Verbleef dit week-end ook in Rochehaut.
Deel van de 90 km (rode route) gereden tot Bouillon (ongeveer de helft van de route).
Ingepikt net voor onze gite aan het 'agri museum' (trouwens prima locatie, zelfs familie van mij ... www.aubergedelaferme.com ). Meteen het bos is en voortdurend op en af, goed berijdbaar, maar wel redelijk zwaar, af en toe technisch langs de Semois. Soms steile klimmen en zalige afdalingen. Je moet wel voortdurend uitkijken voor stenen of losse takken. De stukken asfalt zijn heel beperkt. Ook van de jacht geen last gehad, staat overal goed aangegeven bij het inrijden van het bos. Bepijling was verrassend goed. Alleen in Bouillon staan er overal pijlen en is het even zoeken.
We zijn toen (na de bevoorrading van ons vrouwen in Bouillon) wel teruggekeerd langs de weg (90 km biken in de Ardennen zou wat veel zijn, nu +/- 15km weg die ook klimt en daalt!) en daarbij nog de rotsklim van Frahan naar Rochehaut meegepikt : toch nog iets anders dan de Paterberg !
Wanneer we nog eens gaan rij ik het andere deel dan eens...
Bouillon
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
meester biek
- Mountainbiker
Binnekort vertrek ik ook met wat bikevrienden naar Bouillon (het weekend van de toertocht in Bertrix :) )
Nu wou ik op voorhand een kaartje bestellen met de routes op. Ik heb er 2 gevonden waar MTB routes op zouden staan.
Welke is de "beste" en waar hebben jullie al ervaringen mee.
1. Wandelkaart Bertrix - Herbeumont

2. Wandelkaart van Groot Bouillon

meer info op http://www.bouillon-tourisme.be/index2. ... promenades
alvast bedankt!
mvg
Jeroin
Nu wou ik op voorhand een kaartje bestellen met de routes op. Ik heb er 2 gevonden waar MTB routes op zouden staan.
Welke is de "beste" en waar hebben jullie al ervaringen mee.
1. Wandelkaart Bertrix - Herbeumont

2. Wandelkaart van Groot Bouillon

meer info op http://www.bouillon-tourisme.be/index2. ... promenades
alvast bedankt!
mvg
Jeroin
- MC Johan
- Mountainbiker
Ik koop altijd kaarten van het NGI (Nationaal Geografisch Instituut).
Ik ben heel tevreden van deze kaarten.
Via hun site http://www.ngi.be kan je kijken welke kaart je best gebruikt (selecteer toeristische kaarten en geef de stad in waar je heen gaat).
Je kan de kaarten via internet bestellen of kopen op de toeristische dienst of in A.S Adventure of een plaatselijke outdoor winkel.
Kaarten kosten meestal 7-8 euro.
Via hun site http://www.ngi.be kan je kijken welke kaart je best gebruikt (selecteer toeristische kaarten en geef de stad in waar je heen gaat).
Je kan de kaarten via internet bestellen of kopen op de toeristische dienst of in A.S Adventure of een plaatselijke outdoor winkel.
- sliekzebra
- Mountainbiker
Post by sliekzebra »
Ik heb er zondag ééntje besteld voor de streek van Vresse en is vandaag al toegekomen. 6€ voor de kaart en 2,2€ voor de verzending. Simpelweg het nodige kaartje opzoeken en de code onthouden, dan via de bestelpagina alle gegevens invullen en voila, een paar dagen later in de brievenbus inclusief de overschrijving.De Wettel wrote:Ik koop altijd kaarten van het NGI (Nationaal Geografisch Instituut).
Succes,
Jan
- rapidvet 19
- Mountainbiker
Post by rapidvet 19 »
Ben een kleine maand geleden met een paar vrienden de blauw witte kant van de pijlen gaan rijden. De bepijling viel best mee. Let wel er staan op alle mogelijke plaatsen pijlen. Op de bomen, op de grond geschilderd (zeker in de dorpjes en op de verharde banen). Enkele keren misreden, maar het voordeel is, als je terug rijdt je dan de rood-witte kan zien staan. Wel mooie streek en redelijk pittig.
-
Joann
- Mountainbiker
Bouillon Sucks
Bouillion Sucks
Ben dit weekend naar bouillion geweest om GRG te gaan biken, wat een teleurstelling, aanduiding van het parcours trekt echt op gene zak, de rode en blauwe plaatjes (elk een richting van het parcours) lopen soms samen dan staan ze weer tegenovergesteld, samen met nog groene tekens ????, op plaatsen waar te aanduidingen noodzakelijk waren is niets te bespeuren, plaatjes op takken die in de wind naar alle richtingen waaien, plaatjes op afgezaagde bomen, en ga zo maar verder.
En de bossen lijken soms meer op een vuilnisbelt (vuil, zetels, koelkasten, autowielen vervallen, caravans, ...) dan wat anders.
Nooit gedacht dat ik dit ging schrijven maar als dat de manier is en Wallon, Bart De Wever doe uw ding maar.
Ben dit weekend naar bouillion geweest om GRG te gaan biken, wat een teleurstelling, aanduiding van het parcours trekt echt op gene zak, de rode en blauwe plaatjes (elk een richting van het parcours) lopen soms samen dan staan ze weer tegenovergesteld, samen met nog groene tekens ????, op plaatsen waar te aanduidingen noodzakelijk waren is niets te bespeuren, plaatjes op takken die in de wind naar alle richtingen waaien, plaatjes op afgezaagde bomen, en ga zo maar verder.
En de bossen lijken soms meer op een vuilnisbelt (vuil, zetels, koelkasten, autowielen vervallen, caravans, ...) dan wat anders.
Nooit gedacht dat ik dit ging schrijven maar als dat de manier is en Wallon, Bart De Wever doe uw ding maar.