heeft MTB een toekomst ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

In ieder geval, zoals die groene pippo's van natuurpunt hier bezig zijn, is er binnenkort geen probleem meer met bossen.
Ze zijn ze allemaal compleet aan het omkappen en zandvlaktes aan het maken.
Ik heb vorige keer nog op groen gestemd, vanaf nu mogen ze het vergeten.
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

Streets wrote:Als nu alle mtb'ers een bos kopen, wat in feite niet zo duur is, dan kunnen de groenen gaan sjankeren.

ik heb 1 hectare liggen, alleen inbereidbaar per fiets, op dit moment, maar eens we daar wat tracks hebben doorgetrokken, geeeen wandelaars welkom :wink:

Streets
mijn lidgeld van natuurpunt kan ik dus voortaan beter in bos investeren =D>
Mickey Mouse
Mountainbiker

Post by Mickey Mouse »

Trevorken wrote:In ieder geval, zoals die groene pippo's van natuurpunt hier bezig zijn, is er binnenkort geen probleem meer met bossen.
Ze zijn ze allemaal compleet aan het omkappen en zandvlaktes aan het maken.
Ik heb vorige keer nog op groen gestemd, vanaf nu mogen ze het vergeten.
Ze willen terug heide vlakstes creëren ... plaggen om daar heide laten te groeien ... en dan mogen we natuurlijk niet over die heide vlaktes rijden!
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Heide vlaktes maken omdat dat vroeger ook daar was moeten we ze michien ook vragen om nederland terug half onder water te zetten dat was vroeger daar ook zo . Laat de natuur zen gang gaan en soms met wat hulp als ik zelf in herentals ben zie je vaak dieren maar die zullen vlug wegzijn ,niet deze keer door jagers of mtb paardrijden maar door hun zogezegde bechermers.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

provo wrote: En motoren en fietsen kan je moeilijk vergelijken. Leg om te beginnen al eens een spoor van een MTB naast dat van een crossmoto.
Als er geen crossmotoren waren geweest, had je nu heel wat minder singletracks..;
phille
Mountainbiker

Post by phille »

om terug te komen op de reden van deze topic (gijle kunt wel alles goe uit de context rukken zenne, ik praat hier over de acties in een bos en we gaan ineens beginnen over verdraagzaamheid en de vervuiling van vliegtuigen ...)
Verschillende van onze mensen van het beheerteam zijn zelf mountainbikers. Het laatste jaar is de toestand van de wegen in het bos echter zo sterk achteruit gegaan dat we niet veel opties hebben. Als wij de cross-motoren, enduro's, quads, downhillers, ... uit het bos willen houden kunnen wij enkel overgaan tot het afsluiten van een aantal wegen, ook dus voor fietsers.
Voor 2011 werd één mountainbike-tourtocht aangevraagd en toegelaten door de vorige eigenaars, dit hebben wij gerespecteerd.
Na grondige evaluatie door ons beheerteam en de mensen van Natuurpunt in Mechelen en in samenspraak met een lokale MTB-vereniging willen wij wel een bewegwijzerd MTB-parcours en een wandelparcours voorzien in het bos. Evenementen georganiseerd door MTB- en andere wielerverenigingen waarbij op één weekend vele honderden fietsers (het laatste evenement telde bijna 2000 deelnemers)kriskras het bos teisteren zal echter zo veel mogelijk vermeden moeten worden. Ieder evenement dat het bos doorkruist is in ieder geval onderworpen aan een schriftelijke toelating door het beheerteam (datum, begin- en einduur, parcours, bevoorradingsposten, geschatte aantal deelnemers, ...).
Met vriendelijke groeten.
schept al een ander plaatje, er komt wel degelijk toegang tot het bos maar dan een gecontroleerde toegang zoals een vast traject, iets wat wij in Heverlee al 10 jaren moeten respecteren ...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

phille wrote:om terug te komen op de reden van deze topic (gijle kunt wel alles goe uit de context rukken zenne, ik praat hier over de acties in een bos en we gaan ineens beginnen over verdraagzaamheid en de vervuiling van vliegtuigen ...)
Verschillende van onze mensen van het beheerteam zijn zelf mountainbikers. Het laatste jaar is de toestand van de wegen in het bos echter zo sterk achteruit gegaan dat we niet veel opties hebben. Als wij de cross-motoren, enduro's, quads, downhillers, ... uit het bos willen houden kunnen wij enkel overgaan tot het afsluiten van een aantal wegen, ook dus voor fietsers.
Voor 2011 werd één mountainbike-tourtocht aangevraagd en toegelaten door de vorige eigenaars, dit hebben wij gerespecteerd.
Na grondige evaluatie door ons beheerteam en de mensen van Natuurpunt in Mechelen en in samenspraak met een lokale MTB-vereniging willen wij wel een bewegwijzerd MTB-parcours en een wandelparcours voorzien in het bos. Evenementen georganiseerd door MTB- en andere wielerverenigingen waarbij op één weekend vele honderden fietsers (het laatste evenement telde bijna 2000 deelnemers)kriskras het bos teisteren zal echter zo veel mogelijk vermeden moeten worden. Ieder evenement dat het bos doorkruist is in ieder geval onderworpen aan een schriftelijke toelating door het beheerteam (datum, begin- en einduur, parcours, bevoorradingsposten, geschatte aantal deelnemers, ...).
Met vriendelijke groeten.
schept al een ander plaatje, er komt wel degelijk toegang tot het bos maar dan een gecontroleerde toegang zoals een vast traject, iets wat wij in Heverlee al 10 jaren moeten respecteren ...

Tja, als je daar content mee kan zijn.

Geef mij maar de vrijheid van het waar, wanneer en met wat ik in het bos ga rijden. :wink:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

kawa wrote:Tja, als je daar content mee kan zijn.
heb ik dat ergens gezegd ? Bucky wilt ook geen woorden in zijn mond gelegd krijgen
BeeMeRke
Mountainbiker

Post by BeeMeRke »

provo wrote: En motoren en fietsen kan je moeilijk vergelijken. Leg om te beginnen al eens een spoor van een MTB naast dat van een crossmoto.

Dus mensen die ne Sandman kopen mogen daar dan ook niet meer komen??? :lol:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

phille wrote:
kawa wrote:Tja, als je daar content mee kan zijn.
heb ik dat ergens gezegd ? Bucky wilt ook geen woorden in zijn mond gelegd krijgen
Heb ik ergens gezegd dat gij daar content mee zijt?

Het was gewoon een algemene opmerking. :wink:
Post Reply