnen rijden
Ik heb hier al veel gelezen over die dunne slicks waar ge dan andere binnenbanden voor nodig hebt, maar kosten die veel meer dan de slicks waar ge normale mtb binnenbanden voor kunt gebruiken?
iemand daar wa prijzen van ofzo?

Heb mijn MTB maar 730 euro betaald, hij stond in de fietsenwinkel 812 maar heb zonder iets te moeten vragen 10% gekregen.
Maar heb er wel al 2 koersfietsen gekocht. en ben goeie klant dus
Heb ook nog een onderhoudsbneurt gekregen voor koersfiets zodat deze helemaal klaar staat voor de zomer.
erikske
Mountainbiker

Post by erikske »

Ik heb sinds begin september een Trek 6500 .
Ik ken er eigenlijk niets van . Hij stond als volgt afgemonteerd in de toonzaal .
Vanachter een shimano Deore XT , Axel Manitou vork ( regelbaar en te blokkeren ) prijs 825 Euro
Na twee weken kraakt mijn fiets ook . Ergens onder het zadel .
Ben er overigens wel tevreden van , maar ik heb geen referenties .
Post Reply