opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

endorfin wrote:Nightride, check !

P.s. Welke lampjes heb je gehaald ?
Goesting voor morgenavond?
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Nightride hebben ik al eens gedaan vanaf volmolen tot cafe 't bergske in As en terug met zo een 20 bikers. Prachtig, zonder ongevallen en iederéén gelukkig. In het "Glimburger" bos zal dat een ander verhaal zijn met die single tracks allemaal. Lijkt me wel een uitdaging voor de durvers.

Leon.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik heb in opitterbos al gereden met mijn lichtjes en het ging prima. Ik had alleen een beetje problemen met het goed inschatten van de bevroren ondergrond. die opstaande randjes zijn soms moeilijk in te schatten.

Natuurlijk ken ik er alle paadjes zowat uit mijn hoofd maar dan nog moet je goed allert zijn in de afdalingen. Zo wie zo ligt de snelheid voor zij die de paadjes niet kennen een heel stukje lager als je onzeker bent.

Dit weekeinde wordt in principe de laatste doorsteek naar het verste punt ook in orde gebracht en kan ik weer volop genieten van het fietsen in plaats van het harken. ik vond het wel fijn de positieve reacties te horen en hoop dat iedereen er nu evenveel plezier als ikzelf aan kan beleven.
EDIT 23/2: de doorsteek langs de weide is hermaakt

en de jager, tsja laat ons dat gewoon even negeren. We gaan gewoon telkens als hij iets op de paadjes gooit ze asap verwijderen. Meer kunnen we niet doen in de hoop dat hij het zal opgeven.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Dees namiddag dacht ik: " Vos, maak je gereed, pak je fiets en ga de baan op"....mjah, de baan op, naar waar ? Dus de fietsroute naar Rotem op, en onderweg dacht ik: " Vos, langs het kanaal naar Opitter, de Opstraat en de Glimburgerbos in, naar Neerglabbeek, Waterloos, Bergerven, 3paal en zo naar ijvers".... :wink:
Zo gedacht, zo gedaan...nou ja, vandaar uit ben ik niet zo bekend, en nu en dan zag ik nog de kleine gele pijlen van de TT van zondag, dan weer niet.
Ik zat dacht ik aan de Solterheide en opeens " Vos, daar zijn de pijlen weer, follow it..."....'t ja, waar dacht je dat ik beland ben ? GLIMBURGERBOS #-o
tjonge tjonge...dan naar ijvers via de fietsroute hé...50 km gereden.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

K2-er wrote:
endorfin wrote:Nightride, check !

P.s. Welke lampjes heb je gehaald ?
Goesting voor morgenavond?
Leest nu pas #-o
Zullen volgende week een tochtje plannen
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Vos in de bossen wrote:Dees namiddag dacht ik: " Vos, maak je gereed, pak je fiets en ga de baan op"....mjah, de baan op, naar waar ? Dus de fietsroute naar Rotem op, en onderweg dacht ik: " Vos, langs het kanaal naar Opitter, de Opstraat en de Glimburgerbos in, naar Neerglabbeek, Waterloos, Bergerven, 3paal en zo naar ijvers".... :wink:
Zo gedacht, zo gedaan...nou ja, vandaar uit ben ik niet zo bekend, en nu en dan zag ik nog de kleine gele pijlen van de TT van zondag, dan weer niet.
Ik zat dacht ik aan de Solterheide en opeens " Vos, daar zijn de pijlen weer, follow it..."....'t ja, waar dacht je dat ik beland ben ? GLIMBURGERBOS #-o
tjonge tjonge...dan naar ijvers via de fietsroute hé...50 km gereden.
Gister ook de 50 km. gedaan om de hm. te chekken en het waren 498 hm. op mijne sigma 2209. Dus niet veel gelogen met die 500hm.
Het was toch tamelijk zwaar,"Glimburgerbos " het meest technische met zijn single trackjes. Van Volmolen tot Dorne was 320 hm. en van Dorne tot Volmolen 178 hm. Zondag voormiddag met enkele vrienden weer passeren daar in Opitter.

Leon.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Gisteren namiddag was er daar VETTIG !!! Ik vermoed dat een dun permafrost was (ijs onder, nattigheid boven) want het was niet te doen, een keer goed onderuit gegaan in een afdaling (voorste wiel had geen grip meer)
waren wel Python's (geen echte banden voor een nat terrein, maar toch...het is na de TT toch even koud geweest, met dag en nacht vorst, vandaar denk ik de moeilijkheid in René zijn bos.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Onderstaand maar even de link van de toertocht van de wringers. Deze foto's zijn genomen in het gedeelte van de trackjes.

https://picasaweb.google.com/1034614916 ... 36WC8bXRZw#

Of op joe tuup met dank aan de dabbers:
MX DUDE
Mountainbiker

Post by MX DUDE »

vanavond na het werk hier ook nog eens een sik uur komen biken,was op enkele vettige plekken goed te doen!!! :bounce:
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Voila, deze morgen de fameuze zonk met modder tegoei aangepakt. Eerste zonkje is nu zo gemaakt dat er een pallet verzonken is in de bodem en zo het water daar permanent kan wegvloeien. Ter info: dat is de zonk op foto 305 van het verslag van de TT van Opoeteren.

Zonk 2 is zuivergemaakt en op die plek is er op het bovenliggende gedeelte de mogelijkheid om volledig op het droge te rijden. Dus langs de modderpoel door, zo'n halve meter hoger.

En omdat ik toch bezig was heb ik die zelfde helling ook nog eens voorzien van een alternatieve oprijroute die minder steil is maar toch nog voldoende pit heeft. Aan jullie om ze te ontdekken ...
Post Reply